Hi all,
Ik zat vandaag eens goed naar mijn bus te kijken en vond de achterkant toch wat laag naar mijn mening. Opmeten leerde dat deze 3cm lager is dan de voorkant.
Kan ik op een makkelijke manier dit laten ophogen, zonder dat ik nieuwe veren en/of schokdempers nodig heb?
Ik lees her en der over ‘spacers’ tussen carrosserie en schokdempers (of veren?) plaatsen, maar lees ook dat hier nadelen aan zitten. Bijvoorbeeld dat hierdoor de schokdemper te ver naar doorkan zakken (bottoming out) en niet wordt opgevangen door de Bump stop (geen idee hoe dit in het Nederlands heet). Hierdoor kunnen de schokdempers sneller kapot gaan.
Iemand van jullie hier ervaring mee?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Achterkant verhogen Syncro
Achterkant verhogen Syncro
T4 Synchro California 2.5 TDI 2002
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Achterkant verhogen Syncro
Een paar cm kun je wel verhogen zonder problemen te hebben met de schokdempers.
Maar hou er ook rekening mee dat je bij een syncro het achter differentieel dan best ook kan verlagen om de aandrijfassen niet onder te scherpe hoek te laten werken , op lange termijn gaan de homokineten dit niet fijn vinden .
Om een paar cm te verhogen kun je bvb onderlegringen gebruiken (dit zijn de "schijven" die origineel ook bovenop je veren liggen . Je kan bvb beginnen met 1 dikke onderlegring beginnen (per kant) en zien of je daarmee voldoende verhoogd . Desnoods 2 onderlegringen op elkaar , dat kan ook . Om de achter differentieel te verlagen bestaan ook spacersetjes. Of als je handig bent , draai je zelf een paar alu spacers op de draaibank .
Maar hou er ook rekening mee dat je bij een syncro het achter differentieel dan best ook kan verlagen om de aandrijfassen niet onder te scherpe hoek te laten werken , op lange termijn gaan de homokineten dit niet fijn vinden .
Om een paar cm te verhogen kun je bvb onderlegringen gebruiken (dit zijn de "schijven" die origineel ook bovenop je veren liggen . Je kan bvb beginnen met 1 dikke onderlegring beginnen (per kant) en zien of je daarmee voldoende verhoogd . Desnoods 2 onderlegringen op elkaar , dat kan ook . Om de achter differentieel te verlagen bestaan ook spacersetjes. Of als je handig bent , draai je zelf een paar alu spacers op de draaibank .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Achterkant verhogen Syncro
Misschien domme vraag hierover maar is het niet beter ((gaat toch om een paar cm) de voorkant te verlagen ?
Dat kon toch door een stel bouten aan te draaien ?
Dat kon toch door een stel bouten aan te draaien ?
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm

2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm