Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Fietsdrager / trekhaak
-
Fietsdrager / trekhaak
Wij rijden een T5 met achterdeuren.
Om onze fietsen niet aan de deuren te willen hangen hebben we de Enduro sd260 gekocht. Deze is uitschuifbaar en zo kun je toch achterin.
Na de montage blijkt de de deuren nèt niet helemaal open of dicht kunnen. Is het mogelijk om een trekhaak te monteren met een kortere arm?
Zie foto's voor verduidelijking.
Dank voor de reacties.
Groet Hans
Om onze fietsen niet aan de deuren te willen hangen hebben we de Enduro sd260 gekocht. Deze is uitschuifbaar en zo kun je toch achterin.
Na de montage blijkt de de deuren nèt niet helemaal open of dicht kunnen. Is het mogelijk om een trekhaak te monteren met een kortere arm?
Zie foto's voor verduidelijking.
Dank voor de reacties.
Groet Hans
Re: Fietsdrager / trekhaak
Ja dat kan, je kan de kogel verwijderen en andere steken; bv zoiets https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... rink-nieuw
Nortmaal zou de breedte van bevestiging universeel zijn. Misschien dat je het merk van je eigen trekhaak kan terugvinden.
Mijn buurman heeft een afneembare trekhaak gemonteerd omdat je dan wat makkelijker kogels kan wisselen. De hoge voor met aanhanger/caravan en lage voor de fietsdrager ook. Helaas zal je voor een afneembare ook je frame moeten vervangen omdat de opname breder is.
Nortmaal zou de breedte van bevestiging universeel zijn. Misschien dat je het merk van je eigen trekhaak kan terugvinden.
Mijn buurman heeft een afneembare trekhaak gemonteerd omdat je dan wat makkelijker kogels kan wisselen. De hoge voor met aanhanger/caravan en lage voor de fietsdrager ook. Helaas zal je voor een afneembare ook je frame moeten vervangen omdat de opname breder is.
Groet, Ronald
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)
Vraag me af of dit toegelaten is. Lijkt mij geen E-keur te hebben. Los van het feit dat je met die 35 cm je kogeldruk meer belast en daardoor minder 'fiets' kan meenemen.
Groet, Ronald
Ze verkopen het ook bij trekhaakzaken zag ik dus dat zal wel loslopen. Ik zie ook fietsendragers voor 4! fietsen dus de kogeldruk zal het wel kunnen houden. Lijkt me een optie maar ik heb geen aandelen hierin en het is ieders keuze om dit wel of niet te gebruiken toch
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)
Om wat te bepalen moet je informatie hebben. Als je dan anders bepaalt omdat het je beter uitkomt of je niet beter weet is dat de keuze die je zelf maakt. Daar kunnen consequenties aan hangen.
Je kan niet zomaar vergelijk trekken tussen een 4 fietsendrager en een trekjhaakverlenger. Trekhaak kogeldruk is bepalend voor max gewicht. De handleiding van je fietsdrager zal ook aangeven tot welke belasting elke rail toegestaan is. Je kan ook niet zomaar een 4 fietsendrager op elke trekhaak zetten ivm gewicht en op de 3e en 4e rail zit vaak een gewicht restrictie. Die berekening van de fietsendrager gaat dus niet meer op als je deze op een 35cm verlenger zet.
Je kan niet zomaar vergelijk trekken tussen een 4 fietsendrager en een trekjhaakverlenger. Trekhaak kogeldruk is bepalend voor max gewicht. De handleiding van je fietsdrager zal ook aangeven tot welke belasting elke rail toegestaan is. Je kan ook niet zomaar een 4 fietsendrager op elke trekhaak zetten ivm gewicht en op de 3e en 4e rail zit vaak een gewicht restrictie. Die berekening van de fietsendrager gaat dus niet meer op als je deze op een 35cm verlenger zet.
Groet, Ronald
-
Dank voor jullie reacties, ben er nog niet uit.
Veel verschillende reacties bij bedrijven die trekhaken verkopen. Wordt vervolgd.
Veel verschillende reacties bij bedrijven die trekhaken verkopen. Wordt vervolgd.
- krekwakwol
Maar ik lees in de commentaren over 4 fiets fietsendragers, maar Topicstarter heeft een Enduro SD260 gekocht, voor 2 fietsen, dus dan zou die trekhaak verlenger toch geen probleem zijn.SyncRoon schreef: ↑26 okt 2024, 23:09 Om wat te bepalen moet je informatie hebben. Als je dan anders bepaalt omdat het je beter uitkomt of je niet beter weet is dat de keuze die je zelf maakt. Daar kunnen consequenties aan hangen.
Want die drager mag max. 60 kg dragen, dat zal met zo'n langere trekhaak toch geen probleem zijn, lijkt me. Standaard kogeldruk is volgens mij 100kg bij een transporter.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Als ik zie hoe hoog die trekhaak zit dan kan de bevestiging van een verlenger ook al problemen geven? Hoe hoog zit hart van de kogel boven de weg?
Bij enkele trekhaakzaken worden de verlengers wel aangeboden als hulpstuk voor fietsdragers maar specifiek vermeld dat ze geen trekgewicht hebben. Ze hebben wel vaste trekhaakverlengers met RDW goedkeuring.
Ik vind het een omslachtige oplossing voor een eenvoudig probleem bij een toch wel prijzige drager met uitschuifsysteem om de deuren te kunnen openen. Een losse kogel met andere hoogte moet toch wel te vinden zijn. Een trekhaak is tenslotte ook een slijtage deel. Ik zou zo te zien gewoon een iets lagere kogel met iets langere afstand zoeken. Kogel lijkt ook erg dicht op de bumper te zitten.
https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhak ... AuCB71Ql4k
Bij enkele trekhaakzaken worden de verlengers wel aangeboden als hulpstuk voor fietsdragers maar specifiek vermeld dat ze geen trekgewicht hebben. Ze hebben wel vaste trekhaakverlengers met RDW goedkeuring.
Ik vind het een omslachtige oplossing voor een eenvoudig probleem bij een toch wel prijzige drager met uitschuifsysteem om de deuren te kunnen openen. Een losse kogel met andere hoogte moet toch wel te vinden zijn. Een trekhaak is tenslotte ook een slijtage deel. Ik zou zo te zien gewoon een iets lagere kogel met iets langere afstand zoeken. Kogel lijkt ook erg dicht op de bumper te zitten.
https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhak ... AuCB71Ql4k
Groet, Ronald
ik neem aan dat de kogel met 2 bouten vast zit, zie het niet op de foto maar zo is het meestal. kun je de bout die op de foto te zien is niet in het onderste gat doen? dan zakt de kogel toch een paar cm... zijn ovale gaten dus zou zomaar kunnen passen.
- krekwakwol
Ik snap je idee, maar dat zijn gaten voor de hulpkoppeling, dus niet om je kogel mee te bevestigen.
En dan zou de trekhaak scheef achterover staan, want voor heb je die lagere gaten niet, ik denk dat de fietsendrager dan ook achterover gaat hangen.
En dan zou de trekhaak scheef achterover staan, want voor heb je die lagere gaten niet, ik denk dat de fietsendrager dan ook achterover gaat hangen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Contacteer:
Kijk anders ook eens in dit topic:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?p=401256
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?p=401256
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hallo, ik ben ook op zoek naar een fietsendrager. Ik heb op m'n T5 alleen een achterklep. Heeft iemand ervaring of die open kan met de SD 260.