door overleg met René denk ik de oorzaak van het probleem te kennen
bedankt daarvoor René
het probleem zou hem zitten bij de binnenste homokineet waar voor het probleem begon de beschermhoes vervangen is maar er is toen alleen vet toegevoegd en het vuile vet is niet verwijderd
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
met alle gevolgen vandien (in vw garage)
dus heb zojuist de auto op hoogte gezet en ben eronder gekropen om te controleren op speling
resultaat op beide binnenste homokineten een speling van zeker 1mm(is denk is zelfs wat meer maar ik heb er geen meter tegen gelegd) aan de buitenkant van de asflenzen van de homokineet (bij geblokeerde as) dus 1mm verdraaing gemeten op +-5 cm van de as
op de buitenste homokineten zit niet echt speling , wel iets maar heel miniem ten opzichte van de speling op de binnenste
ik dacht dat daar totaal geen speling op mag zitten dus dat die homokineten vervangen moeten worden
zit er op een nieuwe speling? nee zeker?
wel raar dat er speling op beide homokineten zit want volgens mij zit er maar in een homokineet vuil van toen hij gescheurd was (was de linkse, +- 5 maand geleden hoes vervangen , juist voor het probleem begon
kan dit dat als er speling komt op een homokineet dat die de leversduur van de andere ook verminderd door de speling? er is altijd een klop op de andere wanneer de spelling weer gepasseerd is
dat rotelend geluidje van lagers dat we horen bij gas geven heeft dus waarschijnlijk dezelfde oorzaak