Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 2.7 tdi op nürnburgring
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44
T5 2.7 tdi op nürnburgring
Ik hoorde van mijn garage (geen dealer) dat op de Nürnburgring momenteel proefgereden wordt met een Multivan 2.7 tdi. Het schijnt dezelfde motor te zijn als in de Audi A6. Op de site van de Nürnburgring was deze te zien (geweest) zei hij. Ik heb me rotgezocht doch niets kunnen vinden. Wellicht iemand anders? Ik ken de man niet van dat hij "verhaaltjes" verzint.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:43
Re: T5 2.7 tdi op nürnburgring
Zo die gaat wel en wat een remweg niet normaal, moet die kosten dan en wat zijn de verder specs?
Re: T5 2.7 tdi op nürnburgring
Ik wil het vooruitzicht van een v6-tdi in de T5 niet bederven, maar een v6-tdi van Audi is te breed voor de beschikbare ruimte onder de motorkap van de T5 en zal dus niet in de huidige T5 geleverd worden.
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat de cilinderinhoud van de 2.5 5-cilinder vergroot wordt naar 2.7 liter, hoewel dat technisch niet erg zinvol is. Door een andere cilinderkop en aangepaste in- en uitlaat c.q. turbo kun je uit de huidige 2.5 tdi ook meer vermogen halen.
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat de cilinderinhoud van de 2.5 5-cilinder vergroot wordt naar 2.7 liter, hoewel dat technisch niet erg zinvol is. Door een andere cilinderkop en aangepaste in- en uitlaat c.q. turbo kun je uit de huidige 2.5 tdi ook meer vermogen halen.
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 2.7 tdi op nürnburgring
Dat is inderdaad zo !vaniac schreef:Ik wil het vooruitzicht van een v6-tdi in de T5 niet bederven, maar een v6-tdi van Audi is te breed voor de beschikbare ruimte onder de motorkap van de T5 en zal dus niet in de huidige T5 geleverd worden.
Een VR6 Diesel daarentegen zou er wel mooi in passen.
Ik hoop dat ze dat nooit gaan doen , want dat zou de levensduur en betrouwbaarheid nog verminderen , en het is nu al zo erg gesteld met de 174PK uitvoeringen ...Ik zou me wel kunnen voorstellen dat de cilinderinhoud van de 2.5 5-cilinder vergroot wordt naar 2.7 liter, hoewel dat technisch niet erg zinvol is. Door een andere cilinderkop en aangepaste in- en uitlaat c.q. turbo kun je uit de huidige 2.5 tdi ook meer vermogen halen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper