Hoi, ik wil het roest aanpakken van mijn dorpels en op andere plekken.
Nu heb ik 0 ervaring hiermee.
Ik ben van plan eerst het roest weg te borstelen en daarna proberen met schuurpapier de rest glad te maken.
Dan is de vraag hoe en wat ik moet gebruiken ter bescherming en om het af te werken.
Ten slotte de vraag waar ik spuitbus Karibik grün kan bestellen.
Ook heb ik een gat in de dorpel zitten. Kan ik dat het beste dicht plamuren of moet ik een metalen profiel bestellen en die laten lassen?
Hierbij nog wat foto's van mijn project.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Roest project..
- Pieterdientje1994
Re: Roest project..
Hallo Pieter.
Goed dat je het vraagt.
Helaas is roest aanpakken niet zo gemakkelijk. Wat je aan de buitenkant zien is 25%. Anders gezegd: daaronder zit nog veel meer ellende.
Een beetje schuren en plamuren zal dus niet het gewenste resultaat geven ben ik bang.
Kleine opervlakkige roestplekjes kan je wel schuren en met roestomvormer van de action behandelen. Dan een beetje plamuren schuren spuitplamuur en aflakken. Spuitbussen in de juiste kleur bestel je eenvoudig op internet.
Voordat je begint kan je eens op youtube kijken hoe anderen rotte plekken aanpakte. Dan zal je zien dat je voor de echt rotte plekken zal moeten lassen, iets dichtplamuren gaat niet. Ook glavezelmatjes of hoe die rotzooi ook mag heten zijn geen gedegen oplossing.
Maar goed, ik zal er niet een lang verhaal van maken.
Verdiep jezelf in de materie en maak een plan. Ik heb het ook met vallen en opstaan geleerd en heb nu nog meer een hekel aan roest
maar lassen kan ik inmiddels wel.
Gr.
Marty
Goed dat je het vraagt.
Helaas is roest aanpakken niet zo gemakkelijk. Wat je aan de buitenkant zien is 25%. Anders gezegd: daaronder zit nog veel meer ellende.
Een beetje schuren en plamuren zal dus niet het gewenste resultaat geven ben ik bang.
Kleine opervlakkige roestplekjes kan je wel schuren en met roestomvormer van de action behandelen. Dan een beetje plamuren schuren spuitplamuur en aflakken. Spuitbussen in de juiste kleur bestel je eenvoudig op internet.
Voordat je begint kan je eens op youtube kijken hoe anderen rotte plekken aanpakte. Dan zal je zien dat je voor de echt rotte plekken zal moeten lassen, iets dichtplamuren gaat niet. Ook glavezelmatjes of hoe die rotzooi ook mag heten zijn geen gedegen oplossing.
Maar goed, ik zal er niet een lang verhaal van maken.
Verdiep jezelf in de materie en maak een plan. Ik heb het ook met vallen en opstaan geleerd en heb nu nog meer een hekel aan roest
Gr.
Marty
Als ik het zo zie kan je beter een nieuwe dorpel (laten( plaatsen. Zodra je bezig met wat ik zie gaan er overal gaten vallen Schat in de de achterzijde ook zoiets laat zien..
Hoe is de zijde aan de binnenkant van de wielkast? Ook een (zeer) bekende plek waar vaak stevig overheen gespoten wordt met tectiel maar soms de ellende verbergt.
Moraal: zou eerst goed onderzoeken wat er echt is. Dus schuren, prikken etc. En dan een gedegen plan anders lap je het één na het ander half op en kost het onderaan de streep meer moeite en geld.
Een dorpel is nog wel aan te komen.
Edit: de dorpel bij de instap is nog wel aan te komen. Zie nu dat ook bij de achterzijde (achter de keuken?) de dorpel slecht is. Weet niet hoe goed dat nog te vinden is.. maar dit gaat mogelijk meer zeer doen dan je leuk vindt
Hoe is de zijde aan de binnenkant van de wielkast? Ook een (zeer) bekende plek waar vaak stevig overheen gespoten wordt met tectiel maar soms de ellende verbergt.
Moraal: zou eerst goed onderzoeken wat er echt is. Dus schuren, prikken etc. En dan een gedegen plan anders lap je het één na het ander half op en kost het onderaan de streep meer moeite en geld.
Een dorpel is nog wel aan te komen.
Edit: de dorpel bij de instap is nog wel aan te komen. Zie nu dat ook bij de achterzijde (achter de keuken?) de dorpel slecht is. Weet niet hoe goed dat nog te vinden is.. maar dit gaat mogelijk meer zeer doen dan je leuk vindt

Je gaat met die roest echt schrikken wat achter de uit te slijpen dorpels allemaal wel niet aan roest en aangetast materiaal zit
Berucht is ook het stuk isolatieschuim dat af fabriek om onduidelijke redenen in de voorste dorpels is gestopt