Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Werkbus klaar maken voor werk en privé
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Oh beveiliging, ik dacht een slot wat niet meer mee wilde doen. Dat heb ik een paar jaar gelden gehad.
Ik heb per spiegel drie verschillende schroeven gebruikt, moet een boefje in ieder geval zijn best doen. In de huidige sets met bitjes zit degene die G-Part gebruikt ook helaas.
Heb je ook de beveiliging voor in de deur van ze gekocht? https://www.g-part.de/diebstahlschutz-vw-t4
Ik heb per spiegel drie verschillende schroeven gebruikt, moet een boefje in ieder geval zijn best doen. In de huidige sets met bitjes zit degene die G-Part gebruikt ook helaas.
Heb je ook de beveiliging voor in de deur van ze gekocht? https://www.g-part.de/diebstahlschutz-vw-t4
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Grappig dat je nu bezig bent met allerlei zaken en onderwerpen die ik echt jaren geleden al gedaan heb..
Deze is een aanrader..
https://www.g-part.de/vw-t4-zv-sicherun ... chiebetuer
Heb ze toen zelf gemaakt en volgens mij heb ik er nog eentje liggen.
Mag weg tegen verzendkosten, brievenbus post.
Groetjes Peter
Deze is een aanrader..
https://www.g-part.de/vw-t4-zv-sicherun ... chiebetuer
Heb ze toen zelf gemaakt en volgens mij heb ik er nog eentje liggen.
Mag weg tegen verzendkosten, brievenbus post.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
- Berichten: 4107
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Erik450 schreef: ↑29 jan 2023, 13:53 Aangezien het erg koud is in de schuur (8 graden), en de vloerverwarming opstoken voor een middagje klussen niet de moeite en de kosten waard zijn, gaat veel te langzaam met een dikke betonnen vloer.
Dus maar iets aan de keukentafel gaan doen, waar het lekker warm is.
Ik heb in Duitsland bij carconstruction.de een set blindcilinders besteld, en wat spiegelschroeven.
IMG20230129134842.jpg
Je kunt nu niet meer eenvoudig een schroevendraaier of ander stukje gereedschap in het slot slaan en deze met geweld opendraaien.
En het ziet er ook nog eens erg strak uit.
IMG20230129134834.jpg
De cilinder trek je zo uit de handgreep, zoals omschreven onder de foto.
Nu heb je een lege handgreep, en kun je de dummy cilinder er zo in plaatsen.
Wel even het rubber afdicht ringetje van de cilinder halen, en deze op de dummy cilinder plaatsen.
Als je de dummy in het gat hebt geplaatst, schroef jee aan de achterzijde het moertje erop, met een druppeltje loctite zodat het moertje niet losloopt na verloop van tijd.
IMG20230129134850.jpg
Op deze manier maak je het weer iets moeilijker om de bus snel open te krijgen zonder het raam te vernielen.
Maar hoe kom je nu zelf in de bus met een lege accu of defecte afstandbediening?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Hallo Peter,
Ik ben er nu pas mee bezig, omdat ik me nu wel realiseer dat je een T4 bus in deze staat toch bijna niet vind.
En ze ook steeds duurder worden, als ze in mooie staat zijn, en dus ook gewild.
En daarbij heb ik echt aardig geïnvesteerd in de bus, en giga veel uren.
Dat is toch wel een reden dat ik hem probeer wat moeilijker te stelen.
Een bearlock staat ook nog op het lijstje.
En een goede taxatie, voor ik hem de grote boze wereld in stuur .
Het plaatje bij de schuifdeur contacten heb ik idd gemonteerd.
Hoi Arnold,
Precies zoals ik dat doe als ik de sleutel in de bus heb liggen en de deur op slot zit .
Twee keer gehad.
Maar je moet ook een soort van noodopenings stekker maken, en een reserve sleutel met een volle batterij .
Een lege accu heb ik nog nooit gehad, en je kunt een paar draden leggen, zodat je hem kunt opladen, zonder de motorkap open te doen.
Dat heb ik bij mijn motorfiets ook gedaan. Daar zit namelijk de accu onder de tank, zodat je eerst de stroomlijn ( kuip) eraf moet halen, dan de tank om bij de accu te komen.
Zo is overal wel wat voor te maken.
Groeten Erik-jan.
Ik ben er nu pas mee bezig, omdat ik me nu wel realiseer dat je een T4 bus in deze staat toch bijna niet vind.
En ze ook steeds duurder worden, als ze in mooie staat zijn, en dus ook gewild.
En daarbij heb ik echt aardig geïnvesteerd in de bus, en giga veel uren.
Dat is toch wel een reden dat ik hem probeer wat moeilijker te stelen.
Een bearlock staat ook nog op het lijstje.
En een goede taxatie, voor ik hem de grote boze wereld in stuur .
Het plaatje bij de schuifdeur contacten heb ik idd gemonteerd.
Hoi Arnold,
Precies zoals ik dat doe als ik de sleutel in de bus heb liggen en de deur op slot zit .
Twee keer gehad.
Maar je moet ook een soort van noodopenings stekker maken, en een reserve sleutel met een volle batterij .
Een lege accu heb ik nog nooit gehad, en je kunt een paar draden leggen, zodat je hem kunt opladen, zonder de motorkap open te doen.
Dat heb ik bij mijn motorfiets ook gedaan. Daar zit namelijk de accu onder de tank, zodat je eerst de stroomlijn ( kuip) eraf moet halen, dan de tank om bij de accu te komen.
Zo is overal wel wat voor te maken.
Groeten Erik-jan.
Laatst gewijzigd door Erik450 op 29 jan 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- krekwakwol
- Berichten: 4107
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Prima. Ik heb in de gaten dat je je er van bewust bent en in oplossingen denkt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Verkeerd geplaatst:hoort bij diefstal topic…..sorry!
Ik woon in NH en heb de afgelopen paar jaar in de lokale krant meermaals uitgebreide verslagen over sommige van de diefstallen van VW busjes gelezen. Echt drama voor de betrokkenen. Sommige van die bussen hadden echt alle beveiligingen aan boord die genoemd zijn, inclusief allerlei extra sloten en de vergrendelingen. Dat helpt gewoon niet want de boef probeert vaak niet eens met het ding open te krijgen of weg te rijden. Het gaat in sommige gevallen om een uiterst goed geoliede bende die over de juiste middelen beschikt. Ze wachten tot de auto ingepakt op de parkeerplaats staat (voor een beetje extra buit) klaar om op reis te gaan. Dan komt de bende met een serieuze auto ambulance en liert de bus daar heel behendig op. Ze zijn in een paar minuten weg en zetten de camper ergens in een afgesloten loods. Ze laten ‘m daar rustig een paar weken staan om zeker te zijn dat er geen tracker o.i.d. in zit.
Pas als de kust veilig is gaan ze er aan ‘werken’. Als het lukt maken ze ‘m rijdend en gaat hij de grens over, als het niet lukt wordt het ding gestript en in stukken verkocht.
Ditzelfde gebeurt overigens ook met allerlei landbouwvoertuigen die ‘s nachts op het land achterblijven (bijvoorbeeld tractoren of beregeningshaspels), met grote aanhangers e.d.
Het enige wat kennelijk helpt is om de bus zelf achter slot en grendel te houden…..
Ik woon in NH en heb de afgelopen paar jaar in de lokale krant meermaals uitgebreide verslagen over sommige van de diefstallen van VW busjes gelezen. Echt drama voor de betrokkenen. Sommige van die bussen hadden echt alle beveiligingen aan boord die genoemd zijn, inclusief allerlei extra sloten en de vergrendelingen. Dat helpt gewoon niet want de boef probeert vaak niet eens met het ding open te krijgen of weg te rijden. Het gaat in sommige gevallen om een uiterst goed geoliede bende die over de juiste middelen beschikt. Ze wachten tot de auto ingepakt op de parkeerplaats staat (voor een beetje extra buit) klaar om op reis te gaan. Dan komt de bende met een serieuze auto ambulance en liert de bus daar heel behendig op. Ze zijn in een paar minuten weg en zetten de camper ergens in een afgesloten loods. Ze laten ‘m daar rustig een paar weken staan om zeker te zijn dat er geen tracker o.i.d. in zit.
Pas als de kust veilig is gaan ze er aan ‘werken’. Als het lukt maken ze ‘m rijdend en gaat hij de grens over, als het niet lukt wordt het ding gestript en in stukken verkocht.
Ditzelfde gebeurt overigens ook met allerlei landbouwvoertuigen die ‘s nachts op het land achterblijven (bijvoorbeeld tractoren of beregeningshaspels), met grote aanhangers e.d.
Het enige wat kennelijk helpt is om de bus zelf achter slot en grendel te houden…..
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Een paar dingen waar ik wat aan wil gaan doen.
Reservewiel, na 23 jaar onder de bus hangen. Deze wilde ik laten stralen en coaten.
Maar voor 15 euro had ik bij de bandenhandel een andere velg, die wel netjes was.
Deze word nu ff gestraald en gecoat, evenals de ophangbeugel. De trekstangen en strip van de handrem, worden ook weer ontdaan van alle roest.
En de remdrukverdeler moet er ook aan geloven.
Reservewiel, na 23 jaar onder de bus hangen. Deze wilde ik laten stralen en coaten.
Maar voor 15 euro had ik bij de bandenhandel een andere velg, die wel netjes was.
Deze word nu ff gestraald en gecoat, evenals de ophangbeugel. De trekstangen en strip van de handrem, worden ook weer ontdaan van alle roest.
En de remdrukverdeler moet er ook aan geloven.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
De remdrukverdeler komt van de donorbus, deze moest vervangen worden voor de apk, en heeft maar een half jaartje dienst gedaan.
De koppeling cilinder is ook net nieuw op de donorbus.
Deze haal ik er ook even uit voor ik de bus naar de sloop rijd, wat eigenlijk jammer is.
Het was een prachtige bus voor een camper project.
2.5 tdi, verlengde uitvoering, dubbele cabine, niet te veel roest.
Maar helaas geen tijd voor dit alles.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Misschien begin ik door te slaan, maar nu ik toch bezig ben, wil ik het maar gelijk goed doen.
Dus alles er maar onderuit, dan kun je alle delen goed nakijken en opnieuw behandelen tegen roest.
Dus alles er maar onderuit, dan kun je alle delen goed nakijken en opnieuw behandelen tegen roest.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Het topic heet 'Werkbus klaar maken' maar dit begint inderdaad meer op een restauratie te lijken. Goed werk.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Misschien begin ik door te slaan nu.
Maar nu ik lekker bezig ben om alles weer klaar te maken, heb ik toch besloten om ook de onderkant van de bus netjes te maken.
Er zitten kleine puntjes roest hier en daar, dus ook daar moet ik goed bij kunnen.
Dus de uitlaat klemmen los, en de brander op de verbindingen, mijn zoontje laten trekken en draaien, en ook deze was er zo onderuit.
Maar nu ik lekker bezig ben om alles weer klaar te maken, heb ik toch besloten om ook de onderkant van de bus netjes te maken.
Er zitten kleine puntjes roest hier en daar, dus ook daar moet ik goed bij kunnen.
Dus de uitlaat klemmen los, en de brander op de verbindingen, mijn zoontje laten trekken en draaien, en ook deze was er zo onderuit.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Misschien begin ik door te slaan nu.
Maar nu ik lekker bezig ben om alles weer klaar te maken, heb ik toch besloten om ook de onderkant van de bus netjes te maken.
Er zitten kleine puntjes roest hier en daar, dus ook daar moet ik goed bij kunnen.
Dus de uitlaat klemmen los, en de brander op de verbindingen, mijn zoontje laten trekken en draaien, en ook deze was er zo onderuit.
Maar nu ik lekker bezig ben om alles weer klaar te maken, heb ik toch besloten om ook de onderkant van de bus netjes te maken.
Er zitten kleine puntjes roest hier en daar, dus ook daar moet ik goed bij kunnen.
Dus de uitlaat klemmen los, en de brander op de verbindingen, mijn zoontje laten trekken en draaien, en ook deze was er zo onderuit.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Het begint er idd wel op te lijken.
Maar echt heel slecht is hij niet, deze bus, geen echte rotte plekken.
Ik wil het graag voor blijven, zodat hij in top conditie blijft.
Dan hoef je ook geen grote restauraties uit te voeren in de toekomst.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Nu alles onder de auto vandaan is, kan ik hem makkelijk schoon borstelen.
Met de accu slijper heb ik een borstel met rechte draadjes, om het vuil weg te poetsen. En om dikke roest te verwijderen gebruik ik de elektrische slijptol met een slijpkom, met gedraaide staaldraden.
Ik heb tijdens het poetsen een lucht filter installatie (dustco) aanstaan die de stof uit de lucht trekt, ook heb ik een half gelaats masker op tegen de stof. Ik draag zelf wel een soort van veiligheid bril op sterkte, maar voel telkens de afgebroken draadjes om de oren vliegen, echt gevaarlijk zonder bescherming.
Gisteravond vier accu's leeg gedraaid onder de auto, en een slijpkom geheel op.Met de accu slijper heb ik een borstel met rechte draadjes, om het vuil weg te poetsen. En om dikke roest te verwijderen gebruik ik de elektrische slijptol met een slijpkom, met gedraaide staaldraden.
Ik heb tijdens het poetsen een lucht filter installatie (dustco) aanstaan die de stof uit de lucht trekt, ook heb ik een half gelaats masker op tegen de stof. Ik draag zelf wel een soort van veiligheid bril op sterkte, maar voel telkens de afgebroken draadjes om de oren vliegen, echt gevaarlijk zonder bescherming.