Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat zijn de beste remschijven

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

zal ik zeker doen... voor montage en met montage en eerste rij ervaring....
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Guus NLB »

Héél benieuwd :adhd
Damy

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Damy »

Wat ik echt niet begrijp is dat je die schijven in kort km bestek aan puin kan rijden...mijn bus weegt beladen elke dag zo'n 2570kg.
Ik ben geen rustige rijder maar ook geen Schumacher....ik ruil de bus in na 3 a 4 jaar, heb nog nooit schijven hoeven vervangen in die 5x dat ik een nieuwe bus heb bereden.
:ie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

ik weet niet ook hoe het wetk maar ja heb nu voor de 2e keer in een maand te horen gekregen van de dealer dan de schijven rondom te ver versleten zijn om nog nieuwe blokken te plaatsen. De achterschijven hebben pas 1 keer nieuwe blokken gehad. voor 1 keer schijven en blokken gedaan bij 17000 en toen nog 2 keer blokken waarvan de laatste keer bij vw in april.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door harry t5 191 »

Raymondo,
Dan zou ik mezelf toch eens afvragen of mijn rijstijl een tikkie aan de ruwe kant kon zijn! :politie
Iets eerder het gas los laten scheelt denk ik ook wel iets.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Henk250 »

raymondo schreef:de schijven waren bij 17000 niet op maar vond ze gewoon niet fijn remmen.. de schijven van nu remmen wel lekker maar de dealer vind eht onverantwoord om er nog eens remblokken op te zetten zonder de schijven te vervangen.
Is dat die zelfde dealer waar je al die ellende hebt gehad,en die zoveel verstand van auto`s heeft?? :nuts :nuts

Als ik jou was zou ik hem met een grote boog mijden,en ergens anders gaan shoppen.
Hij gaat op vakantie van jouw geld,terwijl jij thuis op een houtje moet bijten.

:bonk :bonk
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door ardesch 879 »

Ik heb dan wel een T4 maar inmiddels 383.000km gereden (nieuw gekocht 1999) 1 keer schijven vervangen.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door ferry395 »

Wat hebben de meeste toch weer een vooroordeel.
Wat als hij nou wel knal hard remt en lekker doorrijd.
Hij wil gewoon een knappe set remschijfen en blokken waarom altijd bij mij gaan ze 1 miljoen kilometer mee, hoe doe je dat zo snel etc etc.
Hij vraagt niet om commentaar hij vraagt om advies voor een nieuwe set.
Ik heb het al vaker gezecht we zijn niet allemaal modaal ridders, er zijn ook mensen die harder rijden en beter WILLEN remmen.
gr ferry

ps ben benieuwd hoe de nieuwe set remt en hoe het er uit ziet.
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Donald4Motion »

Ferry :toppie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

dankje voor het commentaar e de adviezen over de rij en rem stijlen.
Voor de duidelijkheid. ik heb geen 174 pk om lekker rustig te rijden... ik heb geen automaat omdat ik toch maar weinig rij.
Ik wil hard kunnen rijden, snel optrekke,n zware gewichten vervoeren en zware karren trekken, en op tijd stil staan... Niet zo zeer voor me eigen maar als ik ergens een hekel aan heb is de auto van ander in elkaar rijden en die wat aan letsel aandoen dus ben ik met mijn rijstijl ook verantwoordelijk voor mijn remstijl. Als er nooit wat voor me zou rijden hoef ik geen goede remmen dan laat ik op tijd me gas los en kom ik ook tot stil stand.Morgen komen mijn schijven en blokken binnen van het merk simmerman maar wel speciaal gegroefd voor een t5. De site was makkelijk te vinden http://www.remschijf.nl de prijs ex montage is voor 4 schijven en 2 sets blokken 599.70 euro incl btw dus valt wel mee. Volgens de verkoper zijn hun ook importeur van brembo maar is lever liever dit merk omdat het dusdanig beter is. De foto's zullen volgen.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

even een mededeling

Bericht door raymondo »

de nieuwe remschijven zijn 2 weken terug gemonteerd. en de eerste indruk is dat het super krachtig remt met en zonder aanhanger of gewicht in de auto.. persoonlijk 1klein nadaaltje waar ik vooraf voor gewaarschuwd was... de schijven zijn gegroefd en met hele lage snelheid zoals file rijden hoor je de remmen grommen een beetje het geluid van rijden met "ijzer op ijzer" ik heb er nu 2000 km op zitten met de remmen en nog hoor ik het... voor de volgende keer neem ik denk wel dezelfde kwaliteit schijven en blokken vanwege de enomre remkracht maar toch zonder groeven om van dat geluid af te komen... ik rijd momenteel van zevenaar naar amsterdam om te werken dus veel file en dan is dat geluid storend.... rij je meer lange afstanden dan zul je er denk ik geen lastmee hebbe.. foto's is niet gelukt omdat de schijven er op al zaten voor ik er tijd voor had.. maar valt weing bijzonders aan te zien......het is een dikke geventileerde gegroefde schijf....met keramische blokken
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Donald4Motion »

Mooi dat ze goed remmen want daar gaat het als éérste om hé :toppie

Maar zou het niet aan de blokken kunnen liggen dat je ijzer op ijzer hoort.
Dit hoor je namelijk ook bij keramische schijfremmem op dikke wagens zoals porsche, S8 en die lekkere dingen.
Er zijn genoeg blokken te krijgen in allerlei smaken, dus misschien dat je het daarmee weg krijgt(volgende ronde) :wjw
Laatst gewijzigd door Donald4Motion op 10 nov 2008, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door johnny van de voorde »

De beste remschijven ???

de originele natuurlijk ! En de rede n ??? te veel redenen om op te noemen en al de rest is bla bla bla !

John. :nuts
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

mmmmmm als je de originle al de beste vind dan moet je toch eens iets zwaardere proberen zien wat je dan beter vind.... kwa remkracht ga ik nog steeds super... kan allleen nog niet wennen aan de groeven(gebrom) vooral hard rijden en dan hard remmen......... das niks....
Damy

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Damy »

Keramische blokken en schijven zijn ontwikkeld in de F1 en overige racerij...
Kan nu ook optioneel worden besteld bij Porsche Audi etc etc...
Probleem die eruit voort komt....Keramische blokken en schijven werken pas op de juiste temperatuur, zolang je niet op circuit rijdt of op de openbare weg zeer stevig rijdt en remt, komen ze niet op temperatuur en gaan ze snel naar de kl*te.
Veel Audi rijders die deze optie hebben hebben al een duur setje versleten op korte km basis, veel file rijden is de ondergang van keramische delen.
Deze info heb ik uit een zeer betrouwbare bron.
Plaats reactie