Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 op CNG
T5 op CNG
Hallo allemaal,
Weet iemand van jullie al iets over de T5 op aardgas??
Zijn die al te bestellen.
Zo ja ook voor de 6 cilinder.
Heb nu een 128 KW highline multivan dubbel cab. maar wordt wel erg duur rijden met die diesel prijzen.
Zit er dus over te denken om over te stappen op aardgas.
Weet iemand van jullie al iets over de T5 op aardgas??
Zijn die al te bestellen.
Zo ja ook voor de 6 cilinder.
Heb nu een 128 KW highline multivan dubbel cab. maar wordt wel erg duur rijden met die diesel prijzen.
Zit er dus over te denken om over te stappen op aardgas.
Re: T5 op CNG
En wat denk je, zal het het een hoop besparing opleveren? Zeldzame 6 pitter scoren(die loopt niet zuiniger dan 1 op 6) die te laten ombouwen op CNG (1 op 4)? Ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Neemt de bus!
Re: T5 op CNG
Denk dat die 1op 4 overdreven is. Ken iemand die een Dodge ram rijd en die doet 1op 5/6 en zo'n bak weegt bijna 3ton. Denk dan ook dat je met een t5 wel het zelfde kunt halen zo niet zuiniger.
Als jij 1 op 6 doet met je benzine t5 en gas kost iets van 50 cent, moet je met een 174pk tdi al snel 1 op 14 doen wil je nog goedkoper zijn. En dat haal je niet met een 174 pk versie wat ik begrijp van meerdere personen hier. Zie soms topics langs komen waarbij ze net 1 op 10 halen. En dan is gas wel goedkoper hoor.
Als jij 1 op 6 doet met je benzine t5 en gas kost iets van 50 cent, moet je met een 174pk tdi al snel 1 op 14 doen wil je nog goedkoper zijn. En dat haal je niet met een 174 pk versie wat ik begrijp van meerdere personen hier. Zie soms topics langs komen waarbij ze net 1 op 10 halen. En dan is gas wel goedkoper hoor.
T4 2.5TDI 88pk 1999
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 op CNG
je zou in duitsland moeten kijken voor een V6, daar rijden er meer dan hier.
Heb zelf een chevy van gehad die op benzine 1op6 deed en op gas 1op5 ongeacht de rijstijl.
Ik begin nooit meer aan een amerikaan, wat een gare bakken zeg
maargoed op gas rijden in nederland is geen probleem, maar als je in het buitenland gaat tanken is gas toch een heel stuk duurder hoor.
succes
Heb zelf een chevy van gehad die op benzine 1op6 deed en op gas 1op5 ongeacht de rijstijl.
Ik begin nooit meer aan een amerikaan, wat een gare bakken zeg
maargoed op gas rijden in nederland is geen probleem, maar als je in het buitenland gaat tanken is gas toch een heel stuk duurder hoor.
succes
Re: T5 op CNG
hallo
ik ben er ook wel benieuwd naar want als je hem prive rijd en er g3 in zet is de wb ook goedkoper als diesel.
En mijn 174 pk lust hem wel,dus ik denk dat het wel scheeld.
mvgr ferry
ik ben er ook wel benieuwd naar want als je hem prive rijd en er g3 in zet is de wb ook goedkoper als diesel.
En mijn 174 pk lust hem wel,dus ik denk dat het wel scheeld.
mvgr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Re: T5 op CNG
Mijn vorige baas had een vr6 automaat.
hij was heel blij als hij van gouda naar groningen en weer terug kon halen op een tank.
rijd dus 1 op 5.
maar gas is net twee keer zo voordelig als diesel dus dan schiet je er niets mee op denk ik
hij was heel blij als hij van gouda naar groningen en weer terug kon halen op een tank.
rijd dus 1 op 5.
maar gas is net twee keer zo voordelig als diesel dus dan schiet je er niets mee op denk ik
Re: T5 op CNG
Hallo allemaal,
Ik heb reactie gehad van Pon
Hij is inderdaad verkrijgbaar in de 6 cilinder uitvoering.
Heb volgende week dinsdag een afspraak met de dealer voor een offerte.
Dus wie weet is er straks een T5 multivan 174PK automaat 2005 te koop.
Ik laat me wel horen over de uitslag.
Ik heb reactie gehad van Pon
Hij is inderdaad verkrijgbaar in de 6 cilinder uitvoering.
Heb volgende week dinsdag een afspraak met de dealer voor een offerte.
Dus wie weet is er straks een T5 multivan 174PK automaat 2005 te koop.
Ik laat me wel horen over de uitslag.
Re: T5 op CNG
Ik heb 2 weken geleden uiteindelijk besloten om mijn 174pk tdi in te ruilen voor een 3.2V6 op gas. Ondanks de wisselende ervaringen in Duitsland ben ik toch overstag gegaan. Vooral de betere prestaties en het comfort waren voor mij doorslaggevend.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 op CNG
volgens mij moet een 174pk toch 1 op 10 kunnen rijden?!
als je dan kijkt dat zo'n V6 altijd behoorlijk moet doorhalen om wat vermogen voor de dag te toveren rijdt je toch gauw 1 op 5
dan ben je toch niet echt voordeliger uit?
en dan heb ik niet eens over de hogere slijtage van een LPG blok, de kortere actieradius, en in het buitenland veel duurdere en moeilijk te vinden LPG punten.
Als je 100000 Km rijdt is de TDI 4 keer voor een beurt geweest en je v6 al 9 keer en je weet wel wat een beurtje kost natuurlijk
plus met een tdi heb je altijd koppel voor handen van 400Nm en bij de V6 315Nm, top is niet echt boeiend toch?!
en dan hebben we het niet eens over chippen (ongeveer 450/480Nm) want je koppel zorgt dat je slagschip vooruit komt.
Dit is puur even mijn mening en idee erover.
Ik heb ook jaren met LPG gereden met gemengde gevoelens.
als je dan kijkt dat zo'n V6 altijd behoorlijk moet doorhalen om wat vermogen voor de dag te toveren rijdt je toch gauw 1 op 5
dan ben je toch niet echt voordeliger uit?
en dan heb ik niet eens over de hogere slijtage van een LPG blok, de kortere actieradius, en in het buitenland veel duurdere en moeilijk te vinden LPG punten.
Als je 100000 Km rijdt is de TDI 4 keer voor een beurt geweest en je v6 al 9 keer en je weet wel wat een beurtje kost natuurlijk
plus met een tdi heb je altijd koppel voor handen van 400Nm en bij de V6 315Nm, top is niet echt boeiend toch?!
en dan hebben we het niet eens over chippen (ongeveer 450/480Nm) want je koppel zorgt dat je slagschip vooruit komt.
Dit is puur even mijn mening en idee erover.
Ik heb ook jaren met LPG gereden met gemengde gevoelens.
Re: T5 op CNG
Ben afgelopen donderdag geweest voor offerte. Valt wel een beetje tegen. Een aardgas installatie kost € 8950.00 . En voor wat de acciradius betreft je kan monovalent rijden en dan haal je volgens de fabrikant ca 670 km op een tank en duitsland en Italie(hier is de kwaliteit zelfs beter dan bij ons) liggen voorop wat betreft aardgas stations. Ze liggen alleen niet aan de snelweg.
Moet dus nog wel ff nadenken.
Heb nog niks gehoord over kinderziektes en /of nadelen voor de motor. Wordt af fabriek geleverd en denk dat ze het daar wel goed zullen hebben getest Toch?????
Ene ik wil op aardgas he niet op LPG
Moet dus nog wel ff nadenken.
Heb nog niks gehoord over kinderziektes en /of nadelen voor de motor. Wordt af fabriek geleverd en denk dat ze het daar wel goed zullen hebben getest Toch?????
Ene ik wil op aardgas he niet op LPG
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 op CNG
ja dat had ik even verkeerd gelezen lpg is geen aardgas natuurlijk
Re: T5 op CNG
Ik weet het niet precies hoor maar volgens mij bestaan er twee mogelijkheden voor het rijden op cng.
Je kunt voor een uitvoering kiezen die zowel op benzine kan en op aardgas.
Maar bij een monovalente uitvoering zoals dat heet alleen aardgas dus is het rendement op aardgas aanzienlijk hoger schijnt het.
De klopvast heid van aardgas is aanzienlijk hoger dan van benzine.
De afstelling van de motor is hier dan ook op gebaseerd.
Maar met die afstelling kun je dan ook helaas niet meer op benzine rijden.
Je kunt voor een uitvoering kiezen die zowel op benzine kan en op aardgas.
Maar bij een monovalente uitvoering zoals dat heet alleen aardgas dus is het rendement op aardgas aanzienlijk hoger schijnt het.
De klopvast heid van aardgas is aanzienlijk hoger dan van benzine.
De afstelling van de motor is hier dan ook op gebaseerd.
Maar met die afstelling kun je dan ook helaas niet meer op benzine rijden.
Re: T5 op CNG
Bij monovalente cng-motoren is meestal de compressieverhouding van de motor hoger dan bij de orginele benzinemotor of de bivalente variant. Door de hogere compressieverhouding neemt het rendement van de gebruikte brandstof toe en het specifieke verbruik af. Dus twee vliegen in een klap.
Re: T5 op CNG
Rijdt de T5 nog rond.
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: T5 op CNG
Kans is aannemelijk dat - nu, 8 jaar later - deze in Gambia rijdt..