Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Moet er ook aan geloven.....
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Moet er ook aan geloven.....
net over de grens gaan wonen, ik betaal ongeveer jullie kwarttarief (431 euro belasting per jaar) maar voor normale geel kenteken bus TDI,
zou ik een 2,5 liter op LPG rijden dan kostte me dat pakweg 182 euro per jaar aan belasting
nadeel ?? je krijgt witte kenteken platen met zwarte lettertjes
blij dat ik
zou ik een 2,5 liter op LPG rijden dan kostte me dat pakweg 182 euro per jaar aan belasting
nadeel ?? je krijgt witte kenteken platen met zwarte lettertjes
blij dat ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Moet er ook aan geloven.....
He Roger, da's een T5 he
En ik zou het helemaal niet erg vinden, die zwarte letters op je platen, sterker nog, (effe neuzelen) vindt het zelfs "mooier" dan ons geel.
Maar we zijn niet alleen he...dus blijven toch maar aan deze kant van de stippellijn
Enneh, 182 euro voor rijden op gas met een bus van 1800 kg, da's bijna voor niks !!
En ik zou het helemaal niet erg vinden, die zwarte letters op je platen, sterker nog, (effe neuzelen) vindt het zelfs "mooier" dan ons geel.
Maar we zijn niet alleen he...dus blijven toch maar aan deze kant van de stippellijn
Enneh, 182 euro voor rijden op gas met een bus van 1800 kg, da's bijna voor niks !!
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
Ja, Ja, Pluuke
Bij een ander is het gras altijd groener!!!!
Maar die zitten dan met velgen ,uitlaat ed voor APK
MVG Pake
Bij een ander is het gras altijd groener!!!!
Maar die zitten dan met velgen ,uitlaat ed voor APK
MVG Pake
Mvg Peter
Oud worden is mooi,maar oud zijn is.......?
Oud worden is mooi,maar oud zijn is.......?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Moet er ook aan geloven.....
lijkt nou eenmaal minder op een wijsneus dan vandaar.... vind eigenlijk zelfs dat het icoontje meer op een wijsneus dan op een T5 lijkt in eerste opzicht, de details in de bumper maken dat het toch een t5 is...maar na wat geknutsel kom je op iets wat er misschien nog meer op lijkt
die 1800 kilo maakt niet uit, in duitsland betaal je belasting per aangevangen 100cc motorinhoud, dus 2460 cc = 25 x een bedrag.
Het bedrag per 100cc wordt bepaald door de emissieklasse, euro 2 benzine is 7 euro nogwat (onze 1840cc MX5 komt daarmee op 139 euro per jaar) euro 2 diesel is iets van dik 17 euro (de T4 2,5TDI komt daarmee op 431 per jaar)
Een gasinstallatie heeft geen invloed op het belastingbedrag, sterker nog de emissie wordt bij de tweejaarlijkse keuring alleen op benzine gemeten
die 1800 kilo maakt niet uit, in duitsland betaal je belasting per aangevangen 100cc motorinhoud, dus 2460 cc = 25 x een bedrag.
Het bedrag per 100cc wordt bepaald door de emissieklasse, euro 2 benzine is 7 euro nogwat (onze 1840cc MX5 komt daarmee op 139 euro per jaar) euro 2 diesel is iets van dik 17 euro (de T4 2,5TDI komt daarmee op 431 per jaar)
Een gasinstallatie heeft geen invloed op het belastingbedrag, sterker nog de emissie wordt bij de tweejaarlijkse keuring alleen op benzine gemeten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Moet er ook aan geloven.....
Weer wat geleerd...
Dus als ik het goed begrijp is in Duitsland de emissie de grondslag voor hoeveel je betaald (in combinatie met hoeveelheid inhoud)
Dus eigenlijk het milieu als uitgangspunt ?
In Belgie is het weer de hoeveelheid vermogen wat het bepaald (of is dit alleen voor de verzekering ?)
Hier is het het gewicht, goh lekker uniform he, dit Europa !!
Dus als ik het goed begrijp is in Duitsland de emissie de grondslag voor hoeveel je betaald (in combinatie met hoeveelheid inhoud)
Dus eigenlijk het milieu als uitgangspunt ?
In Belgie is het weer de hoeveelheid vermogen wat het bepaald (of is dit alleen voor de verzekering ?)
Hier is het het gewicht, goh lekker uniform he, dit Europa !!
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Moet er ook aan geloven.....
ja de emissie bepaald welk basis bedrag en de cilinder inhoud hoe vaak je dat basisbedrag betaald.
op zich een heel eerlijke regel, beetje "de vervuiler betaald" idee. Als het OOK nogeens kilometer gebonden zou zijn was het helemaal gerelateerd aan de hoeveelheid milieuvervuiling die je veroorzaakt........ maar dat hoeft voor mij niet zo
In België is het nog ingewikkelder, niet alleen vermogen maar een formule met gewicht van het voertuig, motorinhoud EN geleverd motorvermogen bepaald daar het aantal Belastingpk's en dat bepaald weer hoeveel je betaald. (Maar een van onze belgische WJW-ers kan dit misschien even beter uitleggen)
op zich een heel eerlijke regel, beetje "de vervuiler betaald" idee. Als het OOK nogeens kilometer gebonden zou zijn was het helemaal gerelateerd aan de hoeveelheid milieuvervuiling die je veroorzaakt........ maar dat hoeft voor mij niet zo
In België is het nog ingewikkelder, niet alleen vermogen maar een formule met gewicht van het voertuig, motorinhoud EN geleverd motorvermogen bepaald daar het aantal Belastingpk's en dat bepaald weer hoeveel je betaald. (Maar een van onze belgische WJW-ers kan dit misschien even beter uitleggen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Moet er ook aan geloven.....
Weet iemand toevallig (bij benadering) hoeveel het Westfalia dak weegt ??
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
ik gok rond de 75 kg
en ingebouwd met alle zaken er bij,
rond de 125 kg..
Maar zijn schattingen van mij hoor..
en ingebouwd met alle zaken er bij,
rond de 125 kg..
Maar zijn schattingen van mij hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Max. daklast met 2x Thule 496 = 100kg....dan moet het zo lukken :
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
Mocht je de optie hebben, dan zou ik opteren voor minimaal 1 drager er bij..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Ik weet het, was natuurlijk beter maar heb er maar 2.... :-(
Gewicht van het dak wordt mooi verdeeld over de 2 dragers door het hout, dus geen puntbelasting op het polyester, doe nog verwarmingsbuisisolatie om de rand van het hefdak waarmee het dan op het hout ligt.
Ziet er zo schuin misschien een beetje raar uit, maar denk dat het wel gaat lukken zo...
Gewicht van het dak wordt mooi verdeeld over de 2 dragers door het hout, dus geen puntbelasting op het polyester, doe nog verwarmingsbuisisolatie om de rand van het hefdak waarmee het dan op het hout ligt.
Ziet er zo schuin misschien een beetje raar uit, maar denk dat het wel gaat lukken zo...
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
dakdragers te huur?
ja hoor kom maar halen
ja hoor kom maar halen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Moet er ook aan geloven.....
Betaal 178 euro perjaar maximaal 20000km hoofdzakelijk recreatie.Mits ook een normale personene auto erbij. Maar tja rijden met je t4 geeft nu eenmaal het vakantie gevoelJoop schreef:Wat blijft (hoop ik) is de voordelige kampeerautoverzekering. Ik betaal ongeveer 450,-- per jaar voor all risk.Kijk dan nog wel even in de kleine letters van de verzekeringsovereenkomst.Dus ook daar bespaar ik 550 euro per jaar ( betaal nu bijna 1000 euro all risk)
RUBBEREXPRESS
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
het ging mij inderdaad ook om de puntbelasting op het polyester,
en om ervoor te zorgen dat je alles dragers nog langer meegaan
Die oplossing die je in gedachten hebt, moet kunnen.
Spanbanden mee, en daarbij ook gebruik maken van buisisolatie.
Ik ben bang dat zo'n dak niet goed tegen puntbelasting kan namelijk..
en om ervoor te zorgen dat je alles dragers nog langer meegaan
Die oplossing die je in gedachten hebt, moet kunnen.
Spanbanden mee, en daarbij ook gebruik maken van buisisolatie.
Ik ben bang dat zo'n dak niet goed tegen puntbelasting kan namelijk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air