Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Olie lekkage rechtervoorwiel
- Hendrik Jan
Olie lekkage rechtervoorwiel
Bij het wisselen naar winterbanden zag ik dat het een vette boel was. Er lag zelfs een plekje olie op de oprit
Het lijkt me eigenlijk geen versnellingsbakolie want dan zou je het toch dichter bij de bak verwachten?
Remvloeistof staat mooi op peil dus lijkt me ook niet.
Schokbreker zou op zich kunnen aangezien die 200.000km oud is, maar kan daar zo veel uit komen? Meestal is dat slechts een beetje zweet toch?
Het lijkt me eigenlijk geen versnellingsbakolie want dan zou je het toch dichter bij de bak verwachten?
Remvloeistof staat mooi op peil dus lijkt me ook niet.
Schokbreker zou op zich kunnen aangezien die 200.000km oud is, maar kan daar zo veel uit komen? Meestal is dat slechts een beetje zweet toch?
-
Re: Olie lekkage rechtervoorwiel
Is je ashoes niet lek?
- Pascal-141
Waarschijnlijk schokdemper lekkage.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Hendrik Jan
Volgens mij niet, het is echt olie aangezien de druppels aan de stabilisator hangen. Uit een aandrijfas hoes zijn meer klodders vet. Heb ik vroeger tenminste met verschillende Peugeots gehad.
- Hendrik Jan
Ik denk het ook, maar vind het zo veel, zoveel olie zit er toch niet in zo'n demper?
- krekwakwol
Als de keering van de schokbreker kapot is kan er best wel wat olie uitkomen, ik denk dat er wel zo'n halve liter in zit.
En een beetje olie kan best al een grote vlek veroorzaken, helemaal bij hele dunne olie.
Maar dan zou je het ook bij schokbreker zelf moeten kunnen zien als je het wiel opkrikt.
En een beetje olie kan best al een grote vlek veroorzaken, helemaal bij hele dunne olie.
Maar dan zou je het ook bij schokbreker zelf moeten kunnen zien als je het wiel opkrikt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Pascal-141
op je 2e foto zie je duidelijk dat de schacht van de schokdemper ook vol olie hangt .Hendrik Jan schreef: ↑20 okt 2024, 23:24Ik denk het ook, maar vind het zo veel, zoveel olie zit er toch niet in zo'n demper?
My current cars:
Ligt het onder je schokdemper, zit het op je schokdemper, zit het in je schokdemper, dan zal het je schokdemper wezen. Er zit best wat olie in schat ik, tegen 100cc?
Of heeft iemand dat als anti roest bedacht een vette schokbreker.
Of heeft iemand dat als anti roest bedacht een vette schokbreker.
Groet, Ronald
- Hendrik Jan
Klopt inderdaad, op de foto niet zichtbaar, maar de spetters hangen zelfs in de wielkast. Die kunnen natuurlijk door de aandrijfas weggeslingerd zijn.Pascal-141 schreef: ↑21 okt 2024, 07:11op je 2e foto zie je duidelijk dat de schacht van de schokdemper ook vol olie hangt .Hendrik Jan schreef: ↑20 okt 2024, 23:24Ik denk het ook, maar vind het zo veel, zoveel olie zit er toch niet in zo'n demper?
- Hendrik Jan
Bedankt voor de reacties allemaal, het is inderdaad de schokdemper. Waarschijnlijk is het toevallig net ontstaan, in augustus nog remschijven vervangen en toen was alles nog droog. Waarschijnlijk zou het over een maand ver opgedroogd zijn geweest als de demper inmiddels leeg is
Nu eerdaags maar eens een nieuw setje monteren, op zich geen schande met ruim 2 ton op de teller.
Nu eerdaags maar eens een nieuw setje monteren, op zich geen schande met ruim 2 ton op de teller.
- krekwakwol
Maar goed dat je er nu achterkomt, anders was je over een maand misschien naast de weg terecht gekomen, omdat je wegligging hollend achteruit was gegaan.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Bij een turbo olie-pakking lekkage, krijg je trouwens vergelijkbare spetters in de wielkast. Omdat de aandrijfas die weer omhoog slingert.