Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
acv motor ombouwen naar 850 TDI
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
angstvallig stil :alarm
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
@ Julien,
kun je ons een stand van zaken geven?
Heb je je papieren weer terug,
rijd je er weer in?
Blijft nu een beetje heel stil en dat is jammer!
Groeten Peter
kun je ons een stand van zaken geven?
Heb je je papieren weer terug,
rijd je er weer in?
Blijft nu een beetje heel stil en dat is jammer!
Past dat dan in het huis van de 102 pk versnellingsbak?komt 151pk koopelingsset in en een 151 versnellingsbak.
En een nieuw vliegwiel.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Volgens kenteken nog steeds een 75 kw dus der de keuring zal nog niet goed verlopen zijn mag ik aan nemen.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Sorry voor het wachten, weinig tijd gehad voor de bus, maar is nu wel klaar voor de keuring ga 2 januari een afspraak maken.
En nee ik rij er dus momenteel niet in...
@multivan generation, je vroeg of dat past in een bak van een 102 pk maar ik bedoel een koppeling en een versnellingsbak.
En nee ik rij er dus momenteel niet in...
@multivan generation, je vroeg of dat past in een bak van een 102 pk maar ik bedoel een koppeling en een versnellingsbak.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
En weer 2 maanden verder
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Sorry, soms zijn er belangrijkere dingen...
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik houd jullie op de hoogte.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
@ Julien,
hoe staat het er voor?
Heb je je papieren al terug?
Zijn je aanpassingen goedgekeurd? bijvoorbeeld door RDW?
Hoe is het verder gegaan?
Groetjes Peter
hoe staat het er voor?
Heb je je papieren al terug?
Zijn je aanpassingen goedgekeurd? bijvoorbeeld door RDW?
Hoe is het verder gegaan?
Groetjes Peter
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
En Julien?
Heb je je bus nog?
En hoe is het met de keuring gegaan?
Er zijn meerdere mensen nieuwsgierig
groeten Peter
Heb je je bus nog?
En hoe is het met de keuring gegaan?
Er zijn meerdere mensen nieuwsgierig
groeten Peter
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Het heeft even geduurd maar de bus is gekeurd incl. aanpassing vermogen.
Alles was dik in orde.
Alles was dik in orde.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Kun je ons daar meer over mede delen?
Hoe gaat dat in zijn werk?
Hoe geef je dat aan?
Waar doen ze dat?
Hoe bepalen ze het vermogen wat op het kenteken vermeld moet worden?
Rij test uitgevoerd?
Kosten?
Wat vind de verzekering er van?
Het zou mooi zijn als de reacties nu sneller komen..
Alvast dank.
Groeten Peter
Hoe gaat dat in zijn werk?
Hoe geef je dat aan?
Waar doen ze dat?
Hoe bepalen ze het vermogen wat op het kenteken vermeld moet worden?
Rij test uitgevoerd?
Kosten?
Wat vind de verzekering er van?
Het zou mooi zijn als de reacties nu sneller komen..
Alvast dank.
Groeten Peter
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
editMultivan Generation schreef:Kun je ons daar meer over mede delen?
Hoe gaat dat in zijn werk?
Hoe geef je dat aan?
Waar doen ze dat?
Hoe bepalen ze het vermogen wat op het kenteken vermeld moet worden?
Rij test uitgevoerd?
Kosten?
Wat vind de verzekering er van?
Het zou mooi zijn als de reacties nu sneller komen..
Alvast dank.
Groeten Peter
Laatst gewijzigd door Pascal-141 op 20 mar 2015, 15:24, 2 keer totaal gewijzigd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Eerst maak je een afspraak bij het RDW, dit kun je online doen via digid.
Let goed op welke afspraak je maakt, het is erg belangrijk of er een WOK melding op je auto zit, deze krijg je onder andere als je ernstige schade aan je voertuig hebt.
Maar je kunt ook een WOK krijgen door de politie als je bv een wijziging aan je voertuig hebt gemaakt waardoor je gegevens uit het kentekenregister niet meer kloppen met de werkelijke gegevens van je auto.
Voorbeelden: geblindeerde ramen, uitlaat maakt teveel herrie, ander motorblok etc.
In mijn geval was het door het vermoeden van meer vermogen hebben dan op het kentekenbewijs staat geconstateerd door een politie agent.
Even in het kort:
1: Als je een wijziging van meer dan 20% vermogen hebt moet je naar het RDW om de aanpassing te keuren en daarmee het nieuwe vermogen op kenteken te krijgen.
2: Dat vermogen bepalen ze aan de hand van je uitdraai van rollenbank van de tuner (belangrijk is wel een bekende tuner te hebben en er moeten wel alle gegevens op de uitdraai staan oa: kenteken, datum, en het max vermogen (ook bij welk toerental) en de gegevens van dat desbetreffende bedrijf.
Let goed op welke afspraak je maakt, het is erg belangrijk of er een WOK melding op je auto zit, deze krijg je onder andere als je ernstige schade aan je voertuig hebt.
Maar je kunt ook een WOK krijgen door de politie als je bv een wijziging aan je voertuig hebt gemaakt waardoor je gegevens uit het kentekenregister niet meer kloppen met de werkelijke gegevens van je auto.
Voorbeelden: geblindeerde ramen, uitlaat maakt teveel herrie, ander motorblok etc.
In mijn geval was het door het vermoeden van meer vermogen hebben dan op het kentekenbewijs staat geconstateerd door een politie agent.
Even in het kort:
1: Als je een wijziging van meer dan 20% vermogen hebt moet je naar het RDW om de aanpassing te keuren en daarmee het nieuwe vermogen op kenteken te krijgen.
2: Dat vermogen bepalen ze aan de hand van je uitdraai van rollenbank van de tuner (belangrijk is wel een bekende tuner te hebben en er moeten wel alle gegevens op de uitdraai staan oa: kenteken, datum, en het max vermogen (ook bij welk toerental) en de gegevens van dat desbetreffende bedrijf.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Als je voertuig geen wok (wacht op keuren status) heeft kun je een afspraak maken alleen voor wijziging voertuig.
Wel een wok dan moet je 2 afspraken: wijziging voertuig en afspraak herkeuring daarmee kan het RDW je voertuig weer "herinschrijven" zoals het RDW dat noemt.
Ook zeer belangrijk is de datum eerste toelating, als die na 1 Januari 1998 is gelden er veel meer regels en wordt het ook veel duurder en moet je eigenlijk altijd naar Lelystad.
Voor 1 januari 1998 gelden de permanente eisen (hetzelfde als de APK eisen plus eventueel wegen en geluidmeting).
Na 1 januari 1998 controleren ze de toelatingseisen en de permanente eisen (de eisen waaraan het voertuig voldeed bij eerste toelating).
Na 1 januari 1998> De RDW toetst de aspecten, die geraakt worden door de wijziging, aan de eisen zoals die golden ten tijde van de eerste toelating van uw voertuig.
Voor 1 januari> Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 heeft, dan toetst de RDW op de permanente eisen.
Wel een wok dan moet je 2 afspraken: wijziging voertuig en afspraak herkeuring daarmee kan het RDW je voertuig weer "herinschrijven" zoals het RDW dat noemt.
Ook zeer belangrijk is de datum eerste toelating, als die na 1 Januari 1998 is gelden er veel meer regels en wordt het ook veel duurder en moet je eigenlijk altijd naar Lelystad.
Voor 1 januari 1998 gelden de permanente eisen (hetzelfde als de APK eisen plus eventueel wegen en geluidmeting).
Na 1 januari 1998 controleren ze de toelatingseisen en de permanente eisen (de eisen waaraan het voertuig voldeed bij eerste toelating).
Na 1 januari 1998> De RDW toetst de aspecten, die geraakt worden door de wijziging, aan de eisen zoals die golden ten tijde van de eerste toelating van uw voertuig.
Voor 1 januari> Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 heeft, dan toetst de RDW op de permanente eisen.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Mijn bus: Datum eerste toelating 13-05-1997.
Dus kon ik gewoon naar elk RDW station en werd er daar eerst mijn vermogens wijziging gekeurd, ze keken even en dat was het eigenlijk, ik moest ze er wel zelf op wijzen dat ie voor 98 was en nog wat dingen gelukkig weet ik alle eisen en regels uit mijn hoofd en ben ik monteur. Daarna keurden ze de bus op de permanente eisen (apk) dus met roetmeting en toen was alles klaar.
Het is dus wel handig om van een en ander op de hoogte te zijn voor je gaat, als iemand een specifieke vraag heeft kun je me altijd een bericht sturen.
Na 1998 doen ze bijna altijd een rij test en stabiliteitstest en nog meer dus moet je eigenlijk altijd naar Lelystad.
De kosten in mijn geval:
55,00 euro voor de keuring met betrekking op de aanpassing van het vermogen.
64,00 euro voor de keuring op de permanente eisen, dit vanwege de wok status door de politie.
Ik heb de keuring in Waddinxveen laten doen, de medewerkers waren aardig en wel goed. Ik moest ze hier en daar wel een zetje geven om het een en ander goed te laten verlopen.
Ik ben bij alles zelf aanwezig geweest (ook dit raad ik iedereen aan) en zelfs hier en daar een beetje geholpen en info gegeven.
Een beetje met ze blijven praten tijdens het hele proces is ook denk ik wel een aanrader, ik zou vooral niet onvriendelijk worden dan gaan ze vast strenger kijken althans dat denk ik.
Snel genoeg gereageerd deze keer?
Dus kon ik gewoon naar elk RDW station en werd er daar eerst mijn vermogens wijziging gekeurd, ze keken even en dat was het eigenlijk, ik moest ze er wel zelf op wijzen dat ie voor 98 was en nog wat dingen gelukkig weet ik alle eisen en regels uit mijn hoofd en ben ik monteur. Daarna keurden ze de bus op de permanente eisen (apk) dus met roetmeting en toen was alles klaar.
Het is dus wel handig om van een en ander op de hoogte te zijn voor je gaat, als iemand een specifieke vraag heeft kun je me altijd een bericht sturen.
Na 1998 doen ze bijna altijd een rij test en stabiliteitstest en nog meer dus moet je eigenlijk altijd naar Lelystad.
De kosten in mijn geval:
55,00 euro voor de keuring met betrekking op de aanpassing van het vermogen.
64,00 euro voor de keuring op de permanente eisen, dit vanwege de wok status door de politie.
Ik heb de keuring in Waddinxveen laten doen, de medewerkers waren aardig en wel goed. Ik moest ze hier en daar wel een zetje geven om het een en ander goed te laten verlopen.
Ik ben bij alles zelf aanwezig geweest (ook dit raad ik iedereen aan) en zelfs hier en daar een beetje geholpen en info gegeven.
Een beetje met ze blijven praten tijdens het hele proces is ook denk ik wel een aanrader, ik zou vooral niet onvriendelijk worden dan gaan ze vast strenger kijken althans dat denk ik.
Snel genoeg gereageerd deze keer?
Laatst gewijzigd door julien op 20 mar 2015, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
De verzekering doet niet moeilijk maar je moet het wel doorgeven anders betalen ze niet uit bij een aanrijding.
Ik ben verzekerd bij Klaverblad verzekeringen en heb het gewoon telefonisch doorgegeven, je moet wel eerst de keuring bij het RDW laten doen zodat je kentekengegevens correct in het systeem staan bij het RDW.
https://ovi.rdw.nl/ dit is de link waar je je gegevens van voertuig kunt bekijken, ook je vermogen en of er WOK op je voertuig staat.
Ik ben verzekerd bij Klaverblad verzekeringen en heb het gewoon telefonisch doorgegeven, je moet wel eerst de keuring bij het RDW laten doen zodat je kentekengegevens correct in het systeem staan bij het RDW.
https://ovi.rdw.nl/ dit is de link waar je je gegevens van voertuig kunt bekijken, ook je vermogen en of er WOK op je voertuig staat.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW