Je berekening als 'boekhouder' klopt helemaal. Uiteindelijk de investering meegerekend 0,55 cent de km.Pascal, ik heb het niet over alleen de brandstofkosten, maar over de werkelijke operationele kosten, alles excl. financiering. Dus brandstof, verzekering, belasting, onderhoud, reparaties, alles bijgehouden over de 10 jaar dat we de bus nu hebben en gedeeld door de km’s die we in die 10 jaar gereden hebben… Dat komt op 40 cent/km
Maar wil je zo rekenen en moet je zo rekenen.
Die investering in een bus doe je, heb je er voor over, dat geld is al uitgegeven.
Verzekeren en belasting moet dus ook, ook als hij stilstaat en ook een evt financiering.
Het zijn je vaste kosten net zoals je hypotheek en huur die je maandelijks betaald.
Maar met een grote vakantiereis, dan ga je eens rekenen wat het aan extra benzine/diesel kost, evt. een veerboot en dan vind ik het reëel zoals Muug rekent.
Een vakantie is ineens heel veel km's en kosten extra en dat moet je dan in die weken extra uitgeven en kan dat en wil je dat en vind je nog dat het moet ?
Maar beide bekeringen kloppen en ik vind niet dat je jezelf voor de gek houd als je alleen de benzinekosten rekent.