Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlagen

vragen over de T5
Plaats reactie
mtber
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20

verlagen

Bericht door mtber »

Geachte T5 rijders...

Kunnen jullie mij adviseren in het verlagen van een T5(LWB)...

Zelf zit ik aan 30 of 40mm te denken, wat doet dit met het rijgedrag. Graag zou ik een reactie horen van rijders die dit al gedaan hebben. Ik vind het een mooi gezicht in combinatie met 18/19/20 inch.

Heb de T5 niet voor veel belading nodig.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: verlagen

Bericht door erik 924 »

Verlagen moet je gewoon niet doen.
Heb ik gehad en de bus werd een dweil op de weg.
Niet meer recht mee te rijden veren weer orgineel en alles was weer prima!!! T 4 verlagen was geen probleem en spoorde toen ook gewoon goed! bij de T5 is de wegligging gewoon anders!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: verlagen

Bericht door Donald4Motion »

was dit met standaard velgen? verlagen komt meestal ten goede voor een iets sportievere wegligging.
als je hele brede banden neemt kan je ook heel snel last van spoorvorming krijgen
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: verlagen

Bericht door painter »

Mijn eerste T5 was ook verlaagd (dat dus nooit meer), het is wat anders als je huis naast een snelweg staat.
Voor op de snelweg is het geen probleem, maar als je regelmatig door de stad of een dorp rijdt die voorzien van woon erven ben je snel genezen.
Komt bij dat ik de veren had van een wel hele slechte kwaliteit (Engelse woord voor gek), icm met 18 inch velgen.
Rijdt nu alweer uiterst tevreden in mijn 2e bus met de standaard veren, en ik vindt het geweldig.

Staat wellicht wat stoerder, maar ik ben genezen :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: verlagen

Bericht door Schildertje »

Tja, dan heb ik toch hele andere ervaringen ! Ik rijd met Eibach Pro i.c.m. 18 inch en ben er zeer tevreden over. Stuurt superstrak en ook drempels zijn geen enkel probleem......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: verlagen

Bericht door painter »

O, jeetje, een Assendelfer aan het woord, nou me hele schoonfamilie woont in dat lintdorp.
En om eerlijk te zijn heb ik het niet op die gasten voorzien, als een Assendelfer gaapt, dan liegt hij al. :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun .
Komt bij , dat ik de hele dorpsstraat geen enkele drempel ligt, dus dat je geen last hebt kan wel kloppen, en ik moet toegeven dat het merk dat jij onder je bus hebt zitten veel beter is (heb ik gehoord van een niet assendelfer), dus die geloof ik wel. :nuts :nuts :nuts
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
mtber
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20

Re: verlagen

Bericht door mtber »

Dus wat ik tot zover uit de reacties kan vernemen, is dat de meningen verdeeld zijn.

Ik was van plan de bus 30 mm te verlagen, en dan 19 inch wielen te laten monteren.
Daarna heb ik alleen nog xenon op mijn verlanglijstje staan en......... klaar!

Allemaal bedankt voor de goede adviezen, ik ben in ieder geval nog niet zeker van mijn zaak.

Doeg!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: verlagen

Bericht door vaniac »

Xenonverlichting is zijn geld dubbel en dwars waard. Ik zou het budget voor een verlaagd onderstel liever in een goede audio-installatie steken en/of navigatiesysteem. Daar heb je veel meer plezier van.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: verlagen

Bericht door Henk250 »

painter schreef:Mijn eerste T5 was ook verlaagd (dat dus nooit meer), het is wat anders als je huis naast een snelweg staat.
Voor op de snelweg is het geen probleem, maar als je regelmatig door de stad of een dorp rijdt die voorzien van woon erven ben je snel genezen.
Komt bij dat ik de veren had van een wel hele slechte kwaliteit (Engelse woord voor gek), icm met 18 inch velgen.
Rijdt nu alweer uiterst tevreden in mijn 2e bus met de standaard veren, en ik vindt het geweldig.

Staat wellicht wat stoerder, maar ik ben genezen :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts
Als je fatsoenlijke veren had gekocht,had je geen slechte ervaring gehad.
Ik heb 4cm laten icm 18",en rijdt naar mijn bescheiden mening zeer goed.

De origenele veren zijn mooi ,en voldoen zeker prima.

En dat jij genezen bent??
Ik twijfel...............

:jump :jump :jump :jump :jump
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: verlagen

Bericht door Pascal-141 »

mtber schreef:Dus wat ik tot zover uit de reacties kan vernemen, is dat de meningen verdeeld zijn.

Ik was van plan de bus 30 mm te verlagen, en dan 19 inch wielen te laten monteren.
Daarna heb ik alleen nog xenon op mijn verlanglijstje staan en......... klaar!

Allemaal bedankt voor de goede adviezen, ik ben in ieder geval nog niet zeker van mijn zaak.

Doeg!
Ik rijd regelmatig met de T5 van een vriend van mij , een LWB 174pk , met 20"velgen erop en een verlaging van +/-6cm.
Dat rijd prachtig , super wegligging , plakt aan de baan bij sportieve rijstijl.
Uiteraard word hij harder , door de écht laagprofielbanden en de verlaging , maar dat moet je erbij nemen.

Een niet verlaagde bus rijd gewoonweg als een dweil , tenzij je rijd als een 75jarige bompa natuurlijk . Als je alleen maar comfort wil en zo goedkoop mogelijk wil rijden , dan moet je je bus origineel houden .
Wil je toch een beetje genieten ,en mag veiligheid al een cent kosten, dan raad ik aan de standaard kruiwagenwielen te vervangen door zachtere laagprofielbanden (wel met de goede LI uiteraard), en iets te verlagen (+/- 4cm is ideaal) .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: verlagen

Bericht door Schildertje »

@Painter, lachen met jou ! Maar schilders hebben nou eenmaal humor :bifun Enne, ik woon in Saendelft (nieuwbouw) en daar ligt het vol met drempels en rotondes :ie
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Re: verlagen

Bericht door Werner »

Liever mijnen bus verhogen ... cfr. de California Dakar:

foto's op: http://www.vwcamper.de/content/galerie/ ... /index.php
Plaats reactie