Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Camping-Ausbau mit Hubdach für den ID.Buzz
- Mickel Moen
- Contacteer:
Re: Camping-Ausbau mit Hubdach für den ID.Buzz
De meerwaarde van zulke dakjes ontgaat me al jaren geheel
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
- krekwakwol
Dan kun je rechtop staan koken, mocht je dat willen in de bus EN om te voldoen aan het kwarttarief.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Die laatste zal wel de belangrijkste reden zijn...krekwakwol schreef: ↑22 sep 2023, 09:11 Dan kun je rechtop staan koken, mocht je dat willen in de bus EN om te voldoen aan het kwarttarief.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Of VW geeft geen toelating voor een grotere dakuitsparing of het valt niet binnen de WLTC toelating er speelt meer dan enkel mooie plaatjes.
Groet, Ronald
De binnenhoogte in een ID.buzz is toch so wie so te laag om in aanmerking te komen voor het kwart (binnenkort: half) tarief? Of heb ik dat verkeerd?krekwakwol schreef: ↑22 sep 2023, 09:11 Dan kun je rechtop staan koken, mocht je dat willen in de bus EN om te voldoen aan het kwarttarief.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Ik ben benieuwd wanneer de eerste met een fatsoenlijk slaaphefdak komt, dan begint het er een beetje op te lijken.
volgens mij klopt dat. 1257mm grijs kenteken en 1180mm geel kenteken.bvddobb schreef: ↑22 sep 2023, 11:02De binnenhoogte in een ID.buzz is toch so wie so te laag om in aanmerking te komen voor het kwart (binnenkort: half) tarief? Of heb ik dat verkeerd?krekwakwol schreef: ↑22 sep 2023, 09:11 Dan kun je rechtop staan koken, mocht je dat willen in de bus EN om te voldoen aan het kwarttarief.
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Contacteer:
https://newatlas.com/automotive/solariz ... zz-camper/
maar dat is het toch ook niet echt..
Het wachten is op Hilo voor een mooi en vooral plat dak wat de mooie daklijn van de ID Buzz niet verstoort.
Of deze begint er wat meer op te lijken (SCA dak?)
https://www.hillsideleisure.co.uk/blog/ ... campervan/
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Wat ze niet laten zien is het dak in ingeklapte toestand. Staan gewoon twee normale bussen voor de campers met dak omhoog.
eis van 130 cm hoogte ivm hefdak is enkel natuurlijk voor kwarttarief of half als het zover komt. Maar een 4 persoons zal de id buzz niet worden geloof ik. Ik las dat in duitsland de hulpdiensten massaal jong gebruikte / weinig km T5 en T6 opkopen van de markt omdat de nieuwe bussen niet ruim genoeg zijn.
eis van 130 cm hoogte ivm hefdak is enkel natuurlijk voor kwarttarief of half als het zover komt. Maar een 4 persoons zal de id buzz niet worden geloof ik. Ik las dat in duitsland de hulpdiensten massaal jong gebruikte / weinig km T5 en T6 opkopen van de markt omdat de nieuwe bussen niet ruim genoeg zijn.
Groet, Ronald
Ik denk dat Alpincamper, die de ID Buzz camper bouwt, zich niet zo heel druk maakt om het Nederlandse kwarttarief. Overigens heeft de ID Buzz volgens mij wel net de vereiste basishoogte van 130 cm. De opening van de achterklep is in ieder geval 125 cm dus voorbij de klep zou het best 5 cm hoger kunnen zijn.
Wat ik wel een rare 'oplossing' vindt is de vilten bekleding achter het keukenblok, zelfs tot op een paar centimeter achter de kookplaat. Probeer dat maar eens droog en schoon te houden. Misschien wel een leuk retro design maar erg onpraktisch. Positief is dat ze in zo'n klein busje toch een bed van 195 x 120 cm hebben gerealiseerd. Minder geslaagd is dan de stahoogte onder het pop-up dakje van 184 cm. Sta ik nog met mijn hoofd tegen het dak bij het koken.
Wat ik wel een rare 'oplossing' vindt is de vilten bekleding achter het keukenblok, zelfs tot op een paar centimeter achter de kookplaat. Probeer dat maar eens droog en schoon te houden. Misschien wel een leuk retro design maar erg onpraktisch. Positief is dat ze in zo'n klein busje toch een bed van 195 x 120 cm hebben gerealiseerd. Minder geslaagd is dan de stahoogte onder het pop-up dakje van 184 cm. Sta ik nog met mijn hoofd tegen het dak bij het koken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
https://newatlas.com/automotive/solariz ... zz-camper/
maar dat is het toch ook niet echt..
Het wachten is op Hilo voor een mooi en vooral plat dak wat de mooie daklijn van de ID Buzz niet verstoort.
Of deze begint er wat meer op te lijken (SCA dak?)
https://www.hillsideleisure.co.uk/blog/ ... campervan
Ik vind ze allebei voor verbetering vatbaar. Ik zou het hefdak juist wat boller maken, zoals bij de ID Concept de daklijn loopt, inclusief de overhang boven de voorruit.