Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groot onderhoud in Servië, ervaring uit praktijk
Groot onderhoud in Servië, ervaring uit praktijk
Misschien een soort van offtopic, maar toch interessant?
Ik heb een tripje naar voormalig Joegoslavië gemaakt om de distributie te laten doen (2.5 ACV)
Vrienden in Subotica, Servië hadden het voorbereid.
Het is gedaan bij een vrachtwagen reparatie werkplaats en ik ben rondom tevreden.
Ze hebben het netjes gedaan en ook echt de tijd genomen om de staat van andere zaken te bekijken.
Een bijna doorgesleten koelslang en een multiriem spanner ook vervangen.
De distributie kit had ik uit Nederland meegebracht.
Keerring, koelslang, multiriem en spanrol met veer hebben zij geregeld.
Totaalprijs: 360 euro !
Ik heb een tripje naar voormalig Joegoslavië gemaakt om de distributie te laten doen (2.5 ACV)
Vrienden in Subotica, Servië hadden het voorbereid.
Het is gedaan bij een vrachtwagen reparatie werkplaats en ik ben rondom tevreden.
Ze hebben het netjes gedaan en ook echt de tijd genomen om de staat van andere zaken te bekijken.
Een bijna doorgesleten koelslang en een multiriem spanner ook vervangen.
De distributie kit had ik uit Nederland meegebracht.
Keerring, koelslang, multiriem en spanrol met veer hebben zij geregeld.
Totaalprijs: 360 euro !
T4 1998 California 2.5TDI ACV
- Pascal-141
Re: Groot onderhoud in Servië, ervaring uit praktijk
Ben je speciaal daarvoor naar Servië gereden , of was dat gewoon tijdens je vakantie ?
De waterpomp werd hopelijk toch ook mee vervangen tijdens de distributiewissel ?
De waterpomp werd hopelijk toch ook mee vervangen tijdens de distributiewissel ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Een goede garage in Nederland geeft garantie op de hele reparatie. Als naderhand de waterpomp (het zwakke punt) zorgt voor lekkage wordt die onder garantie vervangen. Dan blijf ik toch liever in Nederland.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Retourtje vanaf bijvoorbeeld Utrecht is ruim 3000 km, kost je ook een € 400,- aan diesel. Dan wordt het al weer wat minder voordelig.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Ik heb sinds ik deze auto heb (een drietal maanden) al heel wat achterstallig onderhoud en mankementen laten repareren in Nederland.
En al die reparaties hebben als gemene deler "haastig werk en daardoor niet helemaal goed" gehad.
In Servië namen ze wel alle tijd.
Ik heb alles laten vervangen, ook krukas keerring en waterpomp.
Ik heb een vakantie in Kroatië, Bosnië en Servië gedaan.
Volgend jaar beslist ook weer....nieuw voorspatbord, bodem in de tectyl, Webasto reparatie.
En al die reparaties hebben als gemene deler "haastig werk en daardoor niet helemaal goed" gehad.
Ik heb alles laten vervangen, ook krukas keerring en waterpomp.
Ik heb een vakantie in Kroatië, Bosnië en Servië gedaan.
Volgend jaar beslist ook weer....nieuw voorspatbord, bodem in de tectyl, Webasto reparatie.
@lutra
..maar als je toch op vakantie wilt...dat is hoe wij het deden. Het is niet voor niets een camper.
..maar als je toch op vakantie wilt...dat is hoe wij het deden. Het is niet voor niets een camper.
Maar niet iedereen heeft vrienden die het voor je regelen in die regio's...... Op de bonnefooi vanaf hier en daar wat willen regelen kan je dan ook niet echt vakantie noemen.
Groet, Ronald
Teddy ..maar als je toch op vakantie wilt...dat is hoe wij het deden. Het is niet voor niets een camper.
klopt en met een camper wil je in de camper slapen (tenminste wij willen dat ) en dan niet in een garage staan waar we dan in moeten slapen
dus leuk verhaal maar in Nederland veel makkelijker en goedkopen (al met al)
en je mindere ervaringen mat NL garages => ter overdenking ligt je negatieve ervaring misschien meer aan jou
of betere garages zoeken (ik ben tenminste zeer tevreden met mijn non dealer garage )
klopt en met een camper wil je in de camper slapen (tenminste wij willen dat ) en dan niet in een garage staan waar we dan in moeten slapen
dus leuk verhaal maar in Nederland veel makkelijker en goedkopen (al met al)
en je mindere ervaringen mat NL garages => ter overdenking ligt je negatieve ervaring misschien meer aan jou
of betere garages zoeken (ik ben tenminste zeer tevreden met mijn non dealer garage )
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
-
Snap het allemaal niet hoor. De 1 wil zo op vakantie de andere zo..
Als je toch door deze landen kruist zijn reparaties vaak simpelweg goedkoper! Is gewoon een feit. Voor sommige is de reis er naar toe al een vakantie.. iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt denk ik dan..
De 1 lost alles zelf op, de ander laat zich uitmelken door zijn lokale garagist of juist niet. Leven en laten leven denk ik dan
Groetjes
Als je toch door deze landen kruist zijn reparaties vaak simpelweg goedkoper! Is gewoon een feit. Voor sommige is de reis er naar toe al een vakantie.. iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt denk ik dan..
De 1 lost alles zelf op, de ander laat zich uitmelken door zijn lokale garagist of juist niet. Leven en laten leven denk ik dan
Groetjes
Maar toch een verre reis maken met een camper wetende dat deze dringend onderhoud nodig heeft hmmmm nee toch maar niet
Happy with the Driver Michael
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik lees dit topic en zie een aantal negatieve reacties.
De topicstarter is super happy en deelt zijn ervaringen. Prima toch.
Dat andere mensen er anders over denken of dat zo niet zouden doen, doet niet echt ter zake.
Mooi dat de topicstarter happy en tevreden is, en mooi dat hij het gedeeld heeft denk ik dan..
De topicstarter is super happy en deelt zijn ervaringen. Prima toch.
Dat andere mensen er anders over denken of dat zo niet zouden doen, doet niet echt ter zake.
Mooi dat de topicstarter happy en tevreden is, en mooi dat hij het gedeeld heeft denk ik dan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Het is maar welke stempel je er aan geeft. Ik vind het meer realistisch geantwoord hoe een ander daar tegen aan kijkt. Doet niks af aan de ervaring van TeddyT4. De kern is denk ik niet 'goedkoper of beter' maar dat hij kennissen heeft die dit begeleid hebben. Dat is niet iedereen gegeven, zie de vele vragen om goede garages/monteurs hier in den lande.Multivan Generation schreef: ↑29 sep 2024, 18:12 Ik lees dit topic en zie een aantal negatieve reacties.
Groet, Ronald
Peter (MG) schreef:
"Ik lees dit topic en zie een aantal negatieve reacties.
De topicstarter is super happy en deelt zijn ervaringen. Prima toch"
Helemaal mee eens.
"Ik lees dit topic en zie een aantal negatieve reacties.
De topicstarter is super happy en deelt zijn ervaringen. Prima toch"
Helemaal mee eens.
Dat dringende weten we niet. Misschien was de distributiewissel nog ruim binnen het interval. Als je in Nederland een afspraak maakt voor over een maand ( niet zo gek voor zo'n klus) dan rijd je er ook al gauw 1000 km of meer bij.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Ik vind het een inspirerend verhaal! Ik heb zelf niet dergelijke vrienden, maar ik kan me er alles bij voorstellen! Lekker op vakantie (voormalig Joegoslavië heeft fantastisch mooie streken), goedkope en goede reparatie, met deskundige vrienden een paar dagen een beetje klooien aan je auto (hoeveel hier bij WJW doen dat niet ook, met veel plezier?). Prima verhaal, dankjewel!
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Daar nemen ze de tijd omdat hun tijd daar minder duur is. Hier moeten ze zich haasten om de rekening voor de klant nog enigszins betaalbaar te houden. Met het nodige kwaliteitsverlies tot gevolg.TeddyT4 schreef: ↑27 sep 2024, 22:53 Ik heb sinds ik deze auto heb (een drietal maanden) al heel wat achterstallig onderhoud en mankementen laten repareren in Nederland.
Van onze Skoda heb ik in Litouwen eens een wiellager moeten laten vervangen. Dat duurde zijn tijd en de rekening was heerlijk klein. Dankzij het lage uurloon. En het was in een piekfijne moderne Skoda-garage die even goed hier had kunnen staan.
Mijn vrouw en ik hebben onder elkaar al gegrapt dat we voor een volgende werkje beter onze Litouwse buren zouden inschakelen, om de wagen even tot ginder te brengen!
Dus ja, als je in het Oostblok zulke reparaties goed en grondig kunt laten doen dan is dat gewoon erg fijn!
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052