na wat zoeken op dit forum heb ik enkele weken geleden deze subwoofer besteld:
https://www.bol.com/nl/nl/p/pioneer-ts- ... lsrc=aw.ds
Vrijdag was een mooie dag en had ik eindelijk eens veel tijd, een geen zorgen en zagers aan mijn hoofd. Lekker veel "me"-time dus.

Eerst dacht ik die mooi te kunnen vastschroeven tegen de achterkant van het kluisje van de bijrijderstoel, maar dan kan draaiplateau niet meer draaien.

Even samenvatten wat ik gedaan heb:
- de originele hardplastieken afdekkap die onderaan/achteraan het handschoenenkastje geschroefd is, en dus de "ingewanden" van die console binnen houdt, verstevigd door er een "rail" aan vast te schroeven tegen het doorbuigen. Een alternatief had een op maat gemaakt houten of alu paneel kunnen zijn.
- de subwoofer hangt vastgeschroefd aan die hardplastieken afdekkap.
- de aarding van de subwoofer loopt mooi door naar dat oranje aardingsblokje dat tegen het zekeringskastje hangt.
- de blauwe schakeldraad kon ik gelukkig mooi verbinden met een aanwezige blauwe van de (toevallig) Pioneer radio.
- de gele voedingsdraad-met-zekering heb ik het minst mooi kunnen wegwerken, die loopt gewoon onder het tapijt naar de plus van de huishoudaccu. Ik heb er een lange krimpkous overgetrokken ter beschermign. Ik had - door een gebrek aan kennis van de wagen - niet meteen een beter idee om die aan te sluiten.
- de controller van de subwoofer heb ik een heel mooi plaatsje kunnen geven in een vakje in de middenconsole, te bedienen onder het rijden. Indien nodig kan de controller er ook uitgenomen worden en de flat cable kan voor het bedieningsgemak enkele tientallen centimeters gevierd worden.
- de subwoofer is met een RCA-kabel (de bekende minderwaardige dropveter) gewoon aangesloten op FrontSpeaker-aansluiting van de radio. Dus niet op de subwoofer-aansluiting. Want dat had betekend dat ik zou moeten klooien met de subwoofer-settings van de radio (crossoverfilterfrequentie en de helling ervan instellen) en daar ben ik echt niet goed in. Dus, gewoon op de FrontSpeaker-aansluiting en ik zal de subwoofer wel controleren met zijn eigen controller.
Wat fotootjes.