Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper
Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper
Het Eindresultaat: (de stokken wil ik nog aanpassen dat is nog niet maar mijn smaak maar vooralsnog moet het voldoen)
De eerste echte test. Super ben er echt blij mee. maar moet nog het een en ander aangepast worden. dus: Wordt vervolgt.
De eerste echte test. Super ben er echt blij mee. maar moet nog het een en ander aangepast worden. dus: Wordt vervolgt.
Even voor stellen ik ben Erik
en wil een T5 transporter naar camper om bouwen. Ik zie dat je een dubbelcabine hebt, maar hoe zit het dan met de regelgeving? De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en over een breedte van ten minste 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht. Tussen de voor stoelen en de tweede bank past dit dan toch niet of zie ik het niet goed? Wie kan mij helpen?
en wil een T5 transporter naar camper om bouwen. Ik zie dat je een dubbelcabine hebt, maar hoe zit het dan met de regelgeving? De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en over een breedte van ten minste 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht. Tussen de voor stoelen en de tweede bank past dit dan toch niet of zie ik het niet goed? Wie kan mij helpen?
Laatst gewijzigd door wody op 12 okt 2014, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
het blijft gewoon mooi zo een groot SCA dak
en tussen het klussen en werken door toch nog af en toe een weekendje genieten van het voorlopig resultaat!!
en tussen het klussen en werken door toch nog af en toe een weekendje genieten van het voorlopig resultaat!!
jan2009 schreef:Hoi Utsie
Weer lekker bezig geweest.
Heb je ook nog een plaatje van je controle paneel ?
Hallo Jan,
Ja heb ik die volgen vanavond.
Gr. Utsie
Hallo Erik,wody schreef:Even voor stellen ik ben Erik
Even Goed opletten. de dubbelcabine heb ik eruit gehaald! ander kom je inderdaad in de problemen met die afmetingen die jij noemt.
Gr. Utsie
Bedankt voor de reactie. Is dan ook de bank dan naar achteren gegaan? En hoe zit het dan met de bevestiging van de bank?
De binnen ruimte is toch niet achter de tweede bank of vergis ik mij nu?
de bank is de orginele maar die kun je er uithalen. ik gebruik hem alleen bij vervoer van meerdere personen. deze moet je even over het hoofd zien met je bereking van de benodigde ruimte.wody schreef:De binnen ruimte is toch niet achter de tweede bank of vergis ik mij nu?
wat ik bedoel te zeggen is dat je de bank er uithaald en dan de ruimte opmeet van lengte x brete x hoogte. voor de rdw keuring zou ik hem er inzetten ivm het aantal zitplaatsen op je kenteken. en dan eruit als je bij de belasting bent i.v.m. de ruimte.
Gr. Utsie
Controle paneel:
in 1 van mijn kastjes van de keukenblok komt dit paneel met er voor een doorzichtig deurtje.
van hieruit kan ik mijn meterstanden aflezen, elektronische apperatuur aansturen, voeding controleren en aansturen, waterstanden aflezen en controle van gas standen.
om te beginnen een tekening gemaakt:
Daarna alles overgezet op het metaal:
en daarna alles uitgezaagd en geboord:
in 1 van mijn kastjes van de keukenblok komt dit paneel met er voor een doorzichtig deurtje.
van hieruit kan ik mijn meterstanden aflezen, elektronische apperatuur aansturen, voeding controleren en aansturen, waterstanden aflezen en controle van gas standen.
om te beginnen een tekening gemaakt:
Daarna alles overgezet op het metaal:
en daarna alles uitgezaagd en geboord:
daarna in primer gespoten en een filler laag:
2 lagen mat zwart om het af te werken, en reeds eerste meters geplaats: Votronic vuilwatertank meter, schoonwater tankmeter en accu spannings meter(HH + Start) :
Remote voor omvormer:
2 lagen mat zwart om het af te werken, en reeds eerste meters geplaats: Votronic vuilwatertank meter, schoonwater tankmeter en accu spannings meter(HH + Start) :
Remote voor omvormer:
Spanning en stroom meters laag en hoog voltage: 12v DC + 230v AC
Schakelaars voor inschakelen verschilende apparaten en ander mogelijkheden. en voor de keuze van mobile voeding of vaste voeding:
als laatste de controle leds voor het volgen van de stroom, en of de voedingen juist geschakeld zijn:
nog wat kleine aanpassingen en teksten en deze is ook klaar.
Gr. Utsie
Schakelaars voor inschakelen verschilende apparaten en ander mogelijkheden. en voor de keuze van mobile voeding of vaste voeding:
als laatste de controle leds voor het volgen van de stroom, en of de voedingen juist geschakeld zijn:
nog wat kleine aanpassingen en teksten en deze is ook klaar.
Gr. Utsie
Ja nu is het duidelijk.
Bedankt.
Bedankt.
- Multivan Generation
- Contacteer:
wat is het fraai ,
nu nog hopen dat je kunt slapen met al die controle lampjes
Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als alles is aangesloten en het allemaal werkt..
nu nog hopen dat je kunt slapen met al die controle lampjes
Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als alles is aangesloten en het allemaal werkt..
Gisteren eerste isolatie aangebracht onder de vloer. gekozen voor de X-trem makkelijk te verwerken en verlijmen. daarbij goede eigenschappen betreft vocht en isolatie waarde.
omdat er maar beperkte ruimte was en het een ongelijke vloer is een beugeltje gemaakt om makkelijk het materiaal dikte op maat te snijden:
na alles op maat te hebben gesneden. begonnen met lijmen TIP: Zorg voor goede doortocht!!!
en zo heb je 3/4 dag om en is ongeveer 1/3 deel van de vloer voorzien van isolatie.
vanmorgen de bus weggebracht voor het laten inbouwen van een standkachel. dat wordt een webasto. woensdag zou de bus terug komen en ga ik verder met isoleren en dan kan de vloerplaat voor de laatste keer erin en hoeft er hopelijk niet meer uit.
Gr. Utsie
omdat er maar beperkte ruimte was en het een ongelijke vloer is een beugeltje gemaakt om makkelijk het materiaal dikte op maat te snijden:
na alles op maat te hebben gesneden. begonnen met lijmen TIP: Zorg voor goede doortocht!!!
en zo heb je 3/4 dag om en is ongeveer 1/3 deel van de vloer voorzien van isolatie.
vanmorgen de bus weggebracht voor het laten inbouwen van een standkachel. dat wordt een webasto. woensdag zou de bus terug komen en ga ik verder met isoleren en dan kan de vloerplaat voor de laatste keer erin en hoeft er hopelijk niet meer uit.
Gr. Utsie
volgens mij is het tijd voor een update...
meer foto's heb ik niet