Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Werkbus klaar maken voor werk en privé
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Na 23 jaar trouwe dienst, onder de bus, was het reservewiel klaar met zn werkzame leven.
Daarom deze nieuwe velg, en gebruikte band, die weer een fijn leven onder de bus krijgen.
De ophang beugel is ook gestraald en gecoat.
Deze ook nog eens voorzien van een laagje bitumen coating.
Weer fijn om naar te kijken, en dan geen roest meer te zien.
Daarom deze nieuwe velg, en gebruikte band, die weer een fijn leven onder de bus krijgen.
De ophang beugel is ook gestraald en gecoat.
Deze ook nog eens voorzien van een laagje bitumen coating.
Weer fijn om naar te kijken, en dan geen roest meer te zien.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Nadat ik alle remleidingen, en de remdruk verdeler had teruggeplaatst, wilde ik de remleidingen laten vullen en ontluchten door mijn garagebedrijf.
Helaas had Hans geen tijd om dit te komen doen in de avonduren.
Gelukkig mocht ik zijn apparaat ophalen aan het einde van de dag, en kon ik hem gebruiken, en de volgende morgen weer terug brengen.
Wat een genot is dat om op deze manier het remsysteem te vullen.
Het apparaat aanzetten, en achter het ontluchtingsnippel open draaien, en de vloeistof loopt er vanzelf door, totdat je geen luchtbellen meer ziet, dan nippel dicht en klaar.
Ik denk 10 minuten werk en alles is klaar.
Helaas had Hans geen tijd om dit te komen doen in de avonduren.
Gelukkig mocht ik zijn apparaat ophalen aan het einde van de dag, en kon ik hem gebruiken, en de volgende morgen weer terug brengen.
Wat een genot is dat om op deze manier het remsysteem te vullen.
Het apparaat aanzetten, en achter het ontluchtingsnippel open draaien, en de vloeistof loopt er vanzelf door, totdat je geen luchtbellen meer ziet, dan nippel dicht en klaar.
Ik denk 10 minuten werk en alles is klaar.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Deze ruimtes kom je nooit bij, en toch kan hier makkelijk roest ontstaan.
Vandaar dat ik ook deze ruimtes beschermd wil hebben.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Ook de buitenzijde van de binnenschermen meteen meegenomen met mike sander vet, voordat de spatborden worden gemonteerd.
Na goed voorbeeld van Erdem, een stukje vetband in de opening van het luchtfilter schuim achter het buitenscherm geplaatst.
Voor montage van de buitenschermen, heb ik een rul butylkit op de spatbord randen gelegd.
Dit werd vroeger gebruikt bij montage van dubbelglas.
Dit blijft enigszins soepel, en ik had genoeg op voorraad.
Dus eerst het oude op.
Groot voordeel is dat het weer makkelijk los te halen is als dat nodig is.
Na goed voorbeeld van Erdem, een stukje vetband in de opening van het luchtfilter schuim achter het buitenscherm geplaatst.
Voor montage van de buitenschermen, heb ik een rul butylkit op de spatbord randen gelegd.
Dit werd vroeger gebruikt bij montage van dubbelglas.
Dit blijft enigszins soepel, en ik had genoeg op voorraad.
Dus eerst het oude op.
Groot voordeel is dat het weer makkelijk los te halen is als dat nodig is.
Laatst gewijzigd door Erik450 op 01 jul 2023, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Eindelijk de wielen er op, en dan kan hij weer op eigen benen staan.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Morgen weer fijn verder, en maandag taxatie.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Om het beeld wat ik in gedachten had, te laten uitkomen, moeten er nog sidebars gemonteerd worden.
De sidebars had ik van de donorbus. Deze waren uitgevoerd in rvs.
Rvs staat natuurlijk niet mooi bij deze bus, dus heb ik ze zwart laten maken.
Niet zomaar zwart, maar met Line X. Dit is een extreem sterke kunststof coating, die in vele kleuren leverbaar is, maar ik wilde zwart.
Om deze sidebars te monteren, moest ik zien dat ik een bout in de krik steun kan krijgen.
Dit heb ik gedaan door een stuk stripstaal van 100*20*10 te voorzien van schroefdraad.
Nu de draad gemaakt is, schuif ik de stripjes door het gat, binnen in de krik steun.
Met een M8 bout, trek je nu zo de sidebar tegen de krik steun aan.
Als de strip binnen in de kriksteun ligt spuit ik er nog een keer mike Sander vet overheen.
De sidebars had ik van de donorbus. Deze waren uitgevoerd in rvs.
Rvs staat natuurlijk niet mooi bij deze bus, dus heb ik ze zwart laten maken.
Niet zomaar zwart, maar met Line X. Dit is een extreem sterke kunststof coating, die in vele kleuren leverbaar is, maar ik wilde zwart.
Om deze sidebars te monteren, moest ik zien dat ik een bout in de krik steun kan krijgen.
Dit heb ik gedaan door een stuk stripstaal van 100*20*10 te voorzien van schroefdraad.
Nu de draad gemaakt is, schuif ik de stripjes door het gat, binnen in de krik steun.
Met een M8 bout, trek je nu zo de sidebar tegen de krik steun aan.
Als de strip binnen in de kriksteun ligt spuit ik er nog een keer mike Sander vet overheen.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Nog een paar fotos van het resultaat.
Hopelijk hebben we hem nooit nodig.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
De standkachel was nog steeds niet aangesloten aan de uitlaatzijde.
De uitlaat heb ik opgepoetst, en met een nieuwedemper en een paar stukken flexibele uitlaat slang, moet het lukken.
De uitlaat heb ik opgepoetst, en met een nieuwedemper en een paar stukken flexibele uitlaat slang, moet het lukken.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
En na lange tijd weer naar buiten.
Erg blij mee om hem zo te zien.
Ik moet natuurlijk nog veel kleine dingetjes doen.
Rijhoogte voor controleren, is nu gewoon opgedraaid zoals de oude bus.
Binnenkant aftimmeren,
Nieuwe binnenbumper monteren,
Folie banen laten plakken met bedrijfslogo.
En nog vast wel wat dingen.
Erg blij mee om hem zo te zien.
Ik moet natuurlijk nog veel kleine dingetjes doen.
Rijhoogte voor controleren, is nu gewoon opgedraaid zoals de oude bus.
Binnenkant aftimmeren,
Nieuwe binnenbumper monteren,
Folie banen laten plakken met bedrijfslogo.
En nog vast wel wat dingen.
- krekwakwol
- Berichten: 4107
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Succes morgen bij de taxatie.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Dank je Arnold,
Ik hoop dat ze hem op waarde kunnen schatten, en dat ik met een gerust hart de weg op kan.
Ik hoop dat ze hem op waarde kunnen schatten, en dat ik met een gerust hart de weg op kan.