Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sluitrubber hefdak + bagageopslag in plat hefdak

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
vwlove
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2022, 10:13

Sluitrubber hefdak + bagageopslag in plat hefdak

Bericht door vwlove »

Beste je weet wellers,

?1) Wat voor kit moet ik gebruiken om het loslatende rubber van mijn hefdak vast te plakken?
?2) Wat adviseren jullie als ik tijdens het slapen bagage in het platte hefdak (zonder bed) wil opslaan?

Zie bijgesloten foto's. Het gaat om een VW T5.2 (GP) van 2013.

Op een van de foto's is een blokje met hout vastgelijmd aan de bus. Aan het blokje is een metalen buis (vierkant) geschroefd. Is dat de aanbevolen manier, of kennen jullie een manier om handig iets aan het frame van de bus te monteren?

Ad ?2: Ik sluit foto's bij van de zijkant van mijn bus waar het hefdak sluit. Hier zijn diverse dingen in vastgeschroefd: de gasveren voor het hefdak en ook de handgrepen voor de passagiers. Kan ik iets voor kopen / maken om dwarsbalken te maken en daar hardboard aan vast te maken? Wat adviseren jullie?

Als iemand ervaring heeft met een van deze dingen dan verneem ik dat graag! Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet!
Martijn
PS Het forum staat me niet toe om de andere foto's ook te uploaden (die van het losgelaten rubber). Ik probeer het morgen opnieuw. ===> First thing in the morning: het lukt nog steeds niet. Of is het maximum te uploaden bestanden wellicht 3? @Henk?
Bijlagen
overblijfsel-dwarsbalk_small.png
overblijfsel-dwarsbalk_small.png (140.86 KiB) 134 keer bekeken
handsteun-schroeven_small.png
handsteun-schroeven_small.png (212.95 KiB) 134 keer bekeken
blokje-met-lijm_small.png
blokje-met-lijm_small.png (182.45 KiB) 134 keer bekeken
De (wil om een) Transporter (te repareren) is onverwoestbaar!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2029
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Sluitrubber hefdak + bagageopslag in plat hefdak

Bericht door Mickel Moen »

Ik denk dat de eerste vraag nu is: Wat voor hefdak is het? De forumleden met hetzelfde merk kunnen wellicht het beste helpen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 942
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Sluitrubber hefdak + bagageopslag in plat hefdak

Bericht door SyncRoon »

vwlove schreef: 22 jun 2024, 00:49
PS Het forum staat me niet toe om de andere foto's ook te uploaden (die van het losgelaten rubber). Ik probeer het morgen opnieuw. ===> First thing in the morning: het lukt nog steeds niet. Of is het maximum te uploaden bestanden wellicht 3? @Henk?
per bericht maximaal 3. meer foto's dan in een antwoord op je eigen bericht. grootte is enigszins beperkt op bestandsgrootte, niet beeldformaat.

Gebruik van dat blokje is goedkoop werk maar functioneert blijkbaar. Wil je een plateau in je (klein?) hefdak maken dan zou ik een houten kader rondom maken waar je dan je plank(en) in kan leggen. Vaste plank, in delen of als bedbodem wat je wil.

Hoe is je hemel nu afgewerkt rondom de opening?
Groet, Ronald
Plaats reactie