Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Blije Rob RD

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Blije Rob RD

Bericht door Rob RD »

Ik heb een stukje handleiding geprobeerd te lezen, maar dan wil je geeneeens meer rijden met al die waarschuwingen, uitroeptekens en rode driehoeken, getverdemme
Das Auto
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Blije Rob RD

Bericht door Guus NLB »

ABS valt in de blubber tegen zeg je, de hoofdfunctie van ABS is het bestuurbaar houden van een auto tijdens hard remmen. Doordat de wielen niet vol blokkeren blijven ze rollen en kun je enigszins uitwijken. De remweg kan op een nat wegdek ook korter zijn.

Een heel klein nadeel van ABS is dat de remweg langer wordt in los zand en eventueel zelfs in dikke sneeuw omdat dat zand/die sneeuw niet vóór de band wordt uitgeduwd. Dan remt een blokkerend wiel beter !

Overigens werkt de spiegelverwarming bij mij alléén als die tegelijkertijd met de achterruitverwarming staat ingeschakeld !!
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Blije Rob RD

Bericht door Rob RD »

Koud 5 weken oud en een of andere kl00tz@k heeft er al weer een kras op gezet, over de schuifdeur en het achterscherm, 20 cm lang en door de blanke lak heen. Notabene voor hun eigen verzekeringskantoor.
Wat kan ik aan zo'n kras doen?
Das Auto
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Blije Rob RD

Bericht door vaniac »

Goede autoschadebedrijven zijn doorgaans in staat om een kras door zg. spotrepair weg te werken, zonder het hele vlak opnieuw te spuiten. :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Blije Rob RD

Bericht door Rob RD »

Effe gegoogeld op spotrepair en een van de 5 beste (ahum) zit in den haag, dussss
Das Auto
Plaats reactie