Bussen voor personenvervoer hebben van fabriekswege bevestigingspunten voor de gordels achterin. Bestelbussen hebben die bevestigingspunten niet en het is vrijwel onmogelijk om zelfgemaakte bevestigingspunten goedgekeurd te krijgen bij de RDW. Dus even een heupgordel aan het chassis schroeven kan je vergeten.Clarisse schreef: ↑08 feb 2024, 11:55 Aan de andere kant: er zijn toch ook 9-persoons, Kombi's, etc., hebben die dan een ander chassis? Ik kan me niet voorstellen wat het probleem is om de buikgordels deugdelijk door het chassis te bevestigen. Of zie ik dat verkeerd? Of is het puur dat het niet mag, ongeacht of het deugdelijk is? Iemand die dat weet?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vragen over o.a. ramen i.p.v. plaatwerk T6 en ander advies
Re: vragen over o.a. ramen i.p.v. plaatwerk T6 en ander advies
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: vragen over o.a. ramen i.p.v. plaatwerk T6 en ander advies
Volgens mij rijden er miljoenen VAG's met een 1.9 tdi motor rond, misschien standaard niet in een T4.Hanz schreef: ↑08 feb 2024, 19:15Een 1.9 tdi bestaat niet. Bij tdi heb je het over de 2.5 motoren. Tegelijk met de introductie van die motoren was ook de grosse Produktaufwertung waarbij veel zaken aan de T4 veranderd zijn. Een 2.5tdi in een T4 van 1995 lepelen zal waarschijnlijk niet eenvoudig zijn.krekwakwol schreef: ↑08 feb 2024, 12:42 Zou er geen 1.9 tdi motor in je T4 passen?
Dan heb je ook meer vermogen en een modernere motor.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: vragen over o.a. ramen i.p.v. plaatwerk T6 en ander advies
Ik had het inderdaad over motoren in een T4. En als zo'n 1.9tdi alleen in andere auto's is gebruikt dan zal dat de ombouw naar mijn idee alleen maar lastiger maken door andere ophanging, andere aanbouwdelen en waarschijnlijk andere versnellingsbak.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: vragen over o.a. ramen i.p.v. plaatwerk T6 en ander advies
TS zwalkt(e?) nogal tussen de eigen T4 toch nog voorzien van een ruilmotor of gaan voor een T6.
De adviezen gaan hierdoor een beetje door elkaar zo reageert krekwakwol waarschijnlijk nog op de optie van Hanz om de T4 van een motor te voorzien, terwijl er ook sprake is van een T5/T6. Het wordt een beetje Babylonische spraakverwarring zo.
Misschien moet TS wat duidelijker afbakenen wat nu de stand van zaken is en waarover zij informatie wil:
Of het reanimeren van de T4.
Of advies over op welke auto (T5, T6 of ander merk) zij zich het beste nu kan gaan richten.
Lijkt mij.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
De adviezen gaan hierdoor een beetje door elkaar zo reageert krekwakwol waarschijnlijk nog op de optie van Hanz om de T4 van een motor te voorzien, terwijl er ook sprake is van een T5/T6. Het wordt een beetje Babylonische spraakverwarring zo.
Misschien moet TS wat duidelijker afbakenen wat nu de stand van zaken is en waarover zij informatie wil:
Of het reanimeren van de T4.
Of advies over op welke auto (T5, T6 of ander merk) zij zich het beste nu kan gaan richten.
Lijkt mij.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak