Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tussenschot dubbele cabine

vragen over de T4
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Tussenschot dubbele cabine

Bericht door Harm »

Ik heb deze vraag zojuist telefonisch bij de Belastingdienst/Douane gesteld.
Na veel omzwervingen bij de juiste persoon (Douane) aangekomen. Volgens deze persoon mag in het door mij omschreven geval (grijs zakelijk) een beperkte opening onderin het schot worden gemaakt om langere voorwerpen te kunnen vervoeren.
Hierover schijnt een uitspraak te zijn gedaan. Helaas kon niet worden verwezen naar een tekst waar dit zwart op wit staat, zodat je bij een eventuele controle iets in handen hebt. Controlerende instanties zouden echter van deze toegestane mogelijkheid op de hoogte zijn.
Gebruikersavatar
Bral
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 okt 2008, 14:53

Re: Tussenschot dubbele cabine

Bericht door Bral »

als er uitspraken zijn moeten die ergens te vinden zijn, is er een jurist in de zaal ?
T4 1995 1.9 TD

bedrukking of borduring nodig ?
kijk even op http://www.bulltex.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tussenschot dubbele cabine

Bericht door Multivan Generation »

Harm schreef:Mijn originele vraag was voor iemand die grijs zakelijk rijdt met een dubbele cabine (dus een tweede rij stoelen met daarachter een gesloten schot naar de laadruimte). Ik vraag dus of in dat geval een opening in het schot zou mogen worden gemaakt om wat meer laadlengte te krijgen voor lange smalle objecten. Tot nu toe heb ik alleen te horen gekregen dat dit dus niet mag.

Nee inderdaad, dat mag dus niet..
Bij mij zit er onderin het tussenschot van de dubbelecabine, onder de bank zeg maar, twee roostertjes voor de lucht.
Één is eruit gevallen en daardoor kan ik dus wat langs steken, een paar buizen of latten ofzo.
Mag dus ook niet...

Zakelijk gebruik of particulier gebruik maakt voor wat betreft een dubbele cabine wand niet uit, er mag gewoon geen gat in om door te kunnen laden.

Maar ja, als je hem zakelijk gebruikt, dan snap ik het probleem niet zo, de meeste bussen die zakelijk gebruikt worden hebben ook een trekhaak.. :knipoog

Kijk anders eens in het voertuig reglement hoofdstuk over permanente eisen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
tblaarbeek
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2008, 11:39

Re: Tussenschot dubbele cabine

Bericht door tblaarbeek »

Heb zelf T4 LWB op grijs kenteken met dubbele cabine met onderin een gat in het tussenschot waardoor elektra buizen van 4 meter onder de bijrijderstoel door gestoken kunnen worden, en ook het tussenraam ligt er uit.
Auto is onlangs met deze (gebreken) door de keuring en steekproefherkeuring gekomen.

Groeten Jan.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Tussenschot dubbele cabine

Bericht door Roger B. (11)61 »

voldoet ook volledig aan de apk eissen, de enige die moeilijk doet over het niet voldoen aan de regels voor grijs kenteken is de douane, dus bij een grijskenteken controle kun je dan alsnog problemen krijgen.

Het goed gekeurd worden voor de APK zegt helemaal niets over het wel of niet voldoen aan de belastingtechnische eissen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie