Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
max 1000 toeren bij volgas warme motor
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
chris
ESP recode uitgevoerd
Oorspronkelijke waarde esp in vagcom heet dit `softw coding` gewijzigd van 06913 in 02213.
kan ik nu ook ergens zien dat de esp daadwerkelijk functioneerd, of moet ik daar eerst voor omslaan
gr franklin
ESP recode uitgevoerd
Oorspronkelijke waarde esp in vagcom heet dit `softw coding` gewijzigd van 06913 in 02213.
kan ik nu ook ergens zien dat de esp daadwerkelijk functioneerd, of moet ik daar eerst voor omslaan
gr franklin
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
je zal dat relais niet vinden hoor want dat relais stuurt de elektrische brandstofpomp bij benzinemotorfranklin44 schreef:Chris bedankt voor de info, de 0 graden test had ik inderdaad al ens uitgevoerd.
Ik heb overigens gezocht naar relais 167 voor de brandstof maar die heb ik niet, daar zit bij een nr 103 en bij verwijdering start de motor gewoon.
wel heb ik nu gemerkt dat de auto om de keer niet start.
dus ik start motor slaat niet aan.
start opnieuw motor slaat aan.
daarna start motor slaat niet aan, enz.
gr franklin
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Even wachten tot het gaat sneeuwen, en dan een parkeerplaats zoeken met veel ruimte.
En dan maar lekker spelen met je ESP.
Chris
En dan maar lekker spelen met je ESP.
Chris
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
mss ben je hier nog wat mee, jij hebt wel geen fout maar ik weet niet in hoeverre die klep op haar werking wordt gecontroleerd, dus op welke basis de foutcode gegenereerd wordt
fout: 17945P1537
Stopklep brandstoftoevoer -N109
Onjuiste werking
Mogelijke oorzaken: - -N109 defect, lek of klemt
Mogelijke gevolgen- Vermogensverlies- Niet-draaiende motor
oplossing - N109 controleren
misschien weet iemand hoe die klep juist gestuurd wordt
verwacht niet dat je er gewoon stroom over kan zetten want er zit een beveiliging op
je moet eerst een deel demonteren voordat je op de eigenlijke spoel stroom kan zetten ( en ik weet niet hoeveel)
best eerst uitmeten
bij het demonteren moet je wel bouten breken en vernieuwen (ivm veiligheid)
je zal er ook niet veel over vinden want dit is eigenlijk de wegrijblokkering
er zijn er wel die de werking kennen mss pm?
nu start je auto om de keer gewoon niet meer ? en de andere keren alles normaal of dan tot 1000 toeren?
fout: 17945P1537
Stopklep brandstoftoevoer -N109
Onjuiste werking
Mogelijke oorzaken: - -N109 defect, lek of klemt
Mogelijke gevolgen- Vermogensverlies- Niet-draaiende motor
oplossing - N109 controleren
misschien weet iemand hoe die klep juist gestuurd wordt
verwacht niet dat je er gewoon stroom over kan zetten want er zit een beveiliging op
je moet eerst een deel demonteren voordat je op de eigenlijke spoel stroom kan zetten ( en ik weet niet hoeveel)
best eerst uitmeten
bij het demonteren moet je wel bouten breken en vernieuwen (ivm veiligheid)
je zal er ook niet veel over vinden want dit is eigenlijk de wegrijblokkering
er zijn er wel die de werking kennen mss pm?
nu start je auto om de keer gewoon niet meer ? en de andere keren alles normaal of dan tot 1000 toeren?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Stijnh,Stopklep op brandstofpomp is bij een 5 cilinder diesel niet beveiligd, zoals jij beschijft is slechts aanwezig bij een 4 cilinder diesel, de ABL motoren.
We praten hier over een 2.5 tdi met 75 kw met automaat.
Chris
We praten hier over een 2.5 tdi met 75 kw met automaat.
Chris
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Tja het blijft een vreemde storing.
Op dit moment heb ik er beperkt last van mischien moet ik wachten totdat het echt vaker mis gaat, en dan hopen dat ik niet ergens in het buitenland zit.
De brandstof pomp lijkt gewoon te werken, op de tank is ook de standkachel van de standverwarming camper aangesloten.
Ik heb nu permanent de laptop en de kabel in de auto voor als het nog een keer gebeurd.
gr Franklin
Op dit moment heb ik er beperkt last van mischien moet ik wachten totdat het echt vaker mis gaat, en dan hopen dat ik niet ergens in het buitenland zit.
De brandstof pomp lijkt gewoon te werken, op de tank is ook de standkachel van de standverwarming camper aangesloten.
Ik heb nu permanent de laptop en de kabel in de auto voor als het nog een keer gebeurd.
gr Franklin
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
bedankt om mij te verbeterenChristoffel schreef:Stijnh,Stopklep op brandstofpomp is bij een 5 cilinder diesel niet beveiligd, zoals jij beschijft is slechts aanwezig bij een 4 cilinder diesel, de ABL motoren.
We praten hier over een 2.5 tdi met 75 kw met automaat.
Chris
ik heb mij gebaseerd op elsa, het verwonderd mij dat het niet klopt
weet jij dan hoe het juist zit?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
standkachel heeft hier niets mee te zien hoorfranklin44 schreef:Tja het blijft een vreemde storing.
Op dit moment heb ik er beperkt last van mischien moet ik wachten totdat het echt vaker mis gaat, en dan hopen dat ik niet ergens in het buitenland zit.
De brandstof pomp lijkt gewoon te werken, op de tank is ook de standkachel van de standverwarming camper aangesloten.
Ik heb nu permanent de laptop en de kabel in de auto voor als het nog een keer gebeurd.
gr Franklin
bij een benzine is er een opvoerpomp die de benzine opvoert vanuit de tank
bij een diesel niet
in de dieselpomp(op je motor) zit de opvoerpomp en dan de hoge druk pomp
standkachel werkt met eigen opvoerpomp
stopklep sluit alleen branstof af die je brandstofpomp (van de injectie) krijgt
die klep wordt altijd gesloten wanneer de motor wordt stilgelegd en bij het starten wordt die bekrachtigd zodat er brandstof kan vloeien
het is daarom dat ik denk dat het daar ergens zit omdat bij elke startbeurt die klep op zijn oorsprongkelijke plaats zit en opnieuw moet openen, dus bij volgende bekrachtiging een nieuwe kans om goed te openen, eens geopend blijft het goed tot je herstart
let op ,dit is maar een vermoeden maar anderen hebben ook al problemen gehad met die stopklep (geen transporter wel vw)
problemen waren slecht staren , slecht stationair draaien en niet versnellen of zelfs uitvallen
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Franklin,
Controleer je temperatuurmeter eens in je motorregelapparaat in je meetwaardeblok.
Misschien geeft hij een kompleet verkeerde temperatuur aan, naar ziet de motorcomputer dit niet als een fout.
Dit signaal wordt nl niet vergeleken.
Chris
Controleer je temperatuurmeter eens in je motorregelapparaat in je meetwaardeblok.
Misschien geeft hij een kompleet verkeerde temperatuur aan, naar ziet de motorcomputer dit niet als een fout.
Dit signaal wordt nl niet vergeleken.
Chris
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
bedoel je deze Geber G62 (Kühlmitteltemperatur)
http://www.t4-wiki.de/wiki/G62
deze wordt o.a. genoemd bij startproblemen
gr franklin
http://www.t4-wiki.de/wiki/G62
deze wordt o.a. genoemd bij startproblemen
gr franklin
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Chris het ziet er naar uit da je gelijk hebt.
Net even de koelw temparatuur bekeken in vag-com en deze sprong continue van 16 naar 17 graden.
Bij de keuze intrument vond ik een fout code.
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
deze heb ik nog niet eerder gezien, in iedergeval bij volledige check van alle modules nog niet naar boven gekomen.
Dit kan in iedergeval de startproblemen verklaren zo af en toe.
ga maar eens kijken of ik deze makelijk kan vervangen.
gr franklin
Net even de koelw temparatuur bekeken in vag-com en deze sprong continue van 16 naar 17 graden.
Bij de keuze intrument vond ik een fout code.
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
deze heb ik nog niet eerder gezien, in iedergeval bij volledige check van alle modules nog niet naar boven gekomen.
Dit kan in iedergeval de startproblemen verklaren zo af en toe.
ga maar eens kijken of ik deze makelijk kan vervangen.
gr franklin
- Multivan Generation
- Berichten: 33914
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
die foutcode heb ik er ook al jaren inzitten,franklin44 schreef:Chris het ziet er naar uit da je gelijk hebt.
Net even de koelw temparatuur bekeken in vag-com en deze sprong continue van 16 naar 17 graden.
Bij de keuze intrument vond ik een fout code.
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
deze heb ik nog niet eerder gezien, in iedergeval bij volledige check van alle modules nog niet naar boven gekomen.
Dit kan in iedergeval de startproblemen verklaren zo af en toe.
ga maar eens kijken of ik deze makelijk kan vervangen.
gr franklin
het lijkt daarmee of het iets langer duurt voordat de temperatuur meter op 90 graden komt,
maar andere problemen heb ik daar niet mee gehad...
Maar dan de vraag:
Welke van de 2 temperatuursensors genereert die fout, de bovenste of de onderste...
En intermittend betekend, zo af en toe, niet continu, dus ja.....wat moet je daar nu mee???
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
De 4 polige temperatuursensor is een gecombineerde sensor voor instumentenpaneel en motorregelapparaat,.( G62 en G2)
DE TWEE POLIGE SENSOR IS VOOR JE EXTRA WATERPOMP VOOR DE NALOOPFUNCTIE. ( G72)
Voor de 4 polige temp. sensor is er al een tijd een vervangende sensor op de markt, daar de oude nogal eens kapot ging.
Chris
DE TWEE POLIGE SENSOR IS VOOR JE EXTRA WATERPOMP VOOR DE NALOOPFUNCTIE. ( G72)
Voor de 4 polige temp. sensor is er al een tijd een vervangende sensor op de markt, daar de oude nogal eens kapot ging.
Chris
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Vandaag weer de storing gehad, dit keer na het tanken, en max 1500 toeren.
maakte niet uit of ik verbruikers zoals licht airco aanzetten.
Vagcom in gestoken maar kon niet direct iets zien,
toen naar de waarden gekeken voor gaspedaal deze liep procentueel gewoon onhoog.
meer heb ik niet kunnen meten tijdens de fout, want daarna deed mijn bus het gewoon weer.
wel nog even een paar logs gemaakt tijdens het rijden, maar weet nog niet wat ik hier aan kan zien, zijn .CSV files
gr Franklin
maakte niet uit of ik verbruikers zoals licht airco aanzetten.
Vagcom in gestoken maar kon niet direct iets zien,
toen naar de waarden gekeken voor gaspedaal deze liep procentueel gewoon onhoog.
meer heb ik niet kunnen meten tijdens de fout, want daarna deed mijn bus het gewoon weer.
wel nog even een paar logs gemaakt tijdens het rijden, maar weet nog niet wat ik hier aan kan zien, zijn .CSV files
gr Franklin
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Even een vraag???
Is jouw motor uitgerust met een EGR klep EN EEN BLOKKEERKLEP ( klep voor je inlaatspruitstuk met een kleine vacuumdoos) voor het soepel af laten slaan van je motor??????
Is het niet mogelijk dat deze klep blijft hangen mechanisch of door een defect aan je magneetklep, cq beluchting van magneetklep.
Het is namelijk zo dat als je je motor uit zet dat door middel van vacuum deze " gasklep " dicht getrokken wordt zodat er geen lucht meer in je motor gezogen kan worden, en door deze onstane weerstand stopt je motor dan soepeler, dieselt minder na.
Stel dat deze klep nu niet meer goed belucht wordt dan blijft hij misschien een stukje dicht staan, en bij een gebrek aan lucht loopt je motor ook niet zo lekker. Verklaart misschien ook het feit dat je geen storing ziet.
Wat je wel zou kunnen controleren is je aangezogen luchthoeveelheid, meetwaardeblok 10 , 1e veld. Stationair moet je toch als gauw zo'n 400 zijn. Stel dat de klep dicht staat zal deze waarde een stuk lager liggen, evenals je EGR open staan, dan is hij ook een stuk lager.
Ik hoop dat je weer een stuk verder in de goede richting komt
Chris
Is jouw motor uitgerust met een EGR klep EN EEN BLOKKEERKLEP ( klep voor je inlaatspruitstuk met een kleine vacuumdoos) voor het soepel af laten slaan van je motor??????
Is het niet mogelijk dat deze klep blijft hangen mechanisch of door een defect aan je magneetklep, cq beluchting van magneetklep.
Het is namelijk zo dat als je je motor uit zet dat door middel van vacuum deze " gasklep " dicht getrokken wordt zodat er geen lucht meer in je motor gezogen kan worden, en door deze onstane weerstand stopt je motor dan soepeler, dieselt minder na.
Stel dat deze klep nu niet meer goed belucht wordt dan blijft hij misschien een stukje dicht staan, en bij een gebrek aan lucht loopt je motor ook niet zo lekker. Verklaart misschien ook het feit dat je geen storing ziet.
Wat je wel zou kunnen controleren is je aangezogen luchthoeveelheid, meetwaardeblok 10 , 1e veld. Stationair moet je toch als gauw zo'n 400 zijn. Stel dat de klep dicht staat zal deze waarde een stuk lager liggen, evenals je EGR open staan, dan is hij ook een stuk lager.
Ik hoop dat je weer een stuk verder in de goede richting komt
Chris