Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diesel verbruik

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Diesel verbruik

Bericht door Rotor »

Ik vond nog het volgende,
Te hoog brandstofverbruik
- Brandstoflek
- Vervuild luchtfilter
- Foutief inspuitmoment
- Verstopping in terugvoer naar tank
- Slechte verstuiving van de brandstof
- Te lage compressiedruk
- Onjuiste klepspeling
- Afstelling van de inspuitpomp ontregeld door rek van de getande riem (indien van toepassing)
- Te hoog nullasttoerental
- Inspuitpomp defect of versleten
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Diesel verbruik

Bericht door Roger B. (11)61 »

Rotor schreef:Ik vond nog het volgende,
Te hoog brandstofverbruik
- Brandstoflek
- Vervuild luchtfilter
- Foutief inspuitmoment
- Verstopping in terugvoer naar tank
- Slechte verstuiving van de brandstof
- Te lage compressiedruk
- Onjuiste klepspeling
- Afstelling van de inspuitpomp ontregeld door rek van de getande riem (indien van toepassing)
- Te hoog nullasttoerental
- Inspuitpomp defect of versleten
dit mag je toch verwachten als uit te sluiten net na een onderhoudsbeurt lijkt me
dit lijken me oorzaken die niet ineens een groot verschil opleveren
heeft deze motor geen hydraulische stoters?
dit lijkt me dan na een distributiewissel toch de meest waarschijnlijke
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Diesel verbruik

Bericht door Rotor »

Het meest waarschijnlijke lijkt mij ook een Foutief inspuitmoment, en ja de motor heeft hydraulische klepstoters , en dat heeft dan weer niets met een distributie riem vervangen temaken.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Diesel verbruik

Bericht door Roger B. (11)61 »

maar dan is verkeerde klepspeling (en daardoor timing) niet iets wat te verwachten is.

verkeerde kleptiming door distributiewissel weer wel mogelijke oorzaak
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Diesel verbruik

Bericht door rick_k »

Roger B. (11)61 schreef:maar dan is verkeerde klepspeling (en daardoor timing) niet iets wat te verwachten is.

verkeerde kleptiming door distributiewissel weer wel mogelijke oorzaak
Verkeerde klepspeling is heel goed mogelijk. Ook hydraulische klepstoters gaan stuk. Als ie vast staat, dan blijft je klep of beetje open of beetje te veel dicht. Alleen heb je dan vaak ook vermogensverlies.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Diesel verbruik

Bericht door Roger B. (11)61 »

en dat is dan toch ook ECHT wel hoorbaar en zou bij de beurt toch opgevallen zijn lijkt me.... en dan zou het bij warme motor een stuk minder worden waarschijnlijk (olie dunner) en het effect op het verbruik veel kleiner dan wat hier gemeld wordt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie