Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schade door nalatigheid van een monteur.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

schade door nalatigheid van een monteur.

Bericht door raymondo »

vorige week heb ik al berichten geplaats dat mijn bus met een kapotte waterpomp naar de dealer was gegaan. terwijl hij wist dat die in de garantie periode kapot zou gaan. Ook heb ik toen gevraagd om naar de automaat te kijken omdat deze soms vreemd schakelt. Een monteur liet een boutje in mijn olievulpijp vallen en moest de bak eronderuit halen om dit boutje te pakken. Nu blijkt dat de bak slijtage heeft wat logisch is na 118000 volgens mij. Maar nu heeft de dealer besloten om onderdelen van de bak preventief te vervangen maar de levertijd was enkele weken dus hebben ze de bak terug gezet tot dat de onderdelen er zijn. Maar gisteren heb ik een collega mijn bus op de bouw in een parkeervak laten zetten langs een weg en toen ik ze zelf weg greed keek ik natuurlijk voldoende in de spiegels en reed eerst een stuk achteruti om weg te kunnen rijden. Plotseling een grote klap en ik stond tegen een lantaarnpaal.... Mijn parkeer sensors functioneren niet... Nu rijdik al 2 jaar met behulp van de piepjes dus ik weet niet beter of die het doen. De deuk zit ongeveer 10 cm naast het rechterachterlich dus echt in een dode hoek. Ook vanwege de trekhaak heb ik daar geen binnen balk van mijn bumper. Dus bumper kapot en mijn achterdeur kapot.. Kan ik de dealer aansprakelijk stellen?? Ik merk nu wel ( nu ik weer oplet) dat mijn Pdc de ene keer wel inschakelt en de andere keer niet.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: schade door nalatigheid van een monteur.

Bericht door Donald4Motion »

Hoe komt het dan dat het PDC niet werkt? hebben ze een stekker los getrokken?
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: schade door nalatigheid van een monteur.

Bericht door raymondo »

de bak is er wel onderuit geweest en wat ik heb begrepen zit de zit de stekker in de bak om de pdc in te schakelen.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: schade door nalatigheid van een monteur.

Bericht door olle griese »

Dat is i.d.d. nalatigheid van de garage en je kunt ze verantwoordelijk stellen om dat weer in orde te maken.
Voor de gevolgschade kun je ze echter niet verantwoordelijk stellen.
Je had jezelf er van moeten overtuigen dat alles werkt voordat je weg rijd met je auto.
Klinkt wel wat theoretisch maar zo werkt het (helaas voor jou) wel.
Plaats reactie