Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
174 turbo op 131
Re: 174 turbo op 131
Dat er prijsverschillen zitten in de obd tuning is niet zo vreemd ,de prijzen liggen voor een standaard tuning (dus niet speciaal op maat geschreven /verandererd op jouw voertuig )ver uit elkaar ,omdat waarschijnlijk de een er zijn hoofd handel van heeft en de ander het er bij doet ,....de obd tuning ( dus aleen een update van je motor management met gewijzigde waarden )stelt ook geen reet voor ,....ach ja de benodigde hardware zal wel een vermogen kosten zal je denken ,....nein!!!! al tijden niet meer je koopt al flashboosters met read en write voor een 100 euro inc een dvd met duizenden aangepaste tuning files voor vele merken autos ...
de tijd dat je als tuner nog de ecu er uit moest halen ,aparte software moest hebben om uberhaupt wat te kunnen programeren ,de eeprom /rom chip los moest solderen ,dat is al bijna verleden tijd (neemt niet weg dat de mensen die dit kunnen toch behoorlijk kennis van zaken moesten hebben ,want ook zal speel je wat met de kenvelden in bv win ols ,dan moet je wel weten wat je doet .)
Dus kijk maar eens in bv een tuning lijst van ziptuning of een willekeurige andere aanbieder ,je zal zien dat veel van de pk /nm,s overeenkomen met elkaar (maw ze gebruiken waarschijnlijk het zelfde tunings file,tje...... dat al is geschreven voor bv een golf tdi of passat ,etc
en een paar honderd vragen voor een software update die hooguit een halfuur duurt ,...easy money .....
Let wel ,ik praat niet over maatwerk !!!!! das andere koek ,...
Garantie op de motor ,....ik weet het niet ,...lijt mij een hele meuk met kleine lettertjes en clausules waarin je weinig hebt om op terug te vallen ....das net zoiets als levenslange garantie geven op een product ( bv een weber bbq ) :yingyang
mvg sep
De verschillen zijn idd een ander vliegwiel en grotere turbo ,en ander motor management ,blokken 130 pk 174 pk zijn verder identiek ....
de tijd dat je als tuner nog de ecu er uit moest halen ,aparte software moest hebben om uberhaupt wat te kunnen programeren ,de eeprom /rom chip los moest solderen ,dat is al bijna verleden tijd (neemt niet weg dat de mensen die dit kunnen toch behoorlijk kennis van zaken moesten hebben ,want ook zal speel je wat met de kenvelden in bv win ols ,dan moet je wel weten wat je doet .)
Dus kijk maar eens in bv een tuning lijst van ziptuning of een willekeurige andere aanbieder ,je zal zien dat veel van de pk /nm,s overeenkomen met elkaar (maw ze gebruiken waarschijnlijk het zelfde tunings file,tje...... dat al is geschreven voor bv een golf tdi of passat ,etc
en een paar honderd vragen voor een software update die hooguit een halfuur duurt ,...easy money .....
Let wel ,ik praat niet over maatwerk !!!!! das andere koek ,...
Garantie op de motor ,....ik weet het niet ,...lijt mij een hele meuk met kleine lettertjes en clausules waarin je weinig hebt om op terug te vallen ....das net zoiets als levenslange garantie geven op een product ( bv een weber bbq ) :yingyang
mvg sep
De verschillen zijn idd een ander vliegwiel en grotere turbo ,en ander motor management ,blokken 130 pk 174 pk zijn verder identiek ....
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: 174 turbo op 131
Oh heeft JD een kortere vermogensbank gekregen???? Of heb je een extra verlengde bus???robindekeiser schreef:Ze zijn wel goedkoop in verhouding met anderen.Richard-221 schreef:Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met deze http://www.vtune.nl Tuner?
Gr. Richard
Het vermogen wat ze opgeven is precies hetzelfde als wat anderen opgeven.
Bij JD weet ik dat je auto dat vermogen ook echt levert! bij anderen heb ik daar soms mijn twijfels over (die hebben vaak ook geen bank om het tegendeel te bewijzen)
Bij JD kan je trouwens niet op de bank met een verlengde bus...
Die 3 keer dat die van mij erop stond, stond ie met alle 4 wielen op de rollen. Die van mij staat echt als lwb in de boeken.
Misschien is de tekst wat cynisch, maar dat is toch de nieuwe manier van antwoorden geworden
Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: 174 turbo op 131
Hey Edje,
Je hebt zeker de bus van Robbie nog niet gezien? Toevalig heb ik laatst een foto van gemaakt.
Vind ik trouwens ook niet gek dat hij wat meer p.k's wil.
Je hebt zeker de bus van Robbie nog niet gezien? Toevalig heb ik laatst een foto van gemaakt.
Vind ik trouwens ook niet gek dat hij wat meer p.k's wil.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Re: 174 turbo op 131
Nee hoor kijk maar goed uit! straks gaat er wat kapot en dan is het de schuld van de tuner! [/quote]BigRuud schreef:
Voel ik hier wat cynisme Robin? Of ben je een beetje pissed dat niet iedereen het met je eens is?
[/quote]
Dat is natuurlijk een jan K antwoord
Robin de Keiser heeft zodanig contact met jd dat die zelf heeft aangegeven die
turbo zo te kunnen monteren en een eigen uitlaat systeem op maat te maken,
Dus daar zit de winst.
Zelf de turbo swap en het uitlaatsysteem en dan de software op maat.
En dus voor heel weinig geld 80 pk erbij.
Ik zou zelf ook voor deze optie kiezen aangezien die andere turbo serieus later inkomt
en de levering en montage ook me vraagtekens bij heb.
Maar succes robin met je beuken maar project
Re: 174 turbo op 131
Is overigens een big bore geen optie??
Re: 174 turbo op 131
Hoe zit het dan met remmerij??
Verzekeringstechnisch?? ik mag aannemen als je die bus zo opfokt (+80 pk?) en later blijkt dat je verzekerd bent voor een 131 pk de verzekering wel eens de dekking kan weigeren...(als het te laat is dus...)
Verzekeringstechnisch?? ik mag aannemen als je die bus zo opfokt (+80 pk?) en later blijkt dat je verzekerd bent voor een 131 pk de verzekering wel eens de dekking kan weigeren...(als het te laat is dus...)
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 174 turbo op 131
zoals zijn onderschrift zegt; remmen is angst. Gas zit rechts!Damy schreef:Hoe zit het dan met remmerij??
- robindekeiser
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
- Locatie: Zuid-Holland
Re: 174 turbo op 131
Cayenne remmenset past er zo op en van een 3.2 ook
eerst f turbo dr op schroeven
eerst f turbo dr op schroeven
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 174 turbo op 131
Die van de 3.2 (17")zou ik overslaan, die heb ik ook maar voldoen niet bij sportief weg gebruik (of gewone noodstops) en ik rij nog leeg.robindekeiser schreef:Cayenne remmenset past er zo op en van een 3.2 ook
eerst f turbo dr op schroeven
Bij een aardige belading is het remvermogen echt onvoldoende
Re: 174 turbo op 131
JD kan de 131 met de turbo van de 174 naar 190 pk chippen en dan draait hij nog mooier dan een 174.
De 174 is qua capaciteit groter dan de 131 daarom moet hij worden gechipt.
De inlaat mondstuk is qua binnendiameter groter dan de 131 daarom alleen het mondstuk op de turbo vervangen.
Info bij JB Autoservice opgedaan
De 174 is qua capaciteit groter dan de 131 daarom moet hij worden gechipt.
De inlaat mondstuk is qua binnendiameter groter dan de 131 daarom alleen het mondstuk op de turbo vervangen.
Info bij JB Autoservice opgedaan
Re: 174 turbo op 131
zoals zijn onderschrift zegt; remmen is angst. Gas zit rechts![/quote]
MMM een quote van iemand die alleen rechtuit hard kan/gaat...
Voor het "zetten" van een auto voor een (haarspeld) bocht heb je toch echt goede remmerij nodig...
Blijkbaar steekt de gemiddelde consument liever zijn geld in "kijk eens hoeveel pk ik heb!"
Dan in "kijk eens hoe ik rem"
Pk's zeggen niets...je moet ze ook op het asfalt zien te krijgen is een bekende quote van een bekende tuner!
Ofwel...Power is nothing without control!
MMM een quote van iemand die alleen rechtuit hard kan/gaat...
Voor het "zetten" van een auto voor een (haarspeld) bocht heb je toch echt goede remmerij nodig...
Blijkbaar steekt de gemiddelde consument liever zijn geld in "kijk eens hoeveel pk ik heb!"
Dan in "kijk eens hoe ik rem"
Pk's zeggen niets...je moet ze ook op het asfalt zien te krijgen is een bekende quote van een bekende tuner!
Ofwel...Power is nothing without control!
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 174 turbo op 131
Da's de slogan van pirelli
- henkiepenkie
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
- Locatie: ruinen
- Contacteer:
Re: 174 turbo op 131
wat een moeite,,,,,
verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.
groetjes,
henk
verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.
groetjes,
henk
Re: 174 turbo op 131
[quote="henkiepenkie"]wat een moeite,,,,,
verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.
groetjes,
Of wees gewoon tevreden met wat je hebt er zijn er die veel minder hebben .
Groet en rijd voorzichtig.
verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.
groetjes,
Of wees gewoon tevreden met wat je hebt er zijn er die veel minder hebben .
Groet en rijd voorzichtig.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 174 turbo op 131
Als je tevreden met wat je hebt, kom je in het leven nooit voorruit.iMacJack schreef:henkiepenkie schreef:wat een moeite,,,,,
verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.
groetjes,
Of wees gewoon tevreden met wat je hebt er zijn er die veel minder hebben .
Groet en rijd voorzichtig.
Iets meer willen is heel natuurlijk en helemaal niet ongezond
:yingyang
Anders reden we allemaal nog in onze eerste auto toch