Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koud kouder koudst
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
koud kouder koudst
Het word winter, dus hier een koudeprobleem.
Mijn echtgenote rijdt veel mee als bijrijder. Telkens klaagt ze over koude voeten en onderbenen. Nu vind Ikzelf ook dat het onderin altijd tocht en niet echt aangenaam warm word. Hebben jullie dezelfde indruk of heb ik dit nu alleen ???
groeten uit terhagen !
Mijn echtgenote rijdt veel mee als bijrijder. Telkens klaagt ze over koude voeten en onderbenen. Nu vind Ikzelf ook dat het onderin altijd tocht en niet echt aangenaam warm word. Hebben jullie dezelfde indruk of heb ik dit nu alleen ???
groeten uit terhagen !
Re: koud kouder koudst
Die vrouwen klagen altijd over kou,zeg maar dat ze een deken kopen.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: koud kouder koudst
Bedankt voor de reactie, deze topic had ik al gelezen. Maar daarmee is het probleem niet van de baan. Iemand ???
Ik sta te
John.
Ik sta te
John.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: koud kouder koudst
Hey,
Echt niemand koude voeten ??? Dat is niet mogelijk ! Of heeft er echt niemand een oplossing ???
Groeten,
John.
Echt niemand koude voeten ??? Dat is niet mogelijk ! Of heeft er echt niemand een oplossing ???
Groeten,
John.
Re: koud kouder koudst
Mijn oplossing in deze heeft echt helemaal niets met de T5 te maken maar het hielp bij mij wel: acupunctuur. En dat meen ik serieus; echt geen koude voeten meer en het werd nog vergoed ook! Kijk maar eens op acupunctuur.nl voor meer info.
Het helpt niet tegen lekke banden....
Het helpt niet tegen lekke banden....
stop the rat race
Re: koud kouder koudst
je vrouw thuis laten
Re: koud kouder koudst
Dat van die koude voeten klopt wel.
Je moet of de temperatuur ietsje hoger zetten en dan uitsluitend op de voeten richten met de blower laag of uit,
of de temperatuur normaal zetten, de roosteruitblaasopeningen gebruiken (die je naar believen ook nog kunt richten en ietsje dicht kunt draaien) en de blower op 1 of bij hogere snelheid zelfs uitzetten.
Je moet of de temperatuur ietsje hoger zetten en dan uitsluitend op de voeten richten met de blower laag of uit,
of de temperatuur normaal zetten, de roosteruitblaasopeningen gebruiken (die je naar believen ook nog kunt richten en ietsje dicht kunt draaien) en de blower op 1 of bij hogere snelheid zelfs uitzetten.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: koud kouder koudst
Hey Guus,
Bedankt, ga ik eens proberen. Het is echt koud hoor die vloer van de transporter. Er moeten er nog zijn met dit probleem.
Ik had zelfs al gedacht de vloer te gaan isoleren !
Het lijkt mij dat de transporter niet echt een goede verwarming heeft ?
Groeten,
John.
Enne , men vrouw thuislaten ??? geen denken aan ! Zij heeft de centen !!! (zoals al onze vrouwen zeker ???)
Bedankt, ga ik eens proberen. Het is echt koud hoor die vloer van de transporter. Er moeten er nog zijn met dit probleem.
Ik had zelfs al gedacht de vloer te gaan isoleren !
Het lijkt mij dat de transporter niet echt een goede verwarming heeft ?
Groeten,
John.
Enne , men vrouw thuislaten ??? geen denken aan ! Zij heeft de centen !!! (zoals al onze vrouwen zeker ???)
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: koud kouder koudst
Vandaag naar de ardennen en weer terug. 560 km. Echt jongens, het lijkt of de koude "trekt" door de vloer heen !
Zou er in de multivan een dikkere bodemisolatie worden gebruikt ? Iemand ???
John
Zou er in de multivan een dikkere bodemisolatie worden gebruikt ? Iemand ???
John
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: koud kouder koudst
De MV is wat beter geisoleerd ja.johnny van de voorde schreef:Vandaag naar de ardennen en weer terug. 560 km. Echt jongens, het lijkt of de koude "trekt" door de vloer heen !
Zou er in de multivan een dikkere bodemisolatie worden gebruikt ? Iemand ???
John
En achter heeft die een soort dubbele bodem.
Re: koud kouder koudst
Het zit 'm echt niet in of onder de vloer maar in de luchtcirculatie net er boven !
Ik heb een Highline (=Caravelle) met Multivanneus, -vloerbedekking en dubbele deurrubbers en heb het ook.
Ik heb een Highline (=Caravelle) met Multivanneus, -vloerbedekking en dubbele deurrubbers en heb het ook.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: koud kouder koudst
Hey Guus,
Zie je wel , er zijn er nog die het hebben.
Ik ben nu al enkele dagen met het probleem bezig omdat ik absoluut een oplossing wil !
Het kan toch niet zo zijn dat, als ik straks naar de wintersporten ga , een deken om de benen moet wikkelen om een beetje warme voeten te houden ???
dus daarom het volgende:
Ik heb een aantal fijne plukjes watten op de bodem gelegd gisteren (echt fijne plukjes) en ben gaan rijden met de ventilator in de uit stand. Alle plukjes gaan vliegen vanaf 60 km per uur ! Waar komt die tocht toch vandaan ???
Nu ben ik geen opgever dus ga ik aan de slag met een mistkanon. :love Dit is een toestel waarmee men in de disco de gekende mist maakt. Wanneer Ik deze mist in de wagen zal verstuiven moet ik zeker kunnen zien waar het naar buiten komt !
Deze truuk heb ik van een bedrijf die overdrukkabines bouwen voor een van de grootste merken grondverzetmachines.
Ik hou jullie op de hoogte.
Zie je wel , er zijn er nog die het hebben.
Ik ben nu al enkele dagen met het probleem bezig omdat ik absoluut een oplossing wil !
Het kan toch niet zo zijn dat, als ik straks naar de wintersporten ga , een deken om de benen moet wikkelen om een beetje warme voeten te houden ???
dus daarom het volgende:
Ik heb een aantal fijne plukjes watten op de bodem gelegd gisteren (echt fijne plukjes) en ben gaan rijden met de ventilator in de uit stand. Alle plukjes gaan vliegen vanaf 60 km per uur ! Waar komt die tocht toch vandaan ???
Nu ben ik geen opgever dus ga ik aan de slag met een mistkanon. :love Dit is een toestel waarmee men in de disco de gekende mist maakt. Wanneer Ik deze mist in de wagen zal verstuiven moet ik zeker kunnen zien waar het naar buiten komt !
Deze truuk heb ik van een bedrijf die overdrukkabines bouwen voor een van de grootste merken grondverzetmachines.
Ik hou jullie op de hoogte.
Re: koud kouder koudst
Je kunt bij de bouwmarkt el-vloerverwarming kopen. Iets voor jou?
Maar alle gekheid op een stokkie.
In mijn California met autoairco heb ik alleen last van koude handen.
Er komt gewoon koude lucht tussen de spleten van het stuurwiel door.
Had ik bij mijn T4 van 2002 ook.
Heeft dat te maken met de plofzak?
Maar alle gekheid op een stokkie.
In mijn California met autoairco heb ik alleen last van koude handen.
Er komt gewoon koude lucht tussen de spleten van het stuurwiel door.
Had ik bij mijn T4 van 2002 ook.
Heeft dat te maken met de plofzak?
Re: koud kouder koudst
Ik erger mij ook "blauw" aan de tocht op kniehoogte en het feit dat de verwarming er niet tegen opgewassen is
De verwarming is echt ondermaats voor een auto van dit kaliber, alle excuses of uitleg die daaromtrent bestaan zijn absoluut gelul, een auto moet een deftige verwarming hebben punt uit. De koelvloeistofvoorverwarmer is mij niet aangeraden en aldus had ik er ook geen idee van, de 1.9 (T5) die wij hadden had dit probleem niet,met die verwarming kon je een Laplandse zweethut simuleren.
Een Webasto laten installeren is natuurlijk de oplossing maar voor 't prijskaartje dat reeds aan de bus hing bij aankoop had ik er ook wel graag een verwarming bij die voldeed !!
Is de ene gevoeliger dan de andere?? Ja dat is zo maar ik kan wel vergelijken en dan scoort deze T5 -erg- slecht.
Eerst wil ik al van die tocht af die binnenkomt langs allerhande kieren rond de stuurverstelling, iemand al mee bezig geweest of tips...
Gelukkig heb ik de zetelverwarming om 't ongemak wat te compenseren...
groeten Danny
De verwarming is echt ondermaats voor een auto van dit kaliber, alle excuses of uitleg die daaromtrent bestaan zijn absoluut gelul, een auto moet een deftige verwarming hebben punt uit. De koelvloeistofvoorverwarmer is mij niet aangeraden en aldus had ik er ook geen idee van, de 1.9 (T5) die wij hadden had dit probleem niet,met die verwarming kon je een Laplandse zweethut simuleren.
Een Webasto laten installeren is natuurlijk de oplossing maar voor 't prijskaartje dat reeds aan de bus hing bij aankoop had ik er ook wel graag een verwarming bij die voldeed !!
Is de ene gevoeliger dan de andere?? Ja dat is zo maar ik kan wel vergelijken en dan scoort deze T5 -erg- slecht.
Eerst wil ik al van die tocht af die binnenkomt langs allerhande kieren rond de stuurverstelling, iemand al mee bezig geweest of tips...
Gelukkig heb ik de zetelverwarming om 't ongemak wat te compenseren...
groeten Danny