Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Maken van een "slaap extension".
Re: Maken van een "slaap extension".
Dak en bank inbouwen kan je ook zelf als je maar een 'camperbouwer' vind die dit voor je keurt. Moet je wel doen zoals ze het gedaan willen hebben. Dat laat ook wel eens te wensen over als een goedbedoelde DIYer er aan begint. Ik heb mijn dak van FSL en die hebben op afstand goed meegekeken en aanwijzingen gegeven.
Groet, Ronald
Ik heb eens even gekeken, die FSL daken sluiten wel mooi aan op de "spoiler" aan de voorzijde.SyncRoon schreef: ↑21 aug 2024, 17:19 Dak en bank inbouwen kan je ook zelf als je maar een 'camperbouwer' vind die dit voor je keurt. Moet je wel doen zoals ze het gedaan willen hebben. Dat laat ook wel eens te wensen over als een goedbedoelde DIYer er aan begint. Ik heb mijn dak van FSL en die hebben op afstand goed meegekeken en aanwijzingen gegeven.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Beste Harry, heb je inmiddels al een reactie ontvangen welk type raam daarvoor geschikt is en waar te koop? Ik heb namelijk de extensie en sinds 2 dagen ook een T5 L2, maar inderdaad... het type klapraam. Ik ben heel benieuwd of jij al meer weet.Harry Toorman schreef: ↑19 okt 2018, 19:17 Heeft iemand een idee om dit te bewerkstelligen?
Het gaat dus om in de breedte te slapen in onze T5.
Het grootste vraagteken is of iemand ervaring heeft, of ideeën, heeft met het daar voor benodigde klapraam.
De extensie, feitelijk een bak, red ik me wel mee.
Maar als daar ook info van is, hoef niet het wiel opnieuw uit te vinden...
Hartelijke groet,
Petra
- krekwakwol
Als je mijn foto's bekijkt in de rubriek meetings bij NKC campervandays, daar staan foto's van een T5/6 dwars slaper op.
Of kijk eens op Wally-van.com.
https://www.wally-van.com/
Of kijk eens op Wally-van.com.
https://www.wally-van.com/
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 21 okt 2024, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Wally-van ken ik inderdaad, maar het gaat mij om het merk en type klapraam. Dat zie ik helaas niet af van foto's of de site van Wally. Ik zoek vooral het type dat je op de foto ziet die ik hierbij sluit.
Dat is waarschijnlijk maatwerk icm die bunk. Vraag me af of voor dat raam en bevestiging wel goedkeuring is als dat een klein serie maatwerk is.
Groet, Ronald
Dank, maar wat bedoel je precies met goedkeuring? Voor de APK?
Gr. Petra
Gr. Petra
Nee de RDW en je permanente eisen, apk kijkt daar niet naar. Als je glaslookpaneel gebruikt moet die een E-keur hebben. Dus als dat klapraam een glas(look) paneel is moet een E-keur hebben. Misschien is het van ander materiaal. Of de montage/toepassing van een raam anders is dan gelijmd Of in rubber is dan ook de vraag of dat toegelaten is. Zolang je het niet verliest en er geen relatie is tot bv een ongeval is het grijs gebied. Wil je zoiets zit je vast aan die aanbieder of je moet zelf wat maken. Was het zo te koop dan zag je het wel meer.
Groet, Ronald
Ah oké. Nou de rdw heeft jaren geleden de camperstatus al afgegeven en de verzekeraar heeft niets genoteerd of opgenomen over welke ruit dan ook. Dus dat zal wel loslopen . Dus de vraag blijft nog steeds waar ik zo'n exemplaar kan bemachtigen.
Deze oplossing vind ik ook erg mooi
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)
Ik ook, maar weet je hoe dat op glas gemonteerd kan worden?
- krekwakwol
Ik denk met de zelfde glaskit, waar je ook een raam mee op de carroserie plaatst.
En er is een goede afdichting nodig tussen raam en carroserie, die ook bij hoge snelheden goed afdicht.
En er is een goede afdichting nodig tussen raam en carroserie, die ook bij hoge snelheden goed afdicht.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- krekwakwol
Als je in mogelijkheden denkt is het zelfde systeem ook in de ruit van een achterklep te gebruiken, als je een lengte slaper wilt hebben. Met meer voetruimte
Alleen stoot je je hoofd iets sneller als de klep open is en je kunt 's nachts geen fietsen achterop laten staan.
Alleen stoot je je hoofd iets sneller als de klep open is en je kunt 's nachts geen fietsen achterop laten staan.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008