Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

vragen over de T5
Plaats reactie
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

Bericht door kurt »

hallo

ik heb een multivan uit 2004 met vanaf fabriek mfd en versterker ingebouwd
en nu wil ik pioneer avic hd3bt inbouwen maar ik heb geen geluid van die avic hd3 ,als ik een externe box aansluit heb ik wel geluid ,en heb de avic in een golf 4 geprobeerd daar komt wel geluid uit en in een multivan van me neef ook uit 2004 maar hij heeft niet vanaf fabriek ingebouwd navigatie bij hem komt ook geluid uit .


Dus ik snap het niet waarom bij de mijne geen geluid uit komt ,heb vandaag ook langs een inbouw zaak langs geweest ,en die zegt dat ik vanaf de boxen opnieuw kabels moet trekken en een andere versterker moet aan sluiten.
dus heeft iemand enige idee een soort inter fase ofzo

alvast bedankt
KURT
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

Bericht door appie »

Met het standaard systeem zit er een versterker onder de stoelen. Deze versterker krijgt zijn signaal digitaal aangeleverd via de canbus.
Op deze versterker zitten alle speakers aangesloten. Wil je je andere radio aansluiten dien je alle speakerdraden opnieuw te trekken naar je nwe radio. Als je je mfd ergens anders wil inbouwen dien je hem ook anders te programmeren.
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

Bericht door ferry395 »

hey dat is raar

ik heb ook een multivan van 2004 en had een mfd erin en heb nu een alpine erin gebouwd maar geen probleem gr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

Bericht door zeef »

Het hangt ervan af of je het soundpakket hebt (al dan niet met DVE) of niet. Heb je dat niet dan is er geen probleem, alle kabels komen dan achter in je dashboard uit. Heb je dat wel dan zijn je speakers -zoals appie al zegt- aangesloten op een versterker (Digitale Sound Processor) onder de bijrijdersstoel. En inderdaad, de enige remedie is opnieuw aanbrengen van kabel van je spekaers naar je AVIC HD3. Ik heb in ieder geval nog nooit een vertaalmodule gezien van analoog geluid naar CAN voor je soundsystem.

Ook ik ben hier het 'slachtoffer' van, met een RAI aanbieidng van 60 euro voor het dynaudio soundpakket. Leuk, maar je bent tot in lengte van dagen afhankelijk van VW headunits of je kan leeglopen op aansluiten nieuwe 3rd party apparatuur. Want dat vertellen ze er bij de verkoop natuurlijk niet bij :(
Multivan T5 Comfortline 130pk
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Re: MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

Bericht door kurt »

nou ik kan het niet effe volgen me neef heeft een multivan highline uit 2004 en ook met soundpakket alleen niet met DVE en bij hem werkt wel ,hij heeft nu avic hd1 inzitten en ik heb de mijne avic hd3 bij hem uit geprobeerd deed prima

maar bij de mijne zit wel DVE in gebouwd met soundpakket en werkt niet , maar kan ik vanaf de versterker de kabels trekken naar achteren i.p.v de hele deur panelen loshalen en de kabels trekken

dus wat raden jullie aan ,ik ga nu toch 2 versterkers aansluiten



KURT
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

Bericht door zeef »

kurt schreef:nou ik kan het niet effe volgen me neef heeft een multivan highline uit 2004 en ook met soundpakket alleen niet met DVE en bij hem werkt wel ,hij heeft nu avic hd1 inzitten en ik heb de mijne avic hd3 bij hem uit geprobeerd deed prima

maar bij de mijne zit wel DVE in gebouwd met soundpakket en werkt niet , maar kan ik vanaf de versterker de kabels trekken naar achteren i.p.v de hele deur panelen loshalen en de kabels trekken

dus wat raden jullie aan ,ik ga nu toch 2 versterkers aansluiten



KURT
Wat ik ervan begreep op navigatieforum.nl en van het inbouwstation hier is dat je met zo'n VW versterker geen geluid krijgt uit niet VW headunits. Heeft je neef ook zo'n versterker onder de stoel?
Multivan T5 Comfortline 130pk
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Re: MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

Bericht door kurt »

ja me neef heeft ook een versterker onder de stoel alleen geen DVE en bij hem werkt die wel

ik heb ook een multivan highline alleen wel met DVE inzitten,
ik wil nu vanaf de versterker kabels trekken naar achteren kan dat i.p.v de deurpanelen los te halen en ik ga zowie zo andere merk versterkers inbouwen namelijk van magnat 1 voor de subwoofer en 1 voor de boxen
mijn vraag is kan ik die kabels vanaf de stoel naar achteren trekken


KURT 229
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: MFD MULTIVAN OMBOUW NAAR AVIC HD3

Bericht door zeef »

kurt schreef:ja me neef heeft ook een versterker onder de stoel alleen geen DVE en bij hem werkt die wel

ik heb ook een multivan highline alleen wel met DVE inzitten,
ik wil nu vanaf de versterker kabels trekken naar achteren kan dat i.p.v de deurpanelen los te halen en ik ga zowie zo andere merk versterkers inbouwen namelijk van magnat 1 voor de subwoofer en 1 voor de boxen
mijn vraag is kan ik die kabels vanaf de stoel naar achteren trekken


KURT 229
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, vraag het anders hier eens.

edit : link updated
Multivan T5 Comfortline 130pk
Plaats reactie