Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 tal rare problemen

vragen over de T5
Plaats reactie
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

2 tal rare problemen

Bericht door herman94 »

vandaag een stuk gereden alles goed, even ergens gestopt motor laten draaien hoorde plotseling een gesis achter het dashboard vandaan, toen hield ook de airco er mee op (climate controle )blaasde alleen warme lucht .na 5 min weer gaan rijden de airco deed het weer. dit is nu de 2 de keer vorige week ook al een keer weet misschien iemand wat het kan zijn dan hoor ik het graag .

mijn ander probleem is de melding te lage oliedruk ,vorig jaar ook al gehad richting spanje. dit gebeurt als ik flink moet remmen of als ik ergens over of in een gat rijd dit bij ongeveer 2000 toeren .deze melding krijg ik ongeveer 1 maal in de maand het gekke is in de winter niet. nu is het sinds 3 weken geleden weer begonnen, vandaag over dag 200 km gereden geen last .vanavond de aanhanger er achter na tien min weer een melding .toen op een stuk van 20 km wel 5 keer het vreemde is dat toen de aanhanger geladen was. even later was hij weer leeg (de aanhanger) en op de terug weg geen last meer gehad .ik heb vorig jaar wel de aansluiting van de oliedrukschakelaar onder op de carter pan nog schoongemaakt dat heeft toen een hele tijd geholpen ,mischien heeft iemand dit ook een keer meegemaakt en weet hij wat het is als het zo is laat het dan even weten .
herman 94 mv 174 highline
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: 2 tal rare problemen

Bericht door Guus NLB »

In de verdamper van je airco (die ergens achter je dashboardkastje zit) zit een temperatuurvoeler. Als de verdamper te koud wordt ('n graad of 4) en daardoor zou kunnen dichtvriezen, schakelt de airco geheel of gedeeltelijk uit.
Het kan zelfs voorkomen dat bij te weinig koudemiddel (R134a) in het systeem dit probleem eerder optreedt.
Een goede koeltechnicus heeft het zo uitgezocht.
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: 2 tal rare problemen

Bericht door Pim 328 »

Je olie drukschakelaar zit niet onder in je carterpan. Dit is de niveau sensor en tevens kwaliteits meter.

De olie druk schakelaar zit op je olie filter huis , net iets onder het filterelementhuis.
Ik zou toch de oliedruk eens laten meten, we hebben dit op het werk bij 2 T5's, beide 5 cilinders ook gehad bij beide bleek toen de oliepomp de boosdoener te zijn. Deze leverde te weinig druk.
Verklaring dat het in de zomer meer voorkomt is dat de temperatuur ook hoger wordt ivm buitentemp.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: 2 tal rare problemen

Bericht door herman94 »

vraag aan pim 328 bij welke dealer is dit opgevallen of gemaakt, want mijn ervaring is dat de ene dealer zegd HET KOMT NOOIT VOOR en de ander zegd dat het een meer voorkomend probleem is .misschien kan ik dan mijn dealer kontakt laten opnemen met de jouwe dat scheelt weer wat tijd en dan ook geld. oh weet je toevallig ook waar hij zit de oliepomp ik denk zelf in het carter als je het weet hoor ik het graag .
en voor guus nlb het sissen zoiets als of je een frisdrank fles langzaam opendraait doet hij nu iedere keer ,ook een 15 sec na dat je de motor hebt uitgezet, maar de airco blijft wel werken misschien heb je er wat aan deze info .
ik heb de airco nu al 3 maal stuk gehad iedere keer op de heenweg elk jaar op de eerste dag ter hoogte van barcelona (vakantie ) ook toevallig.
toen bleek het bedienings paneel stuk dat moet nu opgelost zijn hoop ik en nu dit weer .
herman94 mv 174
Plaats reactie