Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vreemd geluid bij zelfde toerental

vragen over de T4
Plaats reactie
henk 754

Vreemd geluid bij zelfde toerental

Bericht door henk 754 »

Hallo W.J.Wers
Reeds enige tijd hoor ik een raar geluid als je het gas loslaat met ingetrapte koppeling,als de motor de 1500 toeren passeert geeft hij iedere keer bij dit toerental een rare brom,duidelijk hoorbaar en word langzaam harder.
Het is begonnen ong. een jaar geleden als hij in de versnelling bergop geparkeerd heeft gestaan.na enige minuten verdween het,maar nu is het continu aanwezig.Kan niet vinden wat het is.distributie riemen zijn 50000km geleden met spanrollen waterpomp enz.vervangen.multiriem is eraf geweest,maar alles draait soepel.Begint langzamerhand vervelend te worden.Het is een 2.5 tdi van 97 met 250000km op de teller.Wie weet wat dit kan zijn?

ps: Henk 1 bedankt voor het mogelijk maken dat ik toch in kan loggen.
m.c van den berg

Re: Vreemd geluid bij zelfde toerental

Bericht door m.c van den berg »

brobeer een poging te wagen, mischien de aan drijfstang, even proberen te lokaliseren welke zijde.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
henk 754

Bericht door henk 754 »

Dank je voor je reaktie.helaas is dit ook niet het geval.Als je stilstaat hoor je het ook als je een keer gas geeft.Als je optrekt en dus de motor belast daarna gas loslaat is het geluid wel sterker.Moet ergens in de motor zitten lijkt mij.Kan ook niks vinden aan de motorsteunen,lijkt alles in orde.
Rolf

Bericht door Rolf »

Scheurtje in de uitlaat?
Kan ook bij bepaalde toerentallen een brom/trilling geven.
René
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Kan zijn dat er een schotje in de uitlaat aan het loskomen is wat bij een bepaald toeren gaat resoneren (dat is wat je hoort). Dit resoneren hoor je vervolgens door de hele auto heen.

Het beste kun je het uitsluiten door iemand het gaspedaal te laten bedienen en zelf (of de ander) onder de auto het geluid proberen te lokaliseren. Ik vermoed de uitlaat in ieder geval. Kan ook een hitte schild zijn wat gaat trillen, dit gebeurd vaker.

René
Rotor

Bericht door Rotor »

Het zou ook nog het druklager kunnen zijn, omdat je zegt dat het geluid aanwezig is bij het intrappen van de koppeling.. mvg Ton.
henk 754

Bericht door henk 754 »

Mijn dank is groot.Alleen heb ik zaterdag pas tijd om eronder te kruipen.Zal jullie tips dan even nakijken.Laat ik nog wel even weten als ik nog iets gevonden heb.Zat vandaag nog te denken als ik de multiriem er helemaal afhaal en dan een keer luisteren,kan ik dat in ieder geval uitsluiten als het geluid er nog is.jongens bedankt zover!
Plaats reactie