Lutra schreef: ↑14 aug 2024, 16:50
Mooi dat het zo snel is opgelost! Ik zie nu dat je de omnistor 2000 luifel hebt. Fijne luifel maar mocht je hem ooit moeten vervangen zou ik eentje kiezen die je uit kunt draaien. Werkt net iets fijner en kun je in je eentje opzetten. Dat lukt met deze ook wel maar is wel een uitdaging
Je kan idd flink staan klooien in je eentje. Inmiddels heb ik er enige handigheid in ontwikkeld. Het meest frusterend vind ik nog om ietwat scheef uit te komen, zodat de rand nèt niet goed inklikt in de 'houder'. Weer terug en dan nèt weer iets teveel naar de andere kant. Ach ja, hij werkt weer en is goed ge-WD40't, dus het loopt weer soepel allemaal.
Mocht hij alsnog stuk gaan, dan ga ik denk ik toch voor een peesluifel. Esthetisch ben ik niet kapot van zo'n witte balk aan de zijkant (plus bijkomende windgeruis tijdens het rijden). Dan maar iets langer opzetten. Heb afgelopen week toch weer geamuseerd staan kijken hoeveel tijd caravanners en tent-mensen kwijt zijn met opbreken. Waar ik vroeger (m'n pre-T4 leven) dacht dat een camper onpraktisch zou zijn, als je een beetje georganiseerd bent, ben je in 10 minuten up and runnin', ideaal.
Wallietax schreef: ↑24 aug 2024, 10:58
Ik heb de Reimo koepelluifel met opvouwbare zijwanden en vindt hem echt perfect!
Staat binnen een mum van tijd
Gr.wallietax
Hé, die hebben we toevallig vandaag net besteld (voor volgend seizoen)! Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. We hadden altijd een grote tent aan de auto gekoppeld maar stappen nu over naar deze luifel (of een party shelter). Kinderen slapen straks allebei in een popup tentje dus nog maar met z'n tweeën in de bus.
Dat probleem herken ik niet.
Ondanks dat we toch al weer 14 jaar een paar losse luifels hebben gehad..
Wellicht had jou luifel een coating gemist.
Op dit forum heb ik dit probleem ook nooit langs zien komen .
Een luifel wordt toch geacht de zaak droog te houden anders heet het een schaduw doek.