SyncRoon schreef: ↑31 aug 2023, 12:51
1) bus is in mei 2023 gekeurd als camper zo te zien aan kenteken. Waarom neemt een vorige eigenaar nu al weer afscheid? Motor is wellicht degelijk maar 100pk is ook niet veel tegenwoordig.... Totaalgewicht is 'maar' 2800kg. Rijklaar gewicht van 2161kg is vermoed ik wel aan lage kant.
2) als je zitplaatsen achterin wil moet je heel interieur slopen. Kan je ook zo te zien niet zomaar aanpassen op een slaapzitbank.
3) keuren bij RDW op extra zitplaatsen zal met een goedgekeurde bank moeten zijn met certificaten/test die ze accepteren. Er staan nu 3 zitplaatsen op kenteken terwijl er maar 2 stoelen zijn.... Reden om al te denken dat er na de keuring nog aanpassingen zijn gedaan. Met eerste toelating van na 1 juli 2012 zijn zitplaatsen in de lengte ook niet meer mogelijk. Denk dus niet 3 zitplaatsen, o er mag er nog 1 achterin mee.
4) RDW is niet gek, opnieuw wegen, ongetwijfeld kritische blik op hefdak en de 3e zitplaats voorin ben je kwijt want ze nemen dan enkel de aanwezige 'goedgekeurde' zitplaatsen over.
5)Kan de verkoper aantonen dat kwarttarief is toegekend? Mijn bus heb ik omstreeks dezelfde periode laten keuren en ik wacht nog op reactie belastingdienst. (mijn eerste post met aanvraag hebben ze nooit ontvangen, 2e is bevestigd dus ze kunnen bij mij ook wel maandje en vakantie achter lopen)
6) benzine en lange wielbasis je voorkeur, daar dan op inzetten. Met 4 in de bus is lange wielbasis wel prettiger vanwege de extra ruimte tussen bed en voorstoelen beneden.
& kleurschema (goed)gespoten of wrapped?
1) interieur ziet er erg nieuw uit ook, wellicht beviel het (in mijn ogen ook nogal onpraktische) interieur niet.
100 pk is idd niet erg veel ..
2) is ook helemaal de bedoeling, ik heb helemaal niks met dit interieur maar wil naar 4 (gekeurde) zitplaatsen
3) goedgekeurde zit/slaapbank is ook al vanaf het begin het uitgangspunt geweest.
Dat ik voor 1 zitplaats "verlies" en zo totaal op 4 uit kom is voor mij geen enkel probleem, 4 is genoeg.
Op zitplaatsen in de lengte wil ik mijn nazaten sowieso niet hebben, dus ook geen probleem
4) Onderzoeken of de B-stijl nog aanwezig is is sowieso een goede denk ik
4 zitplaatsen totaal is voor mij prima
5) dat weet ik niet, maar is ook niet meer relevant voor mij, word hem waarschijnlijk toch niet
6) Ik twijfel nog een beetje, op zich wil vrouwlief zo compact mogelijk r
Maar een L2 past ook nog makkelijk er bij op de oprit,of in een parkeervak (op het werk rijden een bosje L2 transporters rond)
Willen sowieso op beurs Hardenberg gaan kijken.
Vrouwlief hecht meer waarde aan een automaat, maar daar hoor ik zo veel spannende verhalen over.....
(sowieso niet erg dik gezaaid benzine T5's)
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.