Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T7 California Concept
Re: T7 California Concept
Wat ik jammer vind is dat er in zo'n camper(tje) er totaal geen ruimte voor personalisatie is. En dan bedoel ik niet bloemetjesgrodijnen of uitzet met VW busjes erop en zo. Massa is kassa maar niet echt voor jan met de pet hiero. Door steeds meer strakker te integreren wordt het moeilijker om zo'n bus naar je eigen hand en voorkeuren te zetten. Dat was wel waar de vw camper mee groot is geworden, diversiteit tussen gebruikers, hun wensen en hun bussen. Nu vervalt het een beetje naar eenheidsworst, noch vleesch noch visch.
Groet, Ronald
-
- Berichten: 1044
- Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
- Locatie: Swalmen
Re: T7 California Concept
Qua mogelijkheden creatief uitleven zie ik weinig verschilT4 california en t7, allemaal plastic.
De camperbouwers, hefdakenplaatsers zullen ook hier op inspringen en dan kun je voor wat minder geld helemaal losgaan in je T7
De camperbouwers, hefdakenplaatsers zullen ook hier op inspringen en dan kun je voor wat minder geld helemaal losgaan in je T7
Re: T7 California Concept
dat betwijfel ik. ik vermoed dat je straks enkel nog met 2e fase COC een ombouw op de weg gaat krijgen. Je zal dan gebonden zitten aan een erkende carrosseriebouwer die dit volgens de VW richtlijnen kan en mag doen. Ben ik trouwens wel voorstander van ondanks dat ik alles ook zelf graag doe.peetjeadhdtje schreef: ↑26 aug 2023, 12:47
De camperbouwers, hefdakenplaatsers zullen ook hier op inspringen en dan kun je voor wat minder geld helemaal losgaan in je T7
Groet, Ronald
Re: T7 California Concept
Als je er voorstander van bent, wat is dan het probleem?
Re: T7 California Concept
Ik ben voorstander wat betreft de regulering ten aanzien van constructieve voertuigaanpassingen. Wat inrichting betreft ben je bijna te bang het te gebruiken. Materialen en vormgeving maakt dat herstel of aanpassingen vrijwel niet (DIY) te doen zijn. Aangezien het gebruik en veel inrichtingen evolueren door de jaren heen ga je bij zulke 'plaatjes' van campers wel tegen ergernissen aan lopen. Ik ben daarom liefhebber van je eigen ding doen, en de boel aanpassen als dat zo uitkomt zonder dat je gelijk een ander voertuig moet aanschaffen. Als VW nu eens een kaal basisvoertuig met keuze voor laag/halfhoog/hoog/hefdak en bv campervoorbereiding zou uitleveren in plaats van zo'n net niet alles ding.
Groet, Ronald
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T7 California Concept
Dat is in Belgie al een hele tijd zo: iedere verbouwing dient via een 2e fase COC gekeurd te worden , en dat maakt zelfbouw ineens heel moeilijk ( ellenlange en moeilijke papierwinkel) , of je dient alles te laten inbouwen door een erkende inbouwer (wat dan weer handenvol geld kost) , én je dient ook goedkeuring te krijgen van de constructeur (VW in ons geval) .SyncRoon schreef: ↑26 aug 2023, 13:54dat betwijfel ik. ik vermoed dat je straks enkel nog met 2e fase COC een ombouw op de weg gaat krijgen. Je zal dan gebonden zitten aan een erkende carrosseriebouwer die dit volgens de VW richtlijnen kan en mag doen. Ben ik trouwens wel voorstander van ondanks dat ik alles ook zelf graag doe.peetjeadhdtje schreef: ↑26 aug 2023, 12:47
De camperbouwers, hefdakenplaatsers zullen ook hier op inspringen en dan kun je voor wat minder geld helemaal losgaan in je T7
Een hefdak laten plaatsen op een bestelwagen door een erkende inbouwer kost je hier al snel een 15000eur ... (als je vooraf al goedkeuring krijgt van de constructeur )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T7 California Concept
Dat is op dit moment wel een heel exclusief Belgisch probleem, toch?
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Re: T7 California Concept
denk je? https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/fa ... ampeerauto
Er zijn de nodige wijzigingen en aanvullingen....zie maar aan te tonen dat je als zelfbouwer aan alles voldoet als alles ter beoordeling en goedkeuring RDW is, ondanks dat 'bedrijven' of anderen je voor zijn gegaan.
Groet, Ronald
Re: T7 California Concept
Snel nog een nieuwe bestellen dan ;-)
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T7 California Concept
Het was voor proffesionele camperbouwers mogelijk om bij VW een kale T6 te bestellen al dan niet met rondom ramen, maar wel voorzien van een af-fabriek hefdak. Wel alleen korte wielbasis. Was dat voor particulieren ook maar zo.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T7 California Concept
Zoals geschreven zullen veel van die leuke (misschien niet echt handige) concept dingetjes het niet halen naar de productie. maar wat ik nu zie vind ik persoonlijk niet handig. Ik mis de hangkast, ik mis de tafel die gewoon IN DE BUS zit. Zo te pakken. Wij gebruiken de T5 California voor 80% met een aanhangwagen erachter met windsurfspullen erin. Gisteren op de terugweg na het surfen ff een chinees halen, lekker eten in de bus. Met dit concept: tafel nodig? Trailer afkoppelen, tafel pakken, opbouwen in de bus, en na afloop weer uit de auto, tafel opruimen, trailer aankoppelen........
Als je op de camping staat ga je niet de tafel van binnen ook buiten gebruiken. Als je aan het koken bent heb je de tafel binnen nodig, terwijl je buiten ook dingen aan het snijden bent/voorbereiden bent. Dus dat wordt een extra tafel meenemen.
Of dat spoelbakje bij het kastje, ik zie geen glasplaat die omhoog gaat, dus alle spetters tegen het raam/kastje op. Denk niet echt praktisch. Zo ook als je aan het koken bent.
Jammer, vond/vind het concept met 1 schuifdeur gewoon goed. Als ik twee kleine verbeteringen van de huidige T5/T6 California mocht aangeven zou dat zijn: iets meer ruimte tussen bestuurdersstoel en keuken blok. (dat hebben ze gedaan) EN bij het bovenste matras de mogelijkheid om je bedspullen bij ingeklapt dak OP het bed te laten zitten. Verder is het zoals het is super goed!
Als je op de camping staat ga je niet de tafel van binnen ook buiten gebruiken. Als je aan het koken bent heb je de tafel binnen nodig, terwijl je buiten ook dingen aan het snijden bent/voorbereiden bent. Dus dat wordt een extra tafel meenemen.
Of dat spoelbakje bij het kastje, ik zie geen glasplaat die omhoog gaat, dus alle spetters tegen het raam/kastje op. Denk niet echt praktisch. Zo ook als je aan het koken bent.
Jammer, vond/vind het concept met 1 schuifdeur gewoon goed. Als ik twee kleine verbeteringen van de huidige T5/T6 California mocht aangeven zou dat zijn: iets meer ruimte tussen bestuurdersstoel en keuken blok. (dat hebben ze gedaan) EN bij het bovenste matras de mogelijkheid om je bedspullen bij ingeklapt dak OP het bed te laten zitten. Verder is het zoals het is super goed!
- krekwakwol
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: T7 California Concept
Mag je als Belg dan wel vanuit Nederland een goedgekeurde zelfbouw camper invoeren en op belgisch kenteken zetten?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: T7 California Concept
Als je het bestaande Californiainterieur in een verlengde bus zet, heb je precies dat! Er zijn bus(ver)bouwers die dat doen.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T7 California Concept
Dag mag je proberen,krekwakwol schreef: ↑28 aug 2023, 13:13 Mag je als Belg dan wel vanuit Nederland een goedgekeurde zelfbouw camper invoeren en op belgisch kenteken zetten?
kan wel problematisch zijn en veel tijd kosten en nadien onmogelijk blijken te zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T7 California Concept
Ja , die mag je zeker invoeren . Alleen krijg je die amper (lees : heel moeilijk tot niet) gekeurd want Nederlandse APK word niet geaccepteerd bij de Belgische keuring ( Duitse TUV vaak wel , omdat die goed gedocumenteerd zijn) .krekwakwol schreef: ↑28 aug 2023, 13:13 Mag je als Belg dan wel vanuit Nederland een goedgekeurde zelfbouw camper invoeren en op belgisch kenteken zetten?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper