Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koeling

vragen over de T4
Plaats reactie
hans l
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2007, 09:05

koeling

Bericht door hans l »

geachte lezers,

heb een T4 waar onder de radiateur een klein pompje tussen de sang zit,sinds vandaag maakt deze lawaai en stop niet meer met draaien,ook al staat de auto al een half uur uit dat pompje draad dan noch steeds.

mijn vraag waar kan dit aan liggen,kan ik hem er tussen uit halen.
bvd,
Hans
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: koeling

Bericht door Roger B. (11)61 »

Hans, gebruik de zoekfunctie eens even, nog niet zo heel lang geleden heeft iemand hier volgens mij exact het zelfde probleem gehad, weet niet precies meer wat er toen verder mee gedaan is.

als je auto restwarmte kan gebruiken voor het verwarmingssysteem zou het de restwarmte pomp kunnen zijn (behoort ook uit te gaan als je alles uit hebt) of heet kan een circulatie pomp van de standkachel /motor bijverwarming zijn (afhankelijk welk type er in jouw auto zou zitten, soms intern in de kachel)

maar als je even gat spelen met de zoekfunctie moet het te vinden zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: koeling

Bericht door Oskar 725 »

Halllo Hans,
dit pompje is voor de nakoeling en kan je niet weghalen. het gaat werken als de motor is af gezet en de temp. in het systeem nog te hoog is.
Dit wordt bepaald door de temp. voeler in het motorblok.
bij auto's met een water standkachel D4WZ/D5WZ heeft 'ie ook functie bij de voor verwarming van de auto.
als het pompje door blijft draaien moet je dit zoeken in de temp. voeler op het blok of de bedrading van dit circuit.
Succes,
Groet, Oskar.
Plaats reactie