Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verschil Westfalia California Coach en Volkswagen California

vragen over de T4
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Verschil Westfalia California Coach en Volkswagen California

Bericht door pluuke »

Schitterend ding zeg ! Mooie stroomlijn...
Wat zou zo'n ding opleveren ? Bod van 1500 euro lijkt me niet hoog.

Ben zelf geen caravaner, maar voor in het voorseizoen lijkt het me soms toch wel grappig
(niet te ver weg moeten dan)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Verschil Westfalia California Coach en Volkswagen California

Bericht door heartbeat »

Al deze namen hebben te maken met een bepaalde luxe zo heeft de 1 wat meer als de andere dus in principe allemaal het zelfde maar de naam heeft een bepaalde luxe

namen oa blue, coach, freestyle,advantage,biker,club,exclusive,beach,Generation,event

zo zie je maar er zijn er heel wat

grt rob
Rob & Lize
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Verschil Westfalia California Coach en Volkswagen California

Bericht door stn1 »

zijn inderdaad diverse modellen. Maar de aanduiding coach hebben alle california's met hefdak altijd volgens mijn folders van 1994 en 1999 in ieder geval.. Dan heb je verder nog speciale modellen zoals al eerder genoemd. Zoals de generation, event, biker, beach, advantage, exclusive, freestyle en nog wel meer.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Verschil Westfalia California Coach en Volkswagen California

Bericht door Leo45 »

Om het gekker te maken heb ik een folder uit 1996 waarin alle versies met korte wielbasis:
hefdak, compactdak en hoogdak allemaal coach heten..
Doen ze ook overigens nog een keertje in 2001 maar dan is de "event" en "generation" een sondermodell.
Heeft met de uitrusting te maken, alleen zijn mijn folders duits en sommige versies in duitsland zijn in Nederland niet via de dealer verkocht (zover ik weet).
Kortom kijk wat je koopt en vergeet de naam.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Verschil Westfalia California Coach en Volkswagen California

Bericht door stn1 »

Leo45 schreef:Om het gekker te maken heb ik een folder uit 1996 waarin alle versies met korte wielbasis:
hefdak, compactdak en hoogdak allemaal coach heten..
Doen ze ook overigens nog een keertje in 2001 maar dan is de "event" en "generation" een sondermodell.
Heeft met de uitrusting te maken, alleen zijn mijn folders duits en sommige versies in duitsland zijn in Nederland niet via de dealer verkocht (zover ik weet).
Kortom kijk wat je koopt en vergeet de naam.

Leo

met coach wordt echt de compacte camper bedoelt dus. Alles wat nog op een t4 lijkt dus :driveT4 Je hebt ook ander t4 campers... niet de mooiste auto's om mee te rijden.
Afbeelding
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Verschil Westfalia California Coach en Volkswagen California

Bericht door Leo45 »

Ja maar dat zijn weer geen Westfalia.
Soms wel eens rijdende koelkasten of "bulpthaupt keuken" genoemd.
(sorry als ik mensen op de teentjes sta....)

Ik heb van die witte dingen nog geen eentje gezien die mooi is van buiten en van binnen...

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
kalijos
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2009, 14:45
Locatie: Achterhoek

Re: Verschil Westfalia California Coach en Volkswagen California

Bericht door kalijos »

Nou, inmiddels heb ik ook niet stilgezeten. Ik wordt vanaf a.s. dinsdag de trotse eigenaar van een California - Generation uitvoering (mooi zwart) uit 2001 met 160K op de teller. Mede dank zij jullie maar even niet op de naam gelet, maar op de 'nieuwstaat'. Ziet er piko bello uit. :driveT4

Ik verheug me er nu al op er volgende week mee te gaan toeren. :ikrij Moet nog wel wat aan m'n basisuitrusting gaan doen, maar daarvoor ga ik jullie tips maar eens naspeuren.

Groeten, en nogmaals bedankt voor alle leerzame reacties. (werkt grappig zo'n forum).

Jos :zwaai
Plaats reactie