Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rubberen mat vloer voorin vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FenF
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2023, 12:52

Rubberen mat vloer voorin vervangen

Bericht door FenF »

Dag!

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met het vervangen van de rubberen vloermat in de T4, en dan bedoel ik voorin? Er zit een gaatje in door vocht en nu heeft het laagje schuim dat daar kennelijk ook onder zit, zich volledig volgezogen met water. Ik zag dat er ook elektradraadjes onderdoor lopen, dus helemaal de bedoeling lijkt me dat niet.

(Ik snap ook dat we eerst het vocht moeten aanpakken, maar we hebben het raam er opnieuw (en deze keer goed) in laten zetten, dus de hoop is dat dat voldoende is en dat het vocht wat er nu nog in zit oud vocht is.)

De vloermat vervangen is sowieso een klusje voor tzt, maar ik ben al benieuwd wat voor operatie dit zal zijn.

Ik hoor het graag!

F(leur)
Gebruikersavatar
FenF
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2023, 12:52

Re: Rubberen mat vloer voorin vervangen

Bericht door FenF »

En hier enkele foto's van dit euvel, dus de mat voor de bestuurdersstoel van bovenaf:
WhatsApp Image 2024-06-10 at 17.54.16.jpeg
WhatsApp Image 2024-06-10 at 17.54.15-2.jpeg
Daar stond dus al een soort plasje, waardoor beschadiging in vloer. Is gefikst; raam er opnieuw in om nieuwe lekkage te verhinderen.
Nu blijft het schuim onder die mat nat en ik voel sowieso veel vocht daar, wellicht is de lekkage dus nog niet verholpen.

Iemand ervaring hiermee?
Plaats reactie