Hoi,
Bij de Mercedes Viano Marco Polo had de binnentafel een plaatsje in de schuifdeur. Heeft iemand dat ooit ook geprobeerd bij een Transporter? Ik ga dit jaar alleszins kijken of het kan.
Laatst gewijzigd door Muug op 20 feb 2025, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
En daar is al een eerste gigantisch probleem: onze tafel past op zo'n zwenkarm die je kan wegdraaien. Zie deze internet-foto. (bij onze T4 zit de zwenkarm vlak naast de schuifdeuropening.) Dus ongeveer midden in die tafel zit een "teut" die boven op die zwenkarm schuift. Die "teut" moet dan "in" de schuifdeur passen.
2025-02-20_14h06_14.png (58.31 KiB) 355 keer bekeken
Zo ziet de deur er van binnen uit. Op sommige plaatsen is er wel wat diepte om die 'teut' weg te werken. Even meten of je dan nog goed uitkomt met de positie van de tafel ten opzicht van de deur. En misschien kan die 'teut' iets verplaatst worden?
Ik heb een andere weg bewandeld. Ik het linker deurtje van de Westfaliakast onder het gasstel verwijderd en in plaats daarvan een nieuw, iets groter deurtje geconstrueerd zodat deze tegelijkertijd kastdeur is en tafel Daartoe heb een tafel afkomstig van de schuifdeur van een T5 aangepast, zodat hij in de bestaande rail van de keuken past (net zoals het originele Westfalie tafeltje) en voorzien van een ultra plat voetje (ook van een T5 California). Tijdens het rijden is het dus een kastdeur. En tijdens het kamperen een tafel. Bijkomend voordeel is, dat als de tafel in gebruik is, de spullen in de kast vrij toegankelijk zijn in plaats van achter het deurtje.
Bijgaand een foto.
Omdat ik mijn bus terug heb gebracht in de originele Westfalia staat (wegens verkoop) is de deur/tafel trouwens te koop.
Oh daar oplossingen voor hoor.
Voor mijn eerste prototype had ik juist de rail verwijderd en in plaats daarvan een stang bevestigd die voor dit soort doeleinden te koop zijn inclusief materiaal die je aan je tafelblad bevestigt.
chv schreef: 24 feb 2025, 16:16
Ik heb een andere weg bewandeld. Ik het linker deurtje van de Westfaliakast onder het gasstel verwijderd en in plaats daarvan een nieuw, iets groter deurtje geconstrueerd zodat deze tegelijkertijd kastdeur is en tafel Daartoe heb een tafel afkomstig van de schuifdeur van een T5 aangepast, zodat hij in de bestaande rail van de keuken past (net zoals het originele Westfalie tafeltje) en voorzien van een ultra plat voetje (ook van een T5 California). Tijdens het rijden is het dus een kastdeur. En tijdens het kamperen een tafel. Bijkomend voordeel is, dat als de tafel in gebruik is, de spullen in de kast vrij toegankelijk zijn in plaats van achter het deurtje.
Bijgaand een foto.
Tafel T4.jpg
Omdat ik mijn bus terug heb gebracht in de originele Westfalia staat (wegens verkoop) is de deur/tafel trouwens te koop.
Dit systeem zat standaard al in onze T4 Carthago Malibu, deurtje en tafel ineen, met een gasveer en een blokkering daarop.