Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roetfilter t4 1,9td

vragen over de T4
Plaats reactie
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

roetfilter t4 1,9td

Bericht door robertino1 »

Ik ben nieuw op dit forum maar heb een vraag over het naderhand inbouwen van roetfilter
momenteel lopen er wat akties voor het inbouwen van roetfilterbij ons in den haag kan je nog een extra subsidie krijgen
om de lucht in de stad schoner te krijgen
mijn vraag is heeft iemand ervaring met het naderhand inbouwen van roetfilter voor t4 1,9td 1996
is het verstandig om te doen ook in verband met komende heffingen voor vervuilende diesels
en eventuele nog komende grappen
de t4 heeft 150.000 km de uitlaat is plm 2 jaar oud
wie heeft suggesties
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: roetfilter t4 1,9td

Bericht door Henk Peter 856 »

Hallo, ik heb gisteren de VW dealer gebeld omdat erin de Kampioen van oktober een actie stond van 100 euro korting bij de dealer, subsidie is 400 euro maar dat is lang niet dekkend in de kosten.
Bij mijn T4 VAN 1999 102 PK ACV motor ruim 185000 km een uitlaat 1,5 jaar oud wordt het sterk afgeraden.

Je krijgt ook geen enkel voordeel, je gaat echt niet van Euro 2 naar Euro 3 norm.

Dus achteraf plaatsen van een roetfilter heeft geen enkele zin: nadelen, extra brandstofverbruik en jij draait op voor de kosten van vervanging na 80000 km of minder van bijna 1000 euro !

Het kost je alleen maar geld. Volgens mij is het beter als oliemaatschappijen de brandstof zelf milieuvriendelijker maken maar daar hebben ze natuurijk gen enkele belangstelling voor, het gaat immers om het geld wat ze er aan verdienen.
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: roetfilter t4 1,9td

Bericht door dennisvt4 »

Henk Peter 856 schreef:Hallo, ik heb gisteren de VW dealer gebeld omdat erin de Kampioen van oktober een actie stond van 100 euro korting bij de dealer, subsidie is 400 euro maar dat is lang niet dekkend in de kosten.
Bij mijn T4 VAN 1999 102 PK ACV motor ruim 185000 km een uitlaat 1,5 jaar oud wordt het sterk afgeraden.

Je krijgt ook geen enkel voordeel, je gaat echt niet van Euro 2 naar Euro 3 norm.

Dus achteraf plaatsen van een roetfilter heeft geen enkele zin: nadelen, extra brandstofverbruik en jij draait op voor de kosten van vervanging na 80000 km of minder van bijna 1000 euro !

Het kost je alleen maar geld. Volgens mij is het beter als oliemaatschappijen de brandstof zelf milieuvriendelijker maken maar daar hebben ze natuurijk gen enkele belangstelling voor, het gaat immers om het geld wat ze er aan verdienen.

afgeraden ? voor zover ik tot nu weet / gehoord heb op het forum dan is ie voor de 102 pk nog niet eens leverbaar
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: roetfilter t4 1,9td

Bericht door stijnh »

je verliest vermogen, je zal meer brandstof gaan verbruiken en het kost je geld
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: roetfilter t4 1,9td

Bericht door Henk Peter 856 »

Je hebt helemaal gelijk Stijn
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: roetfilter t4 1,9td

Bericht door Multivan Generation »

Henk Peter 856 schreef:Volgens mij is het beter als oliemaatschappijen de brandstof zelf milieuvriendelijker maken maar daar hebben ze natuurijk gen enkele belangstelling voor, het gaat immers om het geld wat ze er aan verdienen.
Daar hebben ze wel belangstelling voor hoor,
en wat doet bijvoorbeeld Shell doodleuk?
De regering zegt dat wij de brandstof met een milieuvriendelijke component moeten aanmengen,
dat willen we wel doen, maar dat kost ons geld, dus zegt Shell: kunnen we even vangen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie