Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Onderhoud gasfornuis
Re: Onderhoud gasfornuis
Ik kwam op een ander forum weer een foto van een gesmolten branderkop tegen en dacht dat het een goed moment was om deze uitleg weer een keer naar boven te halen. Nu lekker klussen en van de zomer geen problemen!
Ik heb nog een branderkop te koop, zie het "Te koop" deel van het forum.
Ik heb nog een branderkop te koop, zie het "Te koop" deel van het forum.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
- Ali_Blabla
Heeft iemand nog een gouden tip om een branderkelk los te krijgen? Eentje zit muurvast!
De ander heb ik ondertussen los gekregen met verpulverde pakkingen. De ander krijg ik niet los. Heb kruipolie geprobeerd en met werkhandschoenen voor betere grip maar het helpt tot dusver niet.
De ander heb ik ondertussen los gekregen met verpulverde pakkingen. De ander krijg ik niet los. Heb kruipolie geprobeerd en met werkhandschoenen voor betere grip maar het helpt tot dusver niet.
Wat bij mij hielp was water ipv kruipolie, zat wat zetmeel houdend kookvocht onder van toen de pasta over kookte, waardoor alles vast zat. met water lost het zetmeel weer op en kon ik de kop eraf krijgen.
Groeten
Jasper
Jasper
- Ali_Blabla
Ik ga het eens proberen!
- Ali_Blabla
Tot nu toe nog geen succes. Ben heel voorzichtig begonnen met de pakking weg te steken, misschien dat dat helpt.
Alles goed nat maken met een stuk keukenrol oid om de branderkop heen en een nachtje laten weken.
Mocht het nodig zijn dan kan ik je helpen aan losse onderdelen.
Mocht het nodig zijn dan kan ik je helpen aan losse onderdelen.
Groeten
Jasper
Jasper
- Ali_Blabla
Nog geen succes. Ik probeer nu WD40 maar weer eens. Zou evt loctite 7200 ook werken? Soort pakkingoplosser. Lijkt me wel een beetje riskant.
Kan je de pakking niet met een dun staaldraadje los snijden?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Vreemd, meestal is het of oxidatie wat los zou moeten gaan met WD40 of etensresten wat los gaat met water.
Heb je de kookplaat er uitgehaald en van onder de boel ook nat gemaakt/ met WD40 ingespoten?
Wat je nog zou kunnen doen is kookplaat eruit, ondersteboven leggen, rooster eraf en branderkop op een stuk hout leggen. Dan voorzichtig met een kunststof hamer de onderkant van de brander een tikje geven.
Heb je de kookplaat er uitgehaald en van onder de boel ook nat gemaakt/ met WD40 ingespoten?
Wat je nog zou kunnen doen is kookplaat eruit, ondersteboven leggen, rooster eraf en branderkop op een stuk hout leggen. Dan voorzichtig met een kunststof hamer de onderkant van de brander een tikje geven.
Groeten
Jasper
Jasper
Is het gelukt?Ali_Blabla schreef: 07 apr 2025, 20:51 Nog geen succes. Ik probeer nu WD40 maar weer eens. Zou evt loctite 7200 ook werken? Soort pakkingoplosser. Lijkt me wel een beetje riskant.
Groeten
Jasper
Jasper
- Multivan Generation
- Contacteer:
Je zou de brander kop ook in een bakje met azijn kunnen leggen voor een uurtje.
Of als je het kunt regelen in een ultrasoon badje.
Of als je het kunt regelen in een ultrasoon badje.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Of met een dun draadzaagje de pakking verwijderen.
Het kan natuurlijk ook dat het niet de pakking is die de kop vasthoudt maar dat het de bajonetsluiting is waarmee de kop op de branderpijp bevestigd is. Kan je door de vlamgaatjes ook WD40 in de kop spuiten?
Het kan natuurlijk ook dat het niet de pakking is die de kop vasthoudt maar dat het de bajonetsluiting is waarmee de kop op de branderpijp bevestigd is. Kan je door de vlamgaatjes ook WD40 in de kop spuiten?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV