Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Probleem drukgroep en het vliegwiel van de T4!'
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:55
Probleem drukgroep en het vliegwiel van de T4!'
De chef van de werkplaats constateerde bij de controlebeurt dat de koppeling slipt en dat reparatie zo snel mogelijk gewenst is om meer schade te voorkomen. Voor deze reparatie dienen in ieder geval de drukgroep (+ poelie) en het vliegwiel (lekkage) vervangen te worden. Wij denken voorzichtig aan een fabrieksfout bij onze Transporter. Dat kan bijna niet anders. We hebben er 50000 km mee gereden, de wagen is 3,5 jaar oud en de wagen wordt vrijwel niet belast met vracht of aanhangwagen.
De reparatiekosten zijn 1200 euro en we hadden niet verwacht zo snel op grote kosten te lopen toen we de auto 3,5 jaar geleden nieuw kochten.Kent iemand dit probleem?
De reparatiekosten zijn 1200 euro en we hadden niet verwacht zo snel op grote kosten te lopen toen we de auto 3,5 jaar geleden nieuw kochten.Kent iemand dit probleem?
Hallo.
Heb net hetzelfde probleem met mijn T4 2.5 TDi 88pk bwj 2003.
Uw T4 is waarschijnlijk ook een 88pK, het probleem hierbij is dat de koppeling te licht gemaakt is, dit bij de bouwjaren 2002 en 2003.
VW geeft zijn fout toe maar komt niet toe in de kosten (in België toch niet)
Wel is er een vervangstuk te krijgen waarmee men het probleem permanent zou kunnen oplossen: verbeterde drukgroep met het Volkswagen artikelnummer: 074.141.035 P. De mijne gaat volgende week binnen en mijn dealer denkt aan zo'n 800 à 900 euro. Koppelingsplaat en vliegwiel worden wel niet vervangen. Kilometerstand is nu 112.000 maar slipt al eindje en wordt er natuurlijk niet beter op
Groeten
Strow1011
Heb net hetzelfde probleem met mijn T4 2.5 TDi 88pk bwj 2003.
Uw T4 is waarschijnlijk ook een 88pK, het probleem hierbij is dat de koppeling te licht gemaakt is, dit bij de bouwjaren 2002 en 2003.
VW geeft zijn fout toe maar komt niet toe in de kosten (in België toch niet)
Wel is er een vervangstuk te krijgen waarmee men het probleem permanent zou kunnen oplossen: verbeterde drukgroep met het Volkswagen artikelnummer: 074.141.035 P. De mijne gaat volgende week binnen en mijn dealer denkt aan zo'n 800 à 900 euro. Koppelingsplaat en vliegwiel worden wel niet vervangen. Kilometerstand is nu 112.000 maar slipt al eindje en wordt er natuurlijk niet beter op
Groeten
Strow1011
- Multivan Generation
- Berichten: 34473
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Strow,
ik zou meteen de koppelingsplaat ook vervangen net zoals het extra lager.
Het ligt nu toch open, en dan weet je meteen dat je van je problemen af bent.
Als je drukgroep vervangen is, en later is je plaat versleten, betaal je anders weer het volle arbeidsloon .
Is maar een tip
ik zou meteen de koppelingsplaat ook vervangen net zoals het extra lager.
Het ligt nu toch open, en dan weet je meteen dat je van je problemen af bent.
Als je drukgroep vervangen is, en later is je plaat versleten, betaal je anders weer het volle arbeidsloon .
Is maar een tip

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34473
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Koos, wat bedoel je hiermee?
Mijn advies was voor Strow
115 pk zegt niets!
De koppeling moet het eventuele toegenomen koppel verwerken.
De nieuwe drukgroep zou een stuk beter moeten zijn,
maar het is VW en dus ben ik voor mezelf een beetje sceptisch
Ik ga iets anders doen
Mijn advies was voor Strow

115 pk zegt niets!
De koppeling moet het eventuele toegenomen koppel verwerken.
De nieuwe drukgroep zou een stuk beter moeten zijn,
maar het is VW en dus ben ik voor mezelf een beetje sceptisch

Ik ga iets anders doen

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34473
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
nee hoor.
maar er zijn andere mogelijkheden om ook in de toekomst van mogelijke problemen verlost te zijn.
Codewoord: Sachs Race Performance
Ik heb niets aan een drukgroep die ipv 195 Nm nu misschien 250 Nm aankan.
Zeker niet als je nog een beetje meer hebt
Dan gaat het vanzelf over een tijdje weer niet goed..
Tsja dat is de 'charme" van tunen zeg maar
maar er zijn andere mogelijkheden om ook in de toekomst van mogelijke problemen verlost te zijn.
Codewoord: Sachs Race Performance

Ik heb niets aan een drukgroep die ipv 195 Nm nu misschien 250 Nm aankan.
Zeker niet als je nog een beetje meer hebt

Dan gaat het vanzelf over een tijdje weer niet goed..
Tsja dat is de 'charme" van tunen zeg maar

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34473
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: