Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Werkbus klaar maken voor werk en privé
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Ondertussen terug van een paar dagen skiën in Oostenrijk.
De standkachel is er onderuit. De trillings dempers, waar het frame mee is opgehangen, wil ik eigenlijk ook meteen vervangen, maar waar vind je ze he. Ik ga proberen alles weer enigszins netjes te krijgen, zonder het helemaal nat te maken.
De standkachel is er onderuit. De trillings dempers, waar het frame mee is opgehangen, wil ik eigenlijk ook meteen vervangen, maar waar vind je ze he. Ik ga proberen alles weer enigszins netjes te krijgen, zonder het helemaal nat te maken.
Groet, Ronald
Hallo Ronald,
Bedankt voor de tip.
Ik had zelf nog niet gezocht eigenlijk
Bedankt voor de tip.
Ik had zelf nog niet gezocht eigenlijk
De standkachel is inmiddels helemaal schoon en strak.
Het frame gestraald en gecoat.
Nieuwe trillingsdempers gemonteerd.
Als de nieuwe delen zijn gemonteerd, kan de kachel er weer een aantal jaren tegen.
Hopelijk werkt straks alles weer naar behoren, en kan ik de kachel zo programmeren, dat in de winter de ruiten niet hoeven worden gekrabt, maar dat je smorgens lekker in een warme auto stapt.
Het frame gestraald en gecoat.
Nieuwe trillingsdempers gemonteerd.
Als de nieuwe delen zijn gemonteerd, kan de kachel er weer een aantal jaren tegen.
Hopelijk werkt straks alles weer naar behoren, en kan ik de kachel zo programmeren, dat in de winter de ruiten niet hoeven worden gekrabt, maar dat je smorgens lekker in een warme auto stapt.
Intussen was het oog van mijn sleutel ook afgebroken.
Na een tip van Erdem, heb ik een nieuwe behuizing gekocht bij Dennis Deal
Het printplaatje is eenvoudig te wisselen, en de transponder moet je voorzichtig los wringen, deze zit namelijk verlijmd in de behuizing.
Na een tip van Erdem, heb ik een nieuwe behuizing gekocht bij Dennis Deal
Het printplaatje is eenvoudig te wisselen, en de transponder moet je voorzichtig los wringen, deze zit namelijk verlijmd in de behuizing.
Omdat ik de bodem geheel klaar wil maken, en niet alles een beetje half wil aanpakken, heb ik de tank er ook even onderuit gedraaid.
Veel modder en zand natuurlijk bovenop de tank, en veel resten van tectyl die er ooit onder is gespoten.
De tank heb ik eerst met warm water en de hogedrukreiniger schoongespoten.
Na droging heb ik hem helemaal met thinner schoon gepoetst, zodat er geen tectyl meer op het kunststof zat.
Na het reinigen heb ik hem netjes in de kunststof bescherming van autoglym gezet, zodat hij er netjes uit ziet en het vuil niet aanpakt.
Veel modder en zand natuurlijk bovenop de tank, en veel resten van tectyl die er ooit onder is gespoten.
De tank heb ik eerst met warm water en de hogedrukreiniger schoongespoten.
Na droging heb ik hem helemaal met thinner schoon gepoetst, zodat er geen tectyl meer op het kunststof zat.
Na het reinigen heb ik hem netjes in de kunststof bescherming van autoglym gezet, zodat hij er netjes uit ziet en het vuil niet aanpakt.
De remdrukverdeler moest ook wat liefde hebben.
De oude zat bijna vast, en aangezien ik in mijn donor bus een nieuwe had laten zetten voor de keuring, heb ik deze er maar uit gehaald en nu onder mijn eigen bus gezet.
Nu de rest onder de bus nog schoon maken, zodat ik binnenkort met het Mike Sanders vet aan de slag kan.
Dan kan hij eindelijk weer op de wielen staan.
Leuke vooruitzichten.
De regenafvoerslangen op de binnenschermen monteren.
De H4 booster monteren, ik ben benieuwd naar de resultaten.
De oude zat bijna vast, en aangezien ik in mijn donor bus een nieuwe had laten zetten voor de keuring, heb ik deze er maar uit gehaald en nu onder mijn eigen bus gezet.
Nu de rest onder de bus nog schoon maken, zodat ik binnenkort met het Mike Sanders vet aan de slag kan.
Dan kan hij eindelijk weer op de wielen staan.
Leuke vooruitzichten.
De regenafvoerslangen op de binnenschermen monteren.
De H4 booster monteren, ik ben benieuwd naar de resultaten.
De remleidingen zijn er nu bijna geheel onder weg, alleen het voorste gedeelte hangt er nog.
De tank is weg, hitteschilden er onderuit gehaald, kabelboom laten zakken.
Intressant project! Heb je toevallig een link welke sleutel omkasting je gehaald hebt?
Deze link heb ik weer van Erdem gekregen, dus voor hem de eer https://www.dennisdeal.com/products/kla ... 6834e7a283
Het setje kost bijna niets, en werkt uitstekend.
Vanavond het dieptepunt denk ik wel bereikt.
Als ik nog verder wil, zou ik de motor er weer opnieuw uit moeten trekken, en ik begin bijna te twijfelen
Hij heeft hier en daar nog een kleine lekkage, en dat is iets waar ik een hekel aan heb.
De ashoezen ga ik natuurlijk meteen vervangen, nu ik er zo makkelijk bij kan.
Verder wil ik de blauwe remklauwen ook weer laten voorzien van een verse laklaag .
De nieuwe geperforeerde Zimmerman remschijven en blokken van hetzelfde merk liggen al te wachten.
Verder wil ik de blauwe remklauwen ook weer laten voorzien van een verse laklaag .
De nieuwe geperforeerde Zimmerman remschijven en blokken van hetzelfde merk liggen al te wachten.
-
Mooi project,
Als je de voorste stabi stang van 23mm weg wilt doen ben ik wellicht geinteresseerd :)
Als je de voorste stabi stang van 23mm weg wilt doen ben ik wellicht geinteresseerd :)
Gisteravond tot een uur snachts aan het bouten stralen geweest, nadat bleek dat ze niet schoon genoeg waren voor de verzinkerij.
Het gaat om 30 euro per partij, dus het deel wat schoon was 30 euro, en de bouten die niet schoon waren en later worden ingeleverd ook weer 30 euro.
Dus dan maar even doortrekken en stralen tot alles schoon was. Vanmorgen dus alles ingeleverd, en met een week is alles weer schoon en nieuw in de zink.
Deze keer maar blauw laten verzinken
En zo klooien we rustig verder
Het gaat om 30 euro per partij, dus het deel wat schoon was 30 euro, en de bouten die niet schoon waren en later worden ingeleverd ook weer 30 euro.
Dus dan maar even doortrekken en stralen tot alles schoon was. Vanmorgen dus alles ingeleverd, en met een week is alles weer schoon en nieuw in de zink.
Deze keer maar blauw laten verzinken
En zo klooien we rustig verder