Ik vond nog het volgende,
Te hoog brandstofverbruik
- Brandstoflek
- Vervuild luchtfilter
- Foutief inspuitmoment
- Verstopping in terugvoer naar tank
- Slechte verstuiving van de brandstof
- Te lage compressiedruk
- Onjuiste klepspeling
- Afstelling van de inspuitpomp ontregeld door rek van de getande riem (indien van toepassing)
- Te hoog nullasttoerental
- Inspuitpomp defect of versleten
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Diesel verbruik
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Diesel verbruik
dit mag je toch verwachten als uit te sluiten net na een onderhoudsbeurt lijkt meRotor schreef:Ik vond nog het volgende,
Te hoog brandstofverbruik
- Brandstoflek
- Vervuild luchtfilter
- Foutief inspuitmoment
- Verstopping in terugvoer naar tank
- Slechte verstuiving van de brandstof
- Te lage compressiedruk
- Onjuiste klepspeling
- Afstelling van de inspuitpomp ontregeld door rek van de getande riem (indien van toepassing)
- Te hoog nullasttoerental
- Inspuitpomp defect of versleten
dit lijken me oorzaken die niet ineens een groot verschil opleveren
heeft deze motor geen hydraulische stoters?
dit lijkt me dan na een distributiewissel toch de meest waarschijnlijke
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Diesel verbruik
Het meest waarschijnlijke lijkt mij ook een Foutief inspuitmoment, en ja de motor heeft hydraulische klepstoters , en dat heeft dan weer niets met een distributie riem vervangen temaken.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Diesel verbruik
maar dan is verkeerde klepspeling (en daardoor timing) niet iets wat te verwachten is.
verkeerde kleptiming door distributiewissel weer wel mogelijke oorzaak
verkeerde kleptiming door distributiewissel weer wel mogelijke oorzaak
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Diesel verbruik
Verkeerde klepspeling is heel goed mogelijk. Ook hydraulische klepstoters gaan stuk. Als ie vast staat, dan blijft je klep of beetje open of beetje te veel dicht. Alleen heb je dan vaak ook vermogensverlies.Roger B. (11)61 schreef:maar dan is verkeerde klepspeling (en daardoor timing) niet iets wat te verwachten is.
verkeerde kleptiming door distributiewissel weer wel mogelijke oorzaak
mvg Rick
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Diesel verbruik
en dat is dan toch ook ECHT wel hoorbaar en zou bij de beurt toch opgevallen zijn lijkt me.... en dan zou het bij warme motor een stuk minder worden waarschijnlijk (olie dunner) en het effect op het verbruik veel kleiner dan wat hier gemeld wordt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon