Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

vragen over de T4
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door Egbert&Manon »

Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach
door California man op do apr 23, 2009 8:44 pm
Laatst bezocht: do apr 23, 2009 8:46 pm

Zelfde op het camperforum, geplaatst op 20 april :nuts

Waarschijnlijk te druk met importeren?
viewtopic.php?f=2&t=16309&p=89557#p89557


Netjes vind ik het niet!

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door chv »

Zie ik het goed?
Afficheert deze California man zich in een andere topic (zie link van Egbert) als (hobby) importeur van Westfalia campers??
Volgens mij worden wij in de maling genomen met dat verhaal van die schoonvader.

California man heeft volgens mij wat uit te leggen, of zie ik dat verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door California man »

doordat ik regelmatig in het buitenland vertoef kan ik niet altijd reageren en ja ik ben hobby importeur en degene die het verhaal van mijn schoonvader in twijfel trekt nodig ik hierbij uit om langs te komen, eens kijken of jullie dan ook hier openlijk je excuses willen maken voor jullie insinuaties.

Vind het wel een beetje sneu dat ik mijzelf hier moet gaan verantwoorden voor iets waar ik heel open en eerlijk in ben. Als jullie dan zo twijfelen aan mijn verhaal waarom dan niet een pb naar mij toe ? Nee het is veel makkelijker om meteen maar conclusies te trekken.

Via de mail heb ik van Peter inmiddels een super uitgebreide beschrijving ontvangen incl een leuk adres om het tentdoek te bestellen, Peter hiervoor heb ik je in de mail al bedankt maar voor iedereen dan nog maar een keer.

Peter harstikke bedankt dat jij me geholpen hebt. Ga dit tentdoek zelf vervangen samen met mijn schoonvader.

Voor degene die nog commentaar hebben mail me maar....
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door chv »

Beste Californiaman,

Niet alleen Peter heeft je adviezen gegeven, heel veel anderen (waaronder ik) hebben dat ook gedaan namelijk via dit forum, de plaats waar jij je vraag in de eerste plaats hebt gesteld (zie hierboven).
ter lering ende vermaeck voor iedereen. Toen er totaal geen reactie kwam is het niet zo gek dat mensen daar geirriteerd op reageren. Ik vind het ook niet handig om een oproep te doen op dit forum als je weet dat je er voorlopig niet op kunt reageren (of zet dat er even bij). Verder vond ik het niet zo goed voorstelbaar dat iemand die naar eigen zeggen al heel veel busje heeft geimporteerd totaal geen weet heeft over hoe het hefdakdoek te vervangen. Maar ik bied bij deze mijn excuses aan voor de kennelijk onterechte aantijging dat je ons in de maling aan het nemen was. En ik zal je deze excuses ook nog per pb sturen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door California man »

Dag Charles,

hartelijk dank voor je reactie en excuses natuurlijk aanvaard, vanmij uit ook excuses voor het uit mijn slof schieten.

Echter jullie moet ook begrijpen dat niet iedereen elk uur of elke dag op het forum aanwezig kan/wil zijn, een pb lijkt me dan wat geschikter als bepaalde conclusies trekken.

Ik importeer al een jaar of 5 westfalia campers en dit is echt pas de eerste die ik tegenkom die aan al mijn criteria voldoet buiten een rot dak om, anders gezegd meestal vielen de campers met een rotdak af omdat ze simpelweg veel meer gebreken hadden, vandaar dat ik daar geen ervaring mee heb. Echter deze camper is echt voor mijn schoonvader en om deze niet op kosten te jagen heb ik deze oproep geplaatst. Heb, zoals je terug kan zoeken, hier ook nog nooit mijn campers te koop aangeboden om geen verwarring te creeen omtrent mijn doen en laten op het forum. Nu dit echter toch gebeurd (wat ik zeer betreur) zal ik in de toekomst dit wel gaan doen, natuurlijk zal ik hier eerlijk bij zetten wie ik ben en wat ik doe.

Hopelijk zijn nu alle wilde verhalen de wereld uit en kunnen we verder met de dingen die er echt toe doen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Haazen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door Multivan Generation »

Is het al gelukt met het doek te vervangen?
Anders kun je ook langskomen hoor,
doen we het samen...
Nodigen we Charles ook uit,
hebben we meteen een mini-meeting :proost
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door California man »

Hoi Peter,

nee ik moet het zelfs nog bestellen, alles loopt altijd uit doordat ik regelmatig een tijd in het buitenland zit.

Ga van de week het doek bestellen en dan aan de hand van jou (fantastische) beschrijving het doek vervangen, aangezien ik 2 rechtse handen heb gaat dit helemaal goed komen.

Laat jullie zeker wat weten en zoals je nu weet kan dat effe duren.

groeten J.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door chv »

Dank voor de uitnodiging Peter,
Zou inderdaad wel eens een keer je busje met al je vondsten (zoal die rubber strips tegen het windgeruis voor je schuifdeur) eens goed willen bekijken. (Als de bus tenminste niet in beslag wordt genomen door de belastingdienst ;-))
En Jeroen: succes met het vervangen van je hefdakdoek, zoals ik al zei: geen heel moeilijke klus, maar wel eentje waar je wat doorzettingsvermogen moet hebben omdat sommige schroefjes moeilijk te bereiken. Je zult aan een rechterhand ruim voldoende hebben. Trouwens, bedenk ik me nu, als er nog geen gasveren op zitten om het dak omhoog te doen is dit natuurlijk het uitgelezen moment om dat gelijk ook aan te pakken? Heeft Peter ook een uitgebreid verslag van geloof ik.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door Egbert&Manon »

Mijn excuses Jeroen.

Gelukig heb je er op gereageerd.
We weten nu wie je bent en wat je doet.
Voor tips en adviezen over T4 caifornia's kun je hier prima terecht.
Ik heb vorig jaar het hefdakdoek van mijn California vervangen en het is prima te doen.
Tip: de schroefjes bij het achterste scharnierpunt zijn niet met een accuboormachine los te halen ivm te weinig ruimte.
Hiervoor heb je zo'n klein handig schroefmachientje nodig (of een haakse overbrenging op je accuboor).

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door California man »

Bedankt voor je excuses Egbert, bij deze natuurlijk aanvaard.

zeker ook bedankt voor je tip over de schroefjes achterin, zijn ze ook met de hand los te draaien ? komende dinsdag naar de rdw en straks als ik terug ben van mijn werk (ja ook in de weekenden) ga ik het doek bestellen.

groeten J.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door Multivan Generation »

ik heb ze allemaal met de hand losgedraaid,
dan heb je net wat meer gevoel
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door Egbert&Manon »

Je bent nu eenmaal een gevoelig type :knipoog
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door Multivan Generation »

[waarom is er geen smilie van een voetbal die op een bepaalde hoogte afgevuurd wordt naar een persoon?]
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door Egbert&Manon »

Multivan Generation schreef:[waarom is er geen smilie van een voetbal die op een bepaalde hoogte afgevuurd wordt naar een persoon?]
Ik ben al genoeg gestraft van dat gevoetbal. Het is mij in mijn rug geschoten die avond. Nog steeds heb ik behoorlijk last van mijn heup en rug.
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... chias.html
Dat gevoel dus!


Nogmaals excuses California man voor het misbruiken van je topic!

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Tentdoek reparatie vervanging T4 california Coach

Bericht door Leo45 »

sorry dat ik even uit de bocht kom....

Egbert,

Het wordt tijd voor je universele medicijn.
Minstens 15 jaar oud en uit een goed vat

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie