Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 7 zitter, Camper ja of nee

vragen over de T4
Plaats reactie
jurrie
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 feb 2007, 12:02
Locatie: anna paulowna

T4 7 zitter, Camper ja of nee

Bericht door jurrie »

Wie heeft voor mij een antwoord op de volgende vraag. Mijn buurman heeft een 93 T4 7 zitter op camperkenteken gekocht. Dus geen verhoogd dak, kooktoestel etc. De verkoper zei dat deze T4 voor 1999 op camperkenteken stond dus dit was geldend. Heb hier toch mijn vraagtekens bij. Gr. Jurrie
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: T4 7 zitter, Camper ja of nee

Bericht door Christoffel »

Als kookgelegenheid niet meer aanwezig is is het technisch gezien geen camper meer.

Verhoogde dak is pas van toepassing per 1 mei 2002.

Alle voertuigen van hiervoor met camper op kenteken vallen in de goedkope belastinggroep, mits ze voldoen aan de inrichtingseisen.

Zoals je zelf zegt voldoet hij er niet aan. Bij kontrole kun je een hore boete verwachten, en betaling van achterstallige belasting, volgens het dure tarief.

En je voertuig moet weer opnieuw gekeurd worden, dit keer volgens de huidige regelgeving. Niet erg slim dus.

Zorg dat hij weer aan de inrichtingseis voldoet van de datum van afgifte deel 1.

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
randy
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 19:14
Locatie: Groningen / Multivan II Generation 2002 TDI AXG 111 kW
Contacteer:

Re: T4 7 zitter, Camper ja of nee

Bericht door randy »

De aantekening kampeerauto op kentekenbewijs deel 1 zegt alleen wat over de technische keuring door RDW. De eisen om in aanmerking te komen voor het zogenaamde kwarttarief zijn echter aanmerkelijk strenger: http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-06.html
Alleen als je op 15 mei 2002 al een beschikking kwarttarief had, blijft deze van toepassing. In alle andere gevallen moet je aan de huidige eisen voldoen. Op het camperforum las ik al van controles, met hoge navorderingen plus 50 % boete als gevolg. Een gewaarschuwd mens telt voor twee... Leuker kunnen ze het niet maken, en makkelijker al helemaal niet!
Randy
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 7 zitter, Camper ja of nee

Bericht door Multivan Generation »

Randy,
heb je een linkje van dat camper forum?
Alvast bedankt...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: T4 7 zitter, Camper ja of nee

Bericht door laurens »

http://www.camperforum.nl
http://www.campersite.nl

als je kwarttarief betaald terwijl je niet meer aan de regels voldoet kost je dat bij controle een flinke smak geld. achterstallige wegenbelasting + boete
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Plaats reactie