Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Advies gevraagd...
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Advies gevraagd...
Mijn voorruit zit onder de kleine steenslag pitjes en dat is hinderlijk ivm tegemoedkomende tegenliggers. (De verlichting verblind nogal.) Ook heb ik een of twee sterretjes in mijn vooruit die vermoedelijk nog wel te fiksen zijn. Toch heb ik liever een nieuwe vooruit.
Denken jullie dat dit via de verzekering is op te lossen? (Ik ben gedekt voor ruitschade.)
Denken jullie dat dit via de verzekering is op te lossen? (Ik ben gedekt voor ruitschade.)
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Re: Advies gevraagd...
geef eens een harde klap op je voorruit en de sterretjes zijn weg
Re: Advies gevraagd...
geen idee. ik moest 60euro betalen voor nieuwe achter ruit.. beste is even je verzekering bellen.
Re: Advies gevraagd...
Hallo.
Ook ik had dat probleem.
Heb net vorige week een nieuw voor raam laten plaatsen.
de verzekering gebeld dat er grote ster in zat ,dat ,deze niet meer gemaakt kon worden.
Geen probleem, een nieuwe zat rond de 300 euro incl montage.
Bij mijn verzekering is het eigen risico 135 euro, dus dat kost het dan.
Even bellen naar je verzekering wat je eigen risico is.
De tip nog >>> roest ie al iets onder het voor raam ??? gelijk dan laten verven of nog mooier spuiten.(staat ook op het forum met nog meer info)
Groeten.
Ook ik had dat probleem.
Heb net vorige week een nieuw voor raam laten plaatsen.
de verzekering gebeld dat er grote ster in zat ,dat ,deze niet meer gemaakt kon worden.
Geen probleem, een nieuwe zat rond de 300 euro incl montage.
Bij mijn verzekering is het eigen risico 135 euro, dus dat kost het dan.
Even bellen naar je verzekering wat je eigen risico is.
De tip nog >>> roest ie al iets onder het voor raam ??? gelijk dan laten verven of nog mooier spuiten.(staat ook op het forum met nog meer info)
Groeten.
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd...
Ik ga eerst de kleine lettertjes van m'n polis wel even doornemen.
Mocht het meevallen dan kan ik samen met de glasboer kan ik vast wel een plausibel verhaal bedenken.
Dank allen!
Mocht het meevallen dan kan ik samen met de glasboer kan ik vast wel een plausibel verhaal bedenken.
Dank allen!
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Re: Advies gevraagd...
Een paar maanden terug hetzelfde aan de hand gehad. Vaak heeft de verzekeringsmaatschappij een regeling met een glasboer waardoor je eigen risico in de praktijk meevalt.
Mjin voorruit was een twijfelgeval waarop de glasboer :klappen voor mij naar de verzekering (Ohra) heeft gebeld om toestemming voor een nieuwe ruit i.p.v. inspuiten te vragen. Was geen enkel probleem.
Best wel een mooi gezicht weer
Mjin voorruit was een twijfelgeval waarop de glasboer :klappen voor mij naar de verzekering (Ohra) heeft gebeld om toestemming voor een nieuwe ruit i.p.v. inspuiten te vragen. Was geen enkel probleem.
Best wel een mooi gezicht weer
T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Re: Advies gevraagd...
Weet niet of je getint glas hebt?Mijn voorruit was blank glas.Ik vroeg wat ik bij moest betalen voor een getinte ruit.....niks dus.Getint is goedkoper dan blank glas.!Ook het eigen risico van €60,= werd "geregeld"....
grtz.Harry
grtz.Harry
Re: Advies gevraagd...
Als je voor ruitbreuk verzekerd ben het volgende:
Bij ruit vervanging heb je normaal gesproken een eigen risico.
MAAR er zijn heel veel bedrijven die je ruit vervangen en dan
jou eigen risico overnemen zodat het je niets kost..........
Hoe ze het doen weet ik niet precies (wel een vermoeden maar dat
hou ik voor me) maar er zal voor ruitvervanging genoeg marge zijn
om dit trucje te hanteren of........?????
Zo doe ik al jaren zaken met een bedrijf en gaat altijd goed.
Dus ruitvervanging kost mij niets, en niet dat dat vaak voorkomt hoor.
Bij ruit vervanging heb je normaal gesproken een eigen risico.
MAAR er zijn heel veel bedrijven die je ruit vervangen en dan
jou eigen risico overnemen zodat het je niets kost..........
Hoe ze het doen weet ik niet precies (wel een vermoeden maar dat
hou ik voor me) maar er zal voor ruitvervanging genoeg marge zijn
om dit trucje te hanteren of........?????
Zo doe ik al jaren zaken met een bedrijf en gaat altijd goed.
Dus ruitvervanging kost mij niets, en niet dat dat vaak voorkomt hoor.
Re: Advies gevraagd...
hallo ik weet niet waar je vandaan komt
hier in de buurt zit ook iemand
een ruiten specialist
en dan kost het meestal ook niks
had er een normale ruit in zitten zat geen ster of barst in maar heel veel steenslag
effe gebeld met hem
en nu een nieuwe voor ruit getint met meteen een antenne er in
kostte niks kreeg zelfs 2 koppjes koffie en was een 3 kwartier verder
hier in de buurt zit ook iemand
een ruiten specialist
en dan kost het meestal ook niks
had er een normale ruit in zitten zat geen ster of barst in maar heel veel steenslag
effe gebeld met hem
en nu een nieuwe voor ruit getint met meteen een antenne er in
kostte niks kreeg zelfs 2 koppjes koffie en was een 3 kwartier verder
matig uw kinderen denk om mijn snelheid
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd...
Ik vind 3 kwartier toch wel een erg korte tijd om daarna weer met je auto te rijden.
Ze hebben bij mij een keer sneller uithardende kit gebruikt (hogere luchtvochtigheid vereist) en dat ging wel,
maar ik was toch zeker 2 uur verder hoor.
Ook met drogen van de primer na het minitieus nalopen van de rand, op mogelijke beschadigingen.
Ze hebben bij mij een keer sneller uithardende kit gebruikt (hogere luchtvochtigheid vereist) en dat ging wel,
maar ik was toch zeker 2 uur verder hoor.
Ook met drogen van de primer na het minitieus nalopen van de rand, op mogelijke beschadigingen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Advies gevraagd...
ik zit zelf in het glas en je hebt idd vaak een eigen risico bij ruitvervanging. Als je je ruit bij bv Autotaalglas word vervangen worde je ER vaak verminderd. Neem bij vragen gewoon ff contact op met je verzekeraar of met bv Autotaalglas.
En er zijn idd bedrijven die een eigen risico weg schrijven, maar houd er wel rekening mee dat dit geen bedrijven zijn waar verzekeraars afspraken mee maken. Wat er toe kan leiden dat een verzekeraar niet uitbetaald en erg veel gezeur en soms gewoon een factuur kan opleveren ( heb het al meerdere malen gezien ). Tevens voldoen deze bedrijven vaak niet aan Bovag of Focwa eisen. Je zag bv ook dat de Glasgarage in Groningen dit deed. Deze is dan ook al weer enkele jaren geleden failliet gegaan, net zoals een autofocus.
En na 45min weer gaan rijden is echt te snel naar mijn mening. Met de kit die wij gebruiken word een droogtijd van ongeveer 45min aangeraden. Als je sneller gaat rijden heb je bv kans op verzakken van een ruit of nog erger, bij een ongeluk dat de airbag je voorruit eruit blaast. Tevens zijn de T4 of T5 ruiten zo groot dat ze gewoon even moeten staan drogen en het liefst op een mooie vlakke ondergrond met een temp. van minimaal een graad of 12- 15. Staat je auto bv niet recht heb je kans op spanningen en bij kou heb je een zeer slechte droging en word de kit erg hard en stijf. Dus vervangen ergens op een parkeerplaats is niet de meest ideale optie.
Misschien wel de makkelijkste, maar je garage werkt toch ook niet op een parkeerplaats.
Mochten wij roest tegenkomen in een sponning nemen we meestal contact op met de bestuurder wat die wil. of weghalen en primeren of zelf laten doen door bv een schadebedrijf. Dat is aan hun de keus.
Mocht er iemand specifieke vragen hebben oid stuur maar een berichtje, ik kan eventueel alles zo op het werk uitzoeken.
En er zijn idd bedrijven die een eigen risico weg schrijven, maar houd er wel rekening mee dat dit geen bedrijven zijn waar verzekeraars afspraken mee maken. Wat er toe kan leiden dat een verzekeraar niet uitbetaald en erg veel gezeur en soms gewoon een factuur kan opleveren ( heb het al meerdere malen gezien ). Tevens voldoen deze bedrijven vaak niet aan Bovag of Focwa eisen. Je zag bv ook dat de Glasgarage in Groningen dit deed. Deze is dan ook al weer enkele jaren geleden failliet gegaan, net zoals een autofocus.
En na 45min weer gaan rijden is echt te snel naar mijn mening. Met de kit die wij gebruiken word een droogtijd van ongeveer 45min aangeraden. Als je sneller gaat rijden heb je bv kans op verzakken van een ruit of nog erger, bij een ongeluk dat de airbag je voorruit eruit blaast. Tevens zijn de T4 of T5 ruiten zo groot dat ze gewoon even moeten staan drogen en het liefst op een mooie vlakke ondergrond met een temp. van minimaal een graad of 12- 15. Staat je auto bv niet recht heb je kans op spanningen en bij kou heb je een zeer slechte droging en word de kit erg hard en stijf. Dus vervangen ergens op een parkeerplaats is niet de meest ideale optie.
Misschien wel de makkelijkste, maar je garage werkt toch ook niet op een parkeerplaats.
Mochten wij roest tegenkomen in een sponning nemen we meestal contact op met de bestuurder wat die wil. of weghalen en primeren of zelf laten doen door bv een schadebedrijf. Dat is aan hun de keus.
Mocht er iemand specifieke vragen hebben oid stuur maar een berichtje, ik kan eventueel alles zo op het werk uitzoeken.
T4 2.5TDI 88pk 1999