Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gewicht T4 2800kg of 3300kg?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
petertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:26

Re: Gewicht T4 2800kg of 3300kg?

Bericht door petertje »

Hallo allemaal,

heb geprobeerd om een COC aan te vragen maar het systeem zegt: Vehicle does not comply with EU type approval standards. Issuance of a COC is thus not possible.

Heb ze gemailed met verzoek om gegevens, maar nog geen info.

Heb ondertussen ook ontdekt dat er een stab-stang aan de voorkant zit (26/27mm)

@ Peter: het wordt dit jaar Frankrijk
@ Rick zal het chassisnummer naar je mailen

groetjes Peter
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Gewicht T4 2800kg of 3300kg?

Bericht door doka Rick »

Dag Peter,

ik heb je net de info gestuurd. Je auto is uitgevoerd met 0J3; dus technisch toegelaten voor eem max. totaalgewicht van 3300kg.

Snuffel maar eens door de lijstjes, volgens mij kom je dan tot de zelfde conclusie.

Ik heb mijn auto zelf aangepast zodat deze in ieder geval technisch goed was voor dit gewicht. Tot 2 jaar geleden hadden we nog een camperunit in onze pick up bak staan. Tegenwoordig hangen we er een caravan aan want ons gezin is gegroeid.

Succes er mee,

Groeten RIck
Gebruikersavatar
petertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:26

Re: Gewicht T4 2800kg of 3300kg?

Bericht door petertje »

Hallo Rick,

Bedankt voor de info, het staat er duidelijk dat het een 3300kg uitvoering.
Ik ga er verder mee aan de gang om mijn kenteken gewijzigd te krijgen.
Als ik iets meer weet laat ik het direct weten.

Thanks Peter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gewicht T4 2800kg of 3300kg?

Bericht door Multivan Generation »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het af gelopen is... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Gewicht T4 2800kg of 3300kg?

Bericht door doka Rick »

Ik ben ook wel geinteresseerd hoe het ervoor staat.

ik heb tot nu toe nog niks vernomen of het gelukt is.

Groeten Rick
Gebruikersavatar
petertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:26

Re: Gewicht T4 2800kg of 3300kg?

Bericht door petertje »

Hallo,

het werd inderdaad tijd voor een update.
Het is mij nog niet gelukt om een hoger zGG te krijgen. Heb het even te druk gehad met andere zaken en probeerde info van de RDW Italie te krijgen wat bijna 7 maanden duurde.

Ik heb dus geprobeerd contact te krijgen met de RDW in Italie, maar na mailen/faxen naar het hoofdkantoor kreeeg ik geen reactie. Via internet uitgevonden dat ze met districten werken. Na het juiste adres gevonden te hebben, alles netjes in het Engels opgestuurd met een vraag of zij mij konden helpen ivm een hoger gewicht. Na ong 3 1/2 maand kreeg ik een keurig briefje in het Italiaans van een Prof.Drs.Ing met het verzoek om alles in het Italiaans in te dienen. Dus gelijk naar de plaatselijke pizzaboer, maar dat bleek geen Italiaan te zijn. Dus mbv Google en een franstallige Canadees van italiaanse afkomst die toevallig op mijn werk aanwezig was ivm een nieuw computer systeem, alles kunnen vertalen. Na weer 3 maanden kreeg ik dus het bericht dat zij mij niet konden helpen.
Ondertussen alle VW bedrijfswagen dealers in de regio haarlem-Amsterdam-Alkmaar afgeweest, maar hier was ook niemand die de verschillen wist.
Ga gewoon lekker rijden, zo'n T4 kan nog wel meer hebben tot ong 3500kg, was vaak het antwoord.
Verder veel op internet uitgezocht en aan de hand van de gegevens van de VIN die ik al gekregen had, waarvoor nogmaals mij dank, nog het een en ander kunnen ontdekken. de WV3 staat dus al voor de zwaarste uitvoering en standaard zit er dus al de zwaarste stab stangen gemonteerd.
In Duitsland worden veel T4's op hoger kenteken gewicht gezet ( 2810) om dan als LKW in een goedkoper tarief te kunnen komen.
Bij campers mogen de 4wd van 2650 naar 3100 en de 2wd's in camperuitvoering mogen naar 3300kg. Hier wordt dan een overzichtlijst bijgeleverd waar de wagen aan moet voldoen voordat het kentekengewicht mag worden verhoogd.

Ik ga nu nogmaals de VW om een verklaring vragen met verwijzing naar alle eerder
afegeven verklaringen. Hoe dat verloopt laat ik weer weten.
Peter
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Gewicht T4 2800kg of 3300kg?

Bericht door doka Rick »

Dag Peter,

jammer dat het zo moeilijk gaat om een auto om te laten zetten naar de gewichtsklasse waar die eigenlijk in hoort.

Als je een bevestiging van de Fabriek wilt krijgen moet je eens kijken op :

http://www.vwn-aufbaurichtlinien.de/de/ ... porter-t4/" onclick="window.open(this.href);return false;

hier wordt een kontakt formulier aangegeven die je in kunt vullen en opsturen.

Ook al heb je de bevestiging van de fabriek, toch zal de RDW vragen om een remcertificaat van het voertuig zodat ze kunnen contoleren of de remmen het gewicht aankunnen.

als je deze niet van VW Nutzfahrzeuge krijgt, moet je het even laten weten misschien heb ik hem wel op de zaak.

Ik hoor het wel weer of lees een mailtje hierover

Groeten Rick
Plaats reactie