Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Dubbel cabine Multivan(T5)
Dubbel cabine Multivan(T5)
Ik ben van plan om een multivan te kopen en wil hier een dubbel cabine inbouwen.
Zijn hier bijvoorbeeld teken schema's voor?
gr,
Wesley
Zijn hier bijvoorbeeld teken schema's voor?
gr,
Wesley
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
die zal je op moeten opvragen bij de beroemde dc inbouwers
maar of je er ook een goedkeuring voor krijgt is de vraag
maar of je er ook een goedkeuring voor krijgt is de vraag
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
ja dat denk ik inderdaad ook niet.matje86 schreef:die zal je op moeten opvragen bij de beroemde dc inbouwers
maar of je er ook een goedkeuring voor krijgt is de vraag
Het gaat mij om een T5 dubbel cabine is goedkoper dan alleen een schot voor een multivan en aangezien ik nog half school doe en half werk vind ik het een beetje te gek worden om nog eens 2.000 euro uit te geven voor een dubbel cabine :)
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
regels zijn regels
wordt je niet aangehouden , dan kan alles(maar het mag niet!)
wordt je niet aangehouden , dan kan alles(maar het mag niet!)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
Hoe bedoel je? als je zelf inbouwd en laat keuren mag het toch ook?matje86 schreef:regels zijn regels
wordt je niet aangehouden , dan kan alles(maar het mag niet!)
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
in verband met de gordel plicht!
krijgt u geen goedkeuring voor de gordels
u mag dan niemand in de dc hebben zitten bij een aanhouding
ps koop je een personen bus dan is het een ander verhaal
(ik ga er van uit dat een multivan een personenbus is)
krijgt u geen goedkeuring voor de gordels
u mag dan niemand in de dc hebben zitten bij een aanhouding
ps koop je een personen bus dan is het een ander verhaal
(ik ga er van uit dat een multivan een personenbus is)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
Ja klopt alleen geld voor de multivan dat je bij een DC gebruik kan maken van de huidige stoelen die bevestigd staan op een rails en gordels ingebouwd hebben. Dit heeft verder dus niets met het schot van doen.matje86 schreef:in verband met de gordel plicht!
krijgt u geen goedkeuring voor de gordels
u mag dan niemand in de dc hebben zitten bij een aanhouding
ps koop je een personen bus dan is het een ander verhaal
(ik ga er van uit dat een multivan een personenbus is)
gr,
wes
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
zie hier
gr,
wesley
gr,
wesley
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
daar zijn alleen geen beschrijvingen van bekent hier
zal je dus gewoon ff op marktplaats moeten zoeken
voor alleen het schot betaal je geen 2000 euro toch
komt 350 eerder in de buurt
zal je dus gewoon ff op marktplaats moeten zoeken
voor alleen het schot betaal je geen 2000 euro toch
komt 350 eerder in de buurt
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
Nou ja bij profiglass rekenen ze al 1700 ex btw wel met montage dan maar goed.matje86 schreef:daar zijn alleen geen beschrijvingen van bekent hier
zal je dus gewoon ff op marktplaats moeten zoeken
voor alleen het schot betaal je geen 2000 euro toch
komt 350 eerder in de buurt
Vandaar vind ik het ook zo vreemd want gaat echt puur om het schot verder heb ik niets nodig ramen blinderen kan ik ook zelf wel.
gr,
wes
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
als het puur om het schot gaat ter afscherming van je laadruimte hoef je ook geen keuring te doen bij rdw
ga je voor grijs rijden dan weer wel!
schotje plaatsen is kinderspel
ga je voor grijs rijden dan weer wel!
schotje plaatsen is kinderspel
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
Ja ga grijs rijden anders heeft het schot voor de rest voor mij ook geen zin :)matje86 schreef:als het puur om het schot gaat ter afscherming van je laadruimte hoef je ook geen keuring te doen bij rdw
ga je voor grijs rijden dan weer wel!
schotje plaatsen is kinderspel
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
dan ff navragen bij de rdw , of het kan
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
bedankt voor je reacties mocht iemand nog iets weten voor een schot hoor ik het graag.matje86 schreef:dan ff navragen bij de rdw , of het kan
Re: Dubbel cabine Multivan(T5)
Dat schot kun je ook los kopen bij ProfiGlass.
Ik heb hem los gekocht, zelf laten spuiten en even door hun laten inbouwen.
Maar inbouwen is ook zelf wel te doen, zij hadden hem er met anderhalf uur in zitten. Alleen hebben zij zaagmallen voor het aanpassen van de interieurbekleding, waardoor je nette zaagsnedes krijgt. Plus dat een T5 Multivan korte wielbasis net op het randje is qua maten voor dubbele cabine. Zij bouwen hem op de centimeter nauwkeurig in, zodat hij net door de keuring komt, en je de meest optimale beenruimte hebt achterin (al is dat nog niet echt veel).
Tip: ik heb de linker zijruit door een beletteringsbedrijf laten beplakken met zwarte folie (bus is ook zwart). Binnenzijde van het raam ook beplakt en gestoffeerd. RDW zag dit aan voor een glasslookpaneel en de bus is dus door de dubbelcabine keuring gekomen . Ruit eruit halen had ik absoluut geen zin in en vind ik ook de grootste onzin (met een tussenwand verneuk je je mooie Multivan al genoeg).
Mocht je zelf een tussenschot willen maken, ik heb de werkinstructie van de RDW (5 kantjes) waar hij allemaal aan moet voldoen. Ik was dit eerst ook van plan, maar heb er maar van afgezien om gezeik te voorkomen. En met alle rondje kanten e.d. is dit geen eenvoudige opgave. Maar het is zonder meer toegestaan om er zelf een te maken. Ruit e.d. moet dan wel weer zijn voorzien van E keur, al staat dat weer niet in de werkinstructie van de RDW .
Ik heb hem los gekocht, zelf laten spuiten en even door hun laten inbouwen.
Maar inbouwen is ook zelf wel te doen, zij hadden hem er met anderhalf uur in zitten. Alleen hebben zij zaagmallen voor het aanpassen van de interieurbekleding, waardoor je nette zaagsnedes krijgt. Plus dat een T5 Multivan korte wielbasis net op het randje is qua maten voor dubbele cabine. Zij bouwen hem op de centimeter nauwkeurig in, zodat hij net door de keuring komt, en je de meest optimale beenruimte hebt achterin (al is dat nog niet echt veel).
Tip: ik heb de linker zijruit door een beletteringsbedrijf laten beplakken met zwarte folie (bus is ook zwart). Binnenzijde van het raam ook beplakt en gestoffeerd. RDW zag dit aan voor een glasslookpaneel en de bus is dus door de dubbelcabine keuring gekomen . Ruit eruit halen had ik absoluut geen zin in en vind ik ook de grootste onzin (met een tussenwand verneuk je je mooie Multivan al genoeg).
Mocht je zelf een tussenschot willen maken, ik heb de werkinstructie van de RDW (5 kantjes) waar hij allemaal aan moet voldoen. Ik was dit eerst ook van plan, maar heb er maar van afgezien om gezeik te voorkomen. En met alle rondje kanten e.d. is dit geen eenvoudige opgave. Maar het is zonder meer toegestaan om er zelf een te maken. Ruit e.d. moet dan wel weer zijn voorzien van E keur, al staat dat weer niet in de werkinstructie van de RDW .