Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bilstein b6 schokbrekers
bilstein b6 schokbrekers
Hallo
Ik ga van de week h&r verlagen en dan wil ik ook de voorschokbrekers vervangen naar bilsein b6 maar schijnt dat het moelijk verkrijgbaar is de voor schokbrekers of ze verschillen veel in prijs verschil ene zegt 230 euro alleen voor en de ene 540 euro alleen voor ,dus die gene die een adres weet die zijn allemaal welkom
KURT
Ik ga van de week h&r verlagen en dan wil ik ook de voorschokbrekers vervangen naar bilsein b6 maar schijnt dat het moelijk verkrijgbaar is de voor schokbrekers of ze verschillen veel in prijs verschil ene zegt 230 euro alleen voor en de ene 540 euro alleen voor ,dus die gene die een adres weet die zijn allemaal welkom
KURT
Hey Kurt,
Heb net vorige week een setje Bilstein B6 onder gezet en tegelijk nieuwe verlaginsveren van H&R. Bevalt uitstekend!
Deze set en/of alleen de Bilstein B6 dempers kun je vinden op Ebay.de
Gewoon even Bilstein B6 in de zoekfunctie tikken en dan vind je ze.
Op Ebay staan de sets voor scherpe prijzen.
Ik meen dat alleen een setje dempers (dus voor en achter) 350 euro kost op Ebay.de Hier komen dan nog verzendkosten a 15 euro bij.
Succes ermee!
Groeten,
Niels949
Heb net vorige week een setje Bilstein B6 onder gezet en tegelijk nieuwe verlaginsveren van H&R. Bevalt uitstekend!
Deze set en/of alleen de Bilstein B6 dempers kun je vinden op Ebay.de
Gewoon even Bilstein B6 in de zoekfunctie tikken en dan vind je ze.
Op Ebay staan de sets voor scherpe prijzen.
Ik meen dat alleen een setje dempers (dus voor en achter) 350 euro kost op Ebay.de Hier komen dan nog verzendkosten a 15 euro bij.
Succes ermee!
Groeten,
Niels949
Re: bilstein b6 schokbrekers
Net bij de bandenboer ook even mijn schokdempers laten testen omdat ik de bus nogal vind deinen en hellen in de bochten en omdat de kont bij een drempel behoorlijk richting wegdek duikt.
Voor waren ze prima in orde maar achter maakt de grafiek een vrije val (14 en 15% demping)
Nu overweeg ik daar Bilstein B6 onder te gooien.
Nou houd ik wel van een beetje stugge vering maar heeft toevallig iemand ervaring met deze dempers als je bus in het uiterste geval een keer een paar honderd kilo aan lading heeft maar verder de meeste tijd zonder lading rijdt?
Zijn ze dan te stug en kan ik beter de B4 pakken of heeft de lading daar verder weinig mee te maken?
Iemand een idee of het een probleem is als je voor (Gewoon de standaard) en achter verschillende dempers hebt?
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het geen probleem zal zijn.
Voor waren ze prima in orde maar achter maakt de grafiek een vrije val (14 en 15% demping)
Nu overweeg ik daar Bilstein B6 onder te gooien.
Nou houd ik wel van een beetje stugge vering maar heeft toevallig iemand ervaring met deze dempers als je bus in het uiterste geval een keer een paar honderd kilo aan lading heeft maar verder de meeste tijd zonder lading rijdt?
Zijn ze dan te stug en kan ik beter de B4 pakken of heeft de lading daar verder weinig mee te maken?
Iemand een idee of het een probleem is als je voor (Gewoon de standaard) en achter verschillende dempers hebt?
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het geen probleem zal zijn.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
- Multivan Generation
- Berichten: 34176
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bilstein b6 schokbrekers
Bilstein B6 is niet hard, en verbetert de wegligging en zorgt hierdoor ook voor een kortere remweg.
Sportieve dempers wil niet automatisch zeggen dat het hard is..
Gewoon doen, je zult versteld staan.
En 15% demping is dus helemaal aan gort..
Op 60% wordt vervanging al aanbevolen..
Sportieve dempers wil niet automatisch zeggen dat het hard is..
Gewoon doen, je zult versteld staan.
En 15% demping is dus helemaal aan gort..
Op 60% wordt vervanging al aanbevolen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: bilstein b6 schokbrekers
Hmzz, voor zit rond 50%.
Ik had Google al geraadpleegd maar kon zosnel niets vinden over die %.
Aangezien ik ook nog nieuwe zomerbanden moet hebben en deze op een setje lichtmetaal wil leggen wou ik de voorkant sowieso nog even uitstellen.
Ik vind trouwens met 100.000 km de dempers aan gort wel wat snel maar het blijft natuurlijk wel een ex-bouwvakkersbusje.
Ik had Google al geraadpleegd maar kon zosnel niets vinden over die %.
Aangezien ik ook nog nieuwe zomerbanden moet hebben en deze op een setje lichtmetaal wil leggen wou ik de voorkant sowieso nog even uitstellen.
Ik vind trouwens met 100.000 km de dempers aan gort wel wat snel maar het blijft natuurlijk wel een ex-bouwvakkersbusje.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: bilstein b6 schokbrekers
mmm ik vind 100.000 ook wel erg vlot.... mijn oude bus was vanaf dag 1 verlaagd met V maxx.. en bij de 180.000 had ik een nieuwe schroefset van H&R met billstein gekocht in Hardenberg.. Helaas was er toen van montage niks gekomen....
Re: bilstein b6 schokbrekers
Ze zitten eronder en de eerste indruk is dat het een goede keus is geweest.
Bij de oprit van de snelweg niet meer de neiging de weg bijna met de spiegel aan te tikken en geen drempels meer meesleuren.
270 euro incluis montage viel me nog reuze mee.
Bij de oprit van de snelweg niet meer de neiging de weg bijna met de spiegel aan te tikken en geen drempels meer meesleuren.
270 euro incluis montage viel me nog reuze mee.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
- Multivan Generation
- Berichten: 34176
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bilstein b6 schokbrekers
@ marcel E:
je schreef:
En vind je het een verbetering?
De ervaringen van mensen met een T4 i.c.m. Bilstein B6 zijn goed,
dus ik was benieuwd naar je ervaringen i.c.m. de T5..
groeten Peter
je schreef:
Vind je ze stug of zijn ze comfortabel?Nou houd ik wel van een beetje stugge vering maar heeft toevallig iemand ervaring met deze dempers als je bus in het uiterste geval een keer een paar honderd kilo aan lading heeft maar verder de meeste tijd zonder lading rijdt?
Zijn ze dan te stug en kan ik beter de B4 pakken of heeft de lading daar verder weinig mee te maken?
En vind je het een verbetering?
De ervaringen van mensen met een T4 i.c.m. Bilstein B6 zijn goed,
dus ik was benieuwd naar je ervaringen i.c.m. de T5..
groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: bilstein b6 schokbrekers
Sorry voor de late reactie maar ik was even druk met werken enzo.
De dempers voelen uiteraard stugger, maar dat is gezien de toestand van mijn oude dempers niet verwonderlijk.
Ik vind ze met een lege transporter echter nog steeds comfortabel genoeg.
Ervaring met de originele dempers in nieuwstaat heb ik niet dus wat dat betreft moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven.
De wagen reageert aanzienlijk beter op oneffenheden in de weg en bij drempels neem ik de klinkers niet meer mee aan de trekhaak.
Wat betreft het overhellen in de bocht ervaar ik minder noemenswaardige verschillen.
Ik neig eens te kijken naar een iets stuggere stabilisatorstang en als dat niet mocht helpen eventueel een setje Eibach.
Het begint trouwens nu wel te jeuken om ook de voorkant aan te pakken.
De dempers voelen uiteraard stugger, maar dat is gezien de toestand van mijn oude dempers niet verwonderlijk.
Ik vind ze met een lege transporter echter nog steeds comfortabel genoeg.
Ervaring met de originele dempers in nieuwstaat heb ik niet dus wat dat betreft moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven.
De wagen reageert aanzienlijk beter op oneffenheden in de weg en bij drempels neem ik de klinkers niet meer mee aan de trekhaak.
Wat betreft het overhellen in de bocht ervaar ik minder noemenswaardige verschillen.
Ik neig eens te kijken naar een iets stuggere stabilisatorstang en als dat niet mocht helpen eventueel een setje Eibach.
Het begint trouwens nu wel te jeuken om ook de voorkant aan te pakken.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: bilstein b6 schokbrekers
Hallo Wjwellers,
Rondom konis bevallen me prima.
Voor is het nog een aardig klusje.
Verder niet verlaagd ofzo.
Orgineel lichtmetaal 17 inch van volkswagen 235 55 17
Succes allemaal.
Rondom konis bevallen me prima.
Voor is het nog een aardig klusje.
Verder niet verlaagd ofzo.
Orgineel lichtmetaal 17 inch van volkswagen 235 55 17
Succes allemaal.