Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

1 jaar ervaring luchtvering

vragen over de T5
Plaats reactie
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

1 jaar ervaring luchtvering

Bericht door karel de grote »

Hier dan mijn ervaring met luchtvering van V&B Airsuspension. Deze luchtvering staat ook op de optielijst van VW.
Ik heb lang gewacht met het plaatsen van mijn ervaringen omdat ik V&B eerst mijn problemen wilde laten oplossen, deze waren nml. nogal talrijk en het zou het produkt en het bedrijf misschien onterecht in een slecht daglicht zetten.

De luchtvering heb ik in januari 2008 onder mijn MV174 automaat (2005) laten plaatsen. In februari is hij opgehaald door V&B omdat de auto na stilstand nog z'on 5 min. stond af te blazen (luid sissen) en op te pompen (compressorgeluid). Om dan continue reacties van omstanders te moeten aanhoren over "je band loopt leeg" etc. is niet leuk. Nooit geweten dat het systeem zoveel geluid maakt want onder destijds mijn Landcruiser 100 hoorde ik niets van die activiteiten. Nu is het systeem na uitzetten van het contact niet meer aktief.
Na een paar weken begonnen de echte problemen; nml. lekke dempers aan de voorzijde. Je weet niet wat er gebeurt want de auto is van het een op het ander moment een "zwabberaar" c.q. gevaarlijk geworden.
Om een lang verhaal kort te maken; de auto is de afgelopen 10 maanden 5x opgehaald! omdat de voordempers kort na elkaar lek gingen.

Volgens V&B speelde dit probleem bij mij en nog een auto. Je gaat dan aan jezelf twijfelen; scheur ik nu zo met de auto?
vlieg ik met 100km/u over drempels. Nee dus.
Uiteindelijk heeft men ik oktober j.l. de voordempers vervangen voor mijn oude schokbrekers en is men de zaak grondig gaan onderzoeken. Men kwam erachter dat het probleem bij KONI (niet de 1e de beste) lag. Na een maand van uitgebreid testen bij o.a. de DEKRA kreeg ik gemodificeerde dempers en ik hoop dat het probleem nu eindelijk is opgelost.

Resumerend: ik ben z'on 20 dagen mijn bus kwijt geweest en heb een jaar lang weinig kunnen genieten van mijn investering. Nu rijdt de auto super; comfortabel en in de sportstand zeer goede wegligging. Veel minder zijwindgevoelig, overhellen sterk verminderd en superstrak te sturen wat vooral opvalt wanneer je bij hoge snelheid een afrit neemt.
Bij mijn volgende bus neem ik het ondanks de mindere ervaingen weer.

Over het bedrijf V&B; men doet er veel aan om het je naar de zin te maken. Je auto wordt gehaald en gebracht, kortom men geeft service. Nu moet ik zeggen dat ik nooit echt boos ben geworden en daardoor bleef de communicatie goed verlopen. Men heeft het uiteindelijk "goed gemaakt" met mij.
john t5
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:17

Re: 1 jaar ervaring luchtvering

Bericht door john t5 »

Hallo,

ik kan morgen mijn bus ophalen.
er wordt vandaag volledige luchtvering opgebouwd maar na uw verhaal moet ik het wel goed in de gaten houden.
heb je wel vervangend vervoer gekregen?

ik hoop maar het beste.
fijne feestdagen.

Gr. john
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

Re: 1 jaar ervaring luchtvering

Bericht door karel de grote »

Nee, geen gebruik van gemaakt daar ik een relatie zijn bus mocht lenen. Ze hebben mij hiervoor wel een vergoeding gegeven.
De 4e keer dat ze de auto ophaalden boden ze wel vervangend vervoer aan.

Fijne dagen allemaal, John; veel plezier met de luchtvering en het rijden ermee is super!
Plaats reactie