Ik ben ook een beetje verbaasd over het aantal kritische reacties.
Wilde alleen maar mijn ervaring delen over iets waarover sommigen wel eens nadenken maar wat weinigen uiteindelijk doen. En wat met een camper makkelijker is.
De distributieriem was optisch keurig maar ivm onbekende onderhoudshistorie wilde ik deze vervangen.
Het waren niet mijn Servische vrienden die het werk deden, zij hebben alleen een garage opgezocht. Ik denk wel dat kennissen ter plaatse hebben helpt. Maar zonder is me ook al eens gelukt met een kapotte dynamo in Bosnië (een originele 200 euro incl montage)
Wat ik ook van mijn vrienden hoor is dat zelfs bij de dealer ruimschoots goedkoper is dan bij ons. De dealers hebben ook lagere onderdeel prijzen.
Ze gaven me voorbeelden van klussen die hier het dubbele kosten.
En wat iemand hier terecht opmerkte: bij ons hebben alle garages het druk en ontzettend haast vanwege de dure arbeidstijd. Daardoor gaan dingen mis. Die haast is daar niet. Dat merk je gewoon. Daarom is er ook een waterslang met een lelijke slijtplek vervangen. In Nederland heb ik mijn twijfels of dat in de haast opgemerkt zou zijn.
De reactie van "websurfer" dat de negatieve ervaring met Nederlandse garages aan mij ligt vind ik best wel flauw. Mijn Nederlandse garagist doet zijn best en wij hebben een goede verstandhouding, maar aangezien hij goed is en niet te duur word hij bedolven onder werk...
En wat betreft "ik wil in mijn camper slapen" , inderdaad, wij hebben één nacht in een appartement a 32 euro geslapen. We willen toch om de paar dagen douche gelegenheid hebben.
Dus een camping of een appartement.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groot onderhoud in Servië, ervaring uit praktijk
Re: Groot onderhoud in Servië, ervaring uit praktijk
T4 1998 California 2.5TDI ACV
die opmerking was zeker niet Flauw bedoeld maar meestal is het een feit waar twee "vechten" ook twee schuld hebben en dat kan zijn verkeerde afspraken of verwachtingen die niet duidelijk waren en zo was deze bedoeld
dus als jij dat als flauw ervaren hebt excuus want dat was niet zo bedoeld !
dus als jij dat als flauw ervaren hebt excuus want dat was niet zo bedoeld !
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Ik zie mijn reactie zeker niet als kritiek.
Maar wel als een waarschuwing. Ik heb in het verleden een California gekocht waarvan de vorige eigenaar vol trots vermelde dat de distributie (en ook waterpomp) nèt waren vervangen. Maar de waterpomp van SKF bleek wel te lekken en was ik een paar honderd euro verder. Wat de garage in Haarlem (we noemen geen namen) verschool zich achter slappe smoezen en nam geen verantwoordelijkheid.
Ik heb in elk geval geleerd dat voor dit soort reparaties je het best naar een garage kunt gaan waar je de zekerheid hebt dat het onder garantie gerepareerd word. Wat anders kan goedkoop duurkoop worden.
Het leek mij goed om naast het juichverhaal over goedkope garages deze kanttekening te plaatsen.
Verder moet iedereen doen wat hem of haar het beste lijkt.
Maar wel als een waarschuwing. Ik heb in het verleden een California gekocht waarvan de vorige eigenaar vol trots vermelde dat de distributie (en ook waterpomp) nèt waren vervangen. Maar de waterpomp van SKF bleek wel te lekken en was ik een paar honderd euro verder. Wat de garage in Haarlem (we noemen geen namen) verschool zich achter slappe smoezen en nam geen verantwoordelijkheid.
Ik heb in elk geval geleerd dat voor dit soort reparaties je het best naar een garage kunt gaan waar je de zekerheid hebt dat het onder garantie gerepareerd word. Wat anders kan goedkoop duurkoop worden.
Het leek mij goed om naast het juichverhaal over goedkope garages deze kanttekening te plaatsen.
Verder moet iedereen doen wat hem of haar het beste lijkt.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Ook een keer gehad na distributie+ waterpomp wissel de gloednieuwe waterpomp al weer na 500 km begon te lekken. Camper moest gerepatrieerd worden en thuis het euvel onder garantie door garage gemaakt. Wel toen opnieuw de distributie riem weer vervangen ivm met het spannen op rek van de toen ook vervangen riem.
Ik hoop maar dat mijn nieuwe waterpomp hetzelfde doet als de oude waterpomp.
Pompen en niet lekken...
Wat wel direct begon te lekken was de krukas keerring.
De beide monteurs keken verdrietig, en stelden verontschuldigend vast dat de auto nog een dagje moest blijven en alles weer los moest.
De volgende dag was hij weer klaar.
Ze hebben me hiervoor maar 50 euro extra gerekend, wat ik bijzonder coulant vind.
Ik heb trouwens ook gewoon een factuur gekregen.
Pompen en niet lekken...
Wat wel direct begon te lekken was de krukas keerring.
De beide monteurs keken verdrietig, en stelden verontschuldigend vast dat de auto nog een dagje moest blijven en alles weer los moest.
De volgende dag was hij weer klaar.
Ze hebben me hiervoor maar 50 euro extra gerekend, wat ik bijzonder coulant vind.
Ik heb trouwens ook gewoon een factuur gekregen.
T4 1998 California 2.5TDI ACV